Citat:
Ursprungligen postat av FecutyZ
Att vara "tidernas bäste" handlar ju i princip om att bli accepterad som tidernas bäste vilket till viss del bestäms dels genom vunna titlar men också uppfattningen man får av lille Messi under åren. Och att han kontinuerligt gör över 70-80 mål varje år mot såväl dåligt motstånd som världslag är något som gör att Messi troligtvis kommer anses som tidernas bäste spelare trots att han troligtvis inte kommer vinna VM.
3 CL-titlar på 6 år.
4(?) Ballon d'or i rad.
~30 olika rekord
Det där har har klarat av vid den här åldern. Bara dem meriterna väger helt okej mot Pele och Maradona i folks ögon nu, tänk då om cirka 8 år när Messi lägger av. Vad får dig att tro att siffrorna i den listan kommer stagnera?
Jag tror att han gjorde detta i en omgivning av både VM och EM-mästare kan komma att användas som ett argument, både för och emot. Med den omgivningen kan väl vem som helst höja sig osv.
Att slå rekord med världens bästa spelare genom tiderna runt sig, kanske inte är så konstigt. Eller hade han plockat 4 guldbollar i Liverpool? Sådant bör beaktas.
Spanien vann VM utan Messi, Messi behöver nog vinna något utan sitt Barcelona. Så har stjärnspelare resonerat, att ska han byta klubb så får han se till att ta med Iniesta och Xavi.
Den diskussionen gick aldrig om Diego. Han var kung. Fanns inga spelare som man kunde förminska hans insatser.
Jag tror inte Messi kommer ses som den bäste och jag tycker inte han är det.
Maradona vann stora saker utan stora medspelare. Pelé har fler tyngre individuella rekord än Messi.
Undra varför han inte är lika bra i Argentina? Han är ju så grym, för inte kan väl medspelarna i Barcelona vara svaret? Verkar ju onekligen så.