2014-11-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Själv ser jag inte någon kemi dem emellan överhuvudtaget.
Förstår inte varför så många härinne hyllar Ida. Jag tycker mest att hon är tråkig och intetsägande.
Utseendemässigt är hon rätt manhaftig dessutom.

Jag kan ju inte annat än hålla med dig om detta! Ingen kemi överhuvudtaget, kompisar, det är vad Erik och Ida är. Ida verkar trevlig dock, tror inte hon blommat ut i hans sällskap bara.
Citera
2014-11-27, 08:02
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ja, det var verkligen ironiskt. Är det någon som har varit omogen hela vägen så är det ju Jonathan.
Dessutom så har väl Ellen verkat mer omogen och flamsig än Malin så motiveringen kändes minst sagt märklig.

Sen köper jag inte Jonathans "förändring" heller. Tror mest att det är ett spel för gallerierna, något som produktionen har påtvingat honom när de märkte att hans ytlighet blev för mycket. Lät nästan som om han läste innantill från manus ett tag, alltmedan Linda stjärnögt agerade motspelare i charaden. Får hoppas att jag har fel eftersom en förändring verkligen hade behövts i Jonathans fall.

Som jag nämt flera gånger i tidigare inlägg så är det Linda som styr och ställer för att få programmet att fungera. Bakom kamerorna gör hon upp dagens agenda och tvingar folk att vara kvar mot sin vilja, för att inte avsnitten skall börja halta, men det skall vi tittare inte märka.
TV4 vill naturligtvis komma med överraskningar för att få många tittare, men jag är rädd för att årets BSF får tittarna att gäspa och se på någonting annat.

Kärlekssåpor lockar tittare av flera orsaker. Man jämför sina egna kärleksrelationer. Man vill absolut se Thilde och Stefan par som är vackra och sprudlar av kärlek från första stund.

Man gör "Bondeskrået till åtlöje" med dessa tafatta bönder. Det ligger väl i människans gener och självbevarelsedrift hur man skall uppvakta den kvinna man vill ha. Att vara 52 år och inte lärt sig hur man kysser en kvinna, signalerar någonting annat än kärlek. Det verkar som att Peters tjej är svältfödd på kärlek så hon blundar och ser allt i rosenrött och lever i en bubbla som lär spricka när vardagen tar över.

Kärleken dödar ingen kärlek, utan det är alla irritationer som dyker upp under vägen.
Att som Sebastian snarkar, hjärtsjuk och har irriterande livsstil med avtändande svettningar har redan där samlat på sig irritationer som får partners att dra.

Personer som har en benägenhet att få slut på sina förhållanden tar med sig detta grundfel hela livet.
Citera
2014-11-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Precis som du säger så tror jag också att Sebastian och Petra måste ha haft mer kontakt än vad man får se/veta i programmet. Det hade varit just snyggt om hon blivit förbannad på att han bäddat i dubbelsängen och dragit därifrån...

Håller med om att det är lite tröttsamt att se Sebastian med bar överkropp i tid och otid, snudd på osmakligt - speciellt vid matbordet.

Jonathan...anklaga tjejen för att vara omogen när han själv betett sig som gubbsjuk 12-åring ända tills gissningsvis Linda tog honom i örat och sa åt honom att skärpa sig.

Jonathan ska inte snacka så mycket om att vara omogen... Han är själv 27 år och har hittills enbart gått på det yttre, hur moget är det? Tror inte riktigt på att han förändrats sig så himla mycket, det är nog att nog mer att han fått påtryckningar om att han ska visa en djupare, mer seriös sida istället för att bara prata om tjejernas utseende. Känns tydligt att Ellen inte är redo att flytta till gården, hon verkar så osäker i vad hon egentligen vill. Jag fortsätter hoppas på Sara.

När det gäller Sebastian och Petras relation så känns det ganska uppenbart att de haft kontakt tidigare. Petra verkar vara trevlig och vettig, Sebastian däremot är mest pinsam och verkar helt desperat. Och varför måste han gå omkring sådär lättklädd hela tiden? Vad är grejen med det?

Känns som alla är överens om att Peter ska välja Helen och att Anna-Lena är alldeles för på för att kunna passa honom. Helen känns betydligare lugnare men har samtidigt ett driv som jag tror Peter behöver. Han är säkert jättesnäll som person men han verkar lite tafatt och då är det ju bra att Helen kan styra upp saker och ting. Men både Peter och hans tjejer känns betydligt äldre än vad de egentligen är.

Erik verkar ha gett upp, han verkar inte bry sig så mycket längre. Jag hoppas ju på Ida och Erik men jag tror egentligen att det kommer funka mellan de. Undrar om han släppt Mikaela eller om han fortfarande tänker på henne och varför hon valde att lämna gården. Han måste ju inse att om han och Ida ska bli ett par så får han och lov att lägga det där gamla bakom sig. Känns inte som han tar tillvara den chans har får.
Citera
2014-11-27, 09:05
Medlem
Är det bara en slump att det är 5 tjejer som lämnat denna säsong? Så många har det väl aldrig varit förut vad jag kan minnas. Har väl varit någon under de säsonger som varit som lämnat men detta är ju rekord. Kan ju bero på att bönderna är ovanligt tråkiga den här säsongen.
Citera
2014-11-27, 09:21
Medlem
InnesIs avatar
[quote=Lostworld|51256458]
Angående svettningarna: om man svettas kopiöst mycket så blir det väl knappast bättre av att gå runt med bar överkropp? Löst åtsittande, svala kläder är väl att föredra isåfall?
Svetten blir ju bara ännu mer synlig när överkroppen är bar. Dessutom helt ofräscht vid matbordet och respektlöst gentemot andra.
[quote]

Det handlar nog inte om hur synlig svetten är. Snarare vad han tycker är bekvämt. Jag fungerar iaf så att jag svettas mindre om jag inte har någon tröja på mig alls än om jag har någon på mig. Det behöver inte vara svårare än så. Däremot håller jag med om att man borde ta på sig mer kläder när man har besök vid frukostbordet.

Citat:
Angående dieten: tycker absolut att det spelar stor roll i det hela. Har du sett hans diet?
(FB) Bonde söker fru
Att leva med någon som äter så ensidigt och ska ha i sig 6000-7000 kcal per dag kan bli rätt jobbigt i längden.

Utveckla gärna.

Ja, jag vet vad han äter. Nej, jag förstår inte varför det är ett problem. Det är han som ska äta detta inte hans gäster eller han flickvän. Klart att det är krävande att satsa på något. I det här fallet är just dieten viktig och då ser jag inget problem med det.

Citat:
Min åsikt är att Sebastian aldrig skulle ha medverkat i programmet, särskilt inte om produktionen redan på förhand visste att han hade känslor för en annan tjej. Det är bara ett totalt slöseri för alla inblandade.

Fast det var väl iom inspelningarna de fattade tycke för varandra. Hade de träffats innan hade det varit en sak men nu tycker jag inte man gått bakom någon rygg egentligen. De träffades första gången, antar jag, då tjejena kom till slottet. Hon drog sig ur men har legat och gnagt bak i Sebastians huvud under ett tag. Så pass att han återupprättade någon form av kontakt. Om det sedan var som programmet beskriver eller om de hade mer kontakt och tidigare än så vet jag såklart inte.
Senast redigerad av InnesI 2014-11-27 kl. 09:26.
Citera
2014-11-27, 09:22
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det bara en slump att det är 5 tjejer som lämnat denna säsong? Så många har det väl aldrig varit förut vad jag kan minnas. Har väl varit någon under de säsonger som varit som lämnat men detta är ju rekord. Kan ju bero på att bönderna är ovanligt tråkiga den här säsongen.

Egentligen vet jag inte om årets bönder är tråkigare än de tidigare år? Bönder i sig är väl inte så väldigt upphetsande utom för de som har någon fetischism åt det hållet.

Däremot tror jag att de yngre bönderna ofta väljer mer på utseende än på personliga egenskaper, det hör man ju också när de pratar om någon av tjejerna (hon ser bra ut, hon är söt osv). För oss som varit med ett tag så vet man att det är dömt att misslyckas när man väljer på det sättet, man ska ju trots allt LEVA med personen - inte bara titta på henne...
Citera
2014-11-27, 09:29
Medlem
Jag tycker att det varit många av bönderna genom åren som verkat väldigt trevliga och vettiga. Så jag tycker inte att bönder överlag är tråkigare än andra. Fast det beror ju på vad man gillar förstås. Tror också att de som är yngre är mer omogna och kanske går mer på det yttre. Det är ju så olika, en del är ju mer mogna än andra och för en del är ju utseende en viktig del. Men jag har svårt att se att någon skulle kunna tycka att de yttre är viktigare än personligheten om det nu handlar om ett seriöst förhållande där man ska leva tillsammans.
Citera
2014-11-27, 09:34
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Men jag har svårt att se att någon skulle kunna tycka att de yttre är viktigare än personligheten om det nu handlar om ett seriöst förhållande där man ska leva tillsammans.

Fast du måste ju också ha märkt vad Jonathan sagt om "sina" tjejer under programmens gång, dessutom så erkände han ju i början att han gick på utseende.

Naturligtvis vill ju alla hellre ha en snygg partner än en ful, men börjar man kompromissa bort personliga egenskaper pga utseende så är man ute på svag is...
Citera
2014-11-27, 09:43
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
http://www.expressen.se/noje/bonde-tarar-vi-var-ocksa-helt-utmattade/ "Han tvingades dra ut på det en dag, för att TV4 ville fånga friarnas reaktioner."

Allt för att kunna visa "Bra tv".
Citera
2014-11-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fast du måste ju också ha märkt vad Jonathan sagt om "sina" tjejer under programmens gång, dessutom så erkände han ju i början att han gick på utseende.

Naturligtvis vill ju alla hellre ha en snygg partner än en ful, men börjar man kompromissa bort personliga egenskaper pga utseende så är man ute på svag is...

Jag har hela tiden tyckt att han varit väldigt omogen och barnslig. På slottet pratade han bara om tjejernas utseende, hur snygga och sexiga de var och att han gjorde valen utifrån att han kände fysisk attraktion till tjejerna. Var ingenting om deras personlighet, att den han ville träffa skulle ha vissa speciella egenskaper utan det var bara tjat om att han ville träffa en tjej som var mån om sitt utseende och som ville att hennes man ska tycka att hon är snygg. Nej sådant funkar inte i längden.
Citera
2014-11-27, 09:52
Medlem
KalleXLs avatar
[quote=InnesI|51258426][quote=Lostworld|51256458]
Angående svettningarna: om man svettas kopiöst mycket så blir det väl knappast bättre av att gå runt med bar överkropp? Löst åtsittande, svala kläder är väl att föredra isåfall?
Svetten blir ju bara ännu mer synlig när överkroppen är bar. Dessutom helt ofräscht vid matbordet och respektlöst gentemot andra.
Citat:

Det handlar nog inte om hur synlig svetten är. Snarare vad han tycker är bekvämt. Jag fungerar iaf så att jag svettas mindre om jag inte har någon tröja på mig alls än om jag har någon på mig. Det behöver inte vara svårare än så. Däremot håller jag med om att man borde ta på sig mer kläder när man har besök vid frukostbordet.

Ja, jag vet vad han äter. Nej, jag förstår inte varför det är ett problem. Det är han som ska äta detta inte hans gäster eller han flickvän. Klart att det är krävande att satsa på något. I det här fallet är just dieten viktig och då ser jag inget problem med det.

Fast det var väl iom inspelningarna de fattade tycke för varandra. Hade de träffats innan hade det varit en sak men nu tycker jag inte man gått bakom någon rygg egentligen. De träffades första gången, antar jag, då tjejena kom till slottet. Hon drog sig ur men har legat och gnagt bak i Sebastians huvud under ett tag. Så pass att han återupprättade någon form av kontakt. Om det sedan var som programmet beskriver eller om de hade mer kontakt och tidigare än så vet jag såklart inte.

Tyvärr fungerar det inte så i Datingvärlden. "Att man duger som man är"
Pratet om att det fina sitter på insidan och inte utanpå, är bara patetiskt dravel. När du första gången ser henne/honom tittar du på kroppshållningen, fräschören och utseendet. Inbyggt har du parametrar som tänder på vissa som får dig att stanna upp och mer intensivt uppvakta ämnet till partnern. Det räcker långt, utan att ha en aning om insidan.
Varför tror du att ALLA kräver foton på den man försöker att få ihop det med, om det viktigaste sitter på insidan.
Citera
2014-11-27, 10:02
Medlem
[quote=KalleXL|51258650][quote=InnesI|51258426]
Citat:

Tyvärr fungerar det inte så i Datingvärlden. "Att man duger som man är"
Pratet om att det fina sitter på insidan och inte utanpå, är bara patetiskt dravel. När du första gången ser henne/honom tittar du på kroppshållningen, fräschören och utseendet. Inbyggt har du parametrar som tänder på vissa som får dig att stanna upp och mer intensivt uppvakta ämnet till partnern. Det räcker långt, utan att ha en aning om insidan.
Varför tror du att ALLA kräver foton på den man försöker att få ihop det med, om det viktigaste sitter på insidan.

Utseende är viktigt men inte viktigare än personligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in