Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Ja, det var verkligen ironiskt. Är det någon som har varit omogen hela vägen så är det ju Jonathan.
Dessutom så har väl Ellen verkat mer omogen och flamsig än Malin så motiveringen kändes minst sagt märklig.
Sen köper jag inte Jonathans "förändring" heller. Tror mest att det är ett spel för gallerierna, något som produktionen har påtvingat honom när de märkte att hans ytlighet blev för mycket. Lät nästan som om han läste innantill från manus ett tag, alltmedan Linda stjärnögt agerade motspelare i charaden. Får hoppas att jag har fel eftersom en förändring verkligen hade behövts i Jonathans fall.
Som jag nämt flera gånger i tidigare inlägg så är det Linda som styr och ställer för att få programmet att fungera. Bakom kamerorna gör hon upp dagens agenda och tvingar folk att vara kvar mot sin vilja, för att inte avsnitten skall börja halta, men det skall vi tittare inte märka.
TV4 vill naturligtvis komma med överraskningar för att få många tittare, men jag är rädd för att årets BSF får tittarna att gäspa och se på någonting annat.
Kärlekssåpor lockar tittare av flera orsaker. Man jämför sina egna kärleksrelationer. Man vill absolut se Thilde och Stefan par som är vackra och sprudlar av kärlek från första stund.
Man gör "Bondeskrået till åtlöje" med dessa tafatta bönder. Det ligger väl i människans gener och självbevarelsedrift hur man skall uppvakta den kvinna man vill ha. Att vara 52 år och inte lärt sig hur man kysser en kvinna, signalerar någonting annat än kärlek. Det verkar som att Peters tjej är svältfödd på kärlek så hon blundar och ser allt i rosenrött och lever i en bubbla som lär spricka när vardagen tar över.
Kärleken dödar ingen kärlek, utan det är alla irritationer som dyker upp under vägen.
Att som Sebastian snarkar, hjärtsjuk och har irriterande livsstil med avtändande svettningar har redan där samlat på sig irritationer som får partners att dra.
Personer som har en benägenhet att få slut på sina förhållanden tar med sig detta grundfel hela livet.