2014-11-27, 00:19
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Petra är ju rätt ung fortfarande och därmed kanske lite naiv.
Tror att hon har målat upp en bild av hur hon tror Sebastian är, inte minst så tyder brevet hon skrev på det:
http://www.tv4.se/bonde-s%C3%B6ker-fru/artiklar/petra-liljeblads-k%C3%A4rleksbrev-till-sebastian-davidsson-i-bonde-s%C3%B6ker-fru-546cc392c459483e38 000017
Ja, det är lätt att måla upp fina bilder av någon man endast sett en gång. Sen när verkligheten tränger sig på så märker man att de rosa molnen inte riktigt går att stå på.
Citera
2014-11-27, 00:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, det är lätt att måla upp fina bilder av någon man endast sett en gång. Sen när verkligheten tränger sig på så märker man att de rosa molnen inte riktigt går att stå på.
Precis. Ska bli intressant att se hur det hela kommer att gå.
Kommer Petra att acceptera att liv bland bananshakes, råa ägg och en ständigt svettig bar överkropp eller inte?
Citera
2014-11-27, 00:34
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Precis. Ska bli intressant att se hur det hela kommer att gå.
Kommer Petra att acceptera att liv bland bananshakes, råa ägg och en ständigt svettig bar överkropp eller inte?
Jag är imponerad över att hon kom dit frivilligt öht Dock tror jag att fyran hade rätt så mycket med det att göra - ingen vidare bra teve om han bara hade skickat hem de andra två och enbart haft tele/internet-kontakt med Petra. Men vem vet, kanske är de "menade för varandra" som Sebastian sa. Efter två träffar. Suck, de är som fjortonåringar båda två. Eller så är det jag som är allt för cynisk
Citera
2014-11-27, 00:38
Medlem
rabuldats avatar
tjejtråd..... alla bönder suger denna säsongen, vilka jävla idioter
Citera
2014-11-27, 00:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Att någon kan vara kär i Erik är för mig en gåta. När Ida frågar: Om du skulle tycka om mig, hur skulle du visa det då, svarar fåret: Jag vet inte, jag skulle nog säga det. Slutsats: Han tycker alltså inte om Ida, eftersom han inte säger det. Erik får nog förbli singel i 10 år till och mogna till sig innan han kan hitta någon.

Jonathan tänker med kuken och vill ha Ellen, trots att det är tydligt att hon inte har några känslor. Ellen är en typisk stadstjej som vill vara med kompisar och parta runt. Inte sitta ute på landet med en tölp till man. Med Sara finns chansen till något bra, men om inte Jonathan har några känslor för henne så förstår jag att han lika gärna chansar på Ellen.
Lyckliga den som får Sara. Hon verkar vara en guldtjej på alla sätt.

Peter överraskade med snäckan. Gullig idé om han kom på den själv. De var inget jag hade väntat mig från honom. Härligt ändå att se de varma känslorna mellan Peter och Helen. Det här kommer hålla för livet.

Sebastian är inte heller någon favorit här. Säkert snäll, men hans stil och diet är riktigt avtändande.
Dock tror jag att han får till det med Petra. Hon är tydligen instruktör på gym och håller också på med styrketräning. Dessutom vill jag minnas att jag läste att hennes bror håller på med samma saker som Sebbe. Hon bör alltså vara väl insatt i vad det innebär att bo tillsammans med en byggare.

Resultat efter årets BSF: Två par som håller ihop mer än ett år. Eventuellt ett sponsrat bröllop? (Peter+Helen)
Citera
2014-11-27, 00:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag är imponerad över att hon kom dit frivilligt öht Dock tror jag att fyran hade rätt så mycket med det att göra - ingen vidare bra teve om han bara hade skickat hem de andra två och enbart haft tele/internet-kontakt med Petra. Men vem vet, kanske är de "menade för varandra" som Sebastian sa. Efter två träffar. Suck, de är som fjortonåringar båda två. Eller så är det jag som är allt för cynisk

Eftersom jag själv är cynisk så kan jag bara säga att hellre cynisk än naiv

Sebastian kunde ju ha framfört sin fixering vid Petra i ett tidigare skede. Samtidigt så verkar han ha blivit rätt taskigt behandlad av produktionen.
Så här skriver han på TV4's BSF facebook:
Tack för alla fina stöttande kommentarer!
Ultimatumet jag fick när jag krävde att få berätta för Anna och Marie INNAN jag träffade Petra var att isåfall får jag inte träffa Petra.. Jag kom hem sent efter dejten med Petra och gick direkt och la mig eftersom jag inte heller då fick berätta något. Badade gjorde vi kvällen innan jag träffade Petra, det är bara klippt som det är efter dejten. Anledningen till att det är klippt så är att tv vill kunna väva in mina kommentarer i någonting och det finns inget annat att använda eftersom filmteamet slutade jobba efter dejten.
Vad som hände direkt på morgonen efter Petras och min dejt får man se på onsdag,..

Min åsikt är att Sebastian aldrig skulle ha medverkat i programmet, särskilt inte om produktionen redan på förhand visste att han hade känslor för en annan tjej. Det är bara ett totalt slöseri för alla inblandade.
Citera
2014-11-27, 00:51
Medlem
Gudfiskens avatar
Synd att Malin skickades hem, hon verkade vettig.
Citera
2014-11-27, 00:51
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Precis som du säger så tror jag också att Sebastian och Petra måste ha haft mer kontakt än vad man får se/veta i programmet. Det hade varit just snyggt om hon blivit förbannad på att han bäddat i dubbelsängen och dragit därifrån...

Håller med om att det är lite tröttsamt att se Sebastian med bar överkropp i tid och otid, snudd på osmakligt - speciellt vid matbordet.

Jonathan...anklaga tjejen för att vara omogen när han själv betett sig som gubbsjuk 12-åring ända tills gissningsvis Linda tog honom i örat och sa åt honom att skärpa sig.
Citera
2014-11-27, 01:08
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Eftersom jag själv är cynisk så kan jag bara säga att hellre cynisk än naiv

Sebastian kunde ju ha framfört sin fixering vid Petra i ett tidigare skede. Samtidigt så verkar han ha blivit rätt taskigt behandlad av produktionen.
Så här skriver han på TV4's BSF facebook:
Tack för alla fina stöttande kommentarer!
Ultimatumet jag fick när jag krävde att få berätta för Anna och Marie INNAN jag träffade Petra var att isåfall får jag inte träffa Petra.. Jag kom hem sent efter dejten med Petra och gick direkt och la mig eftersom jag inte heller då fick berätta något. Badade gjorde vi kvällen innan jag träffade Petra, det är bara klippt som det är efter dejten. Anledningen till att det är klippt så är att tv vill kunna väva in mina kommentarer i någonting och det finns inget annat att använda eftersom filmteamet slutade jobba efter dejten.
Vad som hände direkt på morgonen efter Petras och min dejt får man se på onsdag,..

Min åsikt är att Sebastian aldrig skulle ha medverkat i programmet, särskilt inte om produktionen redan på förhand visste att han hade känslor för en annan tjej. Det är bara ett totalt slöseri för alla inblandade.
Absolut är det så. Men tittarsiffror är viktigare
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Precis som du säger så tror jag också att Sebastian och Petra måste ha haft mer kontakt än vad man får se/veta i programmet. Det hade varit just snyggt om hon blivit förbannad på att han bäddat i dubbelsängen och dragit därifrån...
Ja, jag önskade att hon skulle anmärka på det. Såg iaf hur hon drog sig undan när han tafsade henne på röven efter en alltför lång kram när de sågs ikväll. Han är ju så på! Även om han säkert menar väl så blir det bara sliskigt.
Citera
2014-11-27, 02:08
Medlem
Centipedes avatar
Citat:

Angående dieten: tycker absolut att det spelar stor roll i det hela. Har du sett hans diet?
(FB) Bonde söker fru
Att leva med någon som äter så ensidigt och ska ha i sig 6000-7000 kcal per dag kan bli rätt jobbigt i längden.

Utveckla gärna.

Gunde Svan åt ju ännu mer uppåt 10.000 kcal per dag när han han tävlade och och tränade två pass om dagen alla dagar i veckan.
Ändå kunde han skaffa fru och barn.

Det är ju inte så att Sebastian gjorde någon hemlighet av att han åt mycket och att han tränade 4-5 dagar i veckan när bönderna fick presentera sig i första programmet.
Så dom som inte gillar träning och mat borde ju inte ha sökt till honom.
Citera
2014-11-27, 06:25
Medlem
Är det någon som vet hur många avsnitt det är kvar nu?
Citera
2014-11-27, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Hon har ju det typiska utseendet för "korkad blondin" Duckfaceläpparna och råsminkad och fakeväskan med sig överallt, t.om när det ska styckas torv..
Ja tyvärr besannas mina fördomar när det gäller henne, samt hon har väl inte heller genom sina kommentarer och uttalanden visat sig vara den vassaste kniven precis..

Jag menar bara att även om man ser ut som en "korkad blondin" med stora läppar, massor med smink och allt det där så kan man ju vara en vettig person ändå. Jag tycker man måste se till personen också och inte bara till det yttre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in