2014-11-26, 22:20
Medlem
Headwiress avatar
Håller med om att Peter är den vettigaste bonden.

Vet inte om Sebastian går runt utan tröja för att han inbillar sig att folk tycker det är hett, eller om han helt enkelt svettas som en häst för minsta lilla. Fy fan, jag hade inte gillat det i alla fall.

Ida tycker jag verkar vara en kanontjej.
Citera
2014-11-26, 23:17
Medlem
Sebastian kan bära ut sängar ensam intresseklubben antecknar .

Han är väl inte enda bonden där tjejer åkt hem!?
Men ändå behandlas han som prinsessan på ärten!.
Han måste vara sjukt dålig med tjejer efter som han får sån hjälp av tv4a!
Citera
2014-11-26, 23:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Sebastian.
Man sitter inte med bar överkropp vid frukostbordet.
Man berättar inte för nya tjejen som bara varit på gården i fem minuter att hon skall sova i samma säng första natten.
I detta avsnitt var det verkligen full exponering av bar överkropp som gällde.
Inte många sekunder vi såg honom med tröja på. Så tröttsamt och avtändande...
Tror han själv att det är sexigt, något han vill "bjuda" tjejerna på? Eller handlar det om bekräftelse? Eller är han bara dåligt uppfostrad och fattar inte bättre? Frågorna är många.

Sen att han bäddar den där dubbelsängen...
Snacka om att rusa fram. Och Petra är ju heller inte bättre eftersom hon går med på det.
Patetiskt.
Citera
2014-11-26, 23:30
Medlem
Jahaja, det var väl inte helt oväntat att han valde bort Malin. Han skyllde på att hon var för "omogen" när det var han som lekte tuppen i hönsgården redan första kvällen .
Citera
2014-11-26, 23:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Erik måste börja öppna upp lite mer om inte Ida också ska tröttna. Tycker ändå att de passar väldigt bra ihop.
Själv ser jag inte någon kemi dem emellan överhuvudtaget.
Förstår inte varför så många härinne hyllar Ida. Jag tycker mest att hon är tråkig och intetsägande.
Utseendemässigt är hon rätt manhaftig dessutom.

För övrigt så kan man inte se på denna säsong som annat än ett totalt misslyckande. Fel bönder valdes till programmet vilket föga förvånande resulterade i massavhopp från deltagarna, vilket i sin tur ledde till att man fick tänja på reglerna och skicka in en tjej som sedan tidigare valt att hoppa av. Bra jobbat TV4! Fortsätt i denna stil så behöver ni inte bemöda er med att skicka några deltagare till gårdarna överhuvudtaget (eftersom ni bara slösar med deras tid) utan kan låta bönderna pröva sin lycka på den vanliga köttmarknaden (med eller utan tv-kameror).
Citera
2014-11-26, 23:39
Medlem
InnesIs avatar
Oj vad folk dömer Sebastian efter diet och att han går i bar överkropp. Dieten kanske inte är lockande men knappast något som spelar någon roll i det stora hela. Vad gäller den bara överkroppen har han sagt flera gånger att han svettas kopiöst mycket. Detta samt att de spelade in mitt i sommaren gör att det knappast är något konstigt. Tycker han verkar vara en genomsnäll kille. En sådan som ibland kanske är för snäll för att ta steget framåt.

Vi måste också inse att det sker en hel del vi aldrig får se. Givetvis är inte skeendena riktigt som porträtteras på tv. Att han bjuder in petra att sova med honom första kvällen tror jag tex inte kom från det blå.

Peter har hittat sin dam och kommer givetvis skicka hem den andra rödhåriga. Han är fortfarande osäker, tydligast vid den stela kyssen, men tar också för sig mer och mer, också tydligast vid kyssen.

Jonathan borde nog välja Sara ändå. Ellen verkar oerhört osäker och bara pga det är Sara det bättre valet om allt annat är lika.

Erik verkade mycket mer bekväm när han kunde koncentrera sig enbart på Ida. Tyvärr vågade han inte riktigt släppa loss då heller. Det är bra med att han är ärlig och säger att han inte vet hur han skulle visa sin uppskattning till henne men samtidigt känner man hur den lilla flamma som kanske fanns slocknar ganska fort då han häver ur sig sådana saker. Han verkar ha en knepig personlighet som är svår att överkomma. Dessutom har det framställts som om han egentlgen var mest intresserad av hon han kallade "skogsrået". Trist om Ida egentligen är andravalet för hans del.
Citera
2014-11-26, 23:47
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
I detta avsnitt var det verkligen full exponering av bar överkropp som gällde.
Inte många sekunder vi såg honom med tröja på. Så tröttsamt och avtändande...
Tror han själv att det är sexigt, något han vill "bjuda" tjejerna på? Eller handlar det om bekräftelse? Eller är han bara dåligt uppfostrad och fattar inte bättre? Frågorna är många.

Sen att han bäddar den där dubbelsängen...
Snacka om att rusa fram. Och Petra är ju heller inte bättre eftersom hon går med på det.
Patetiskt.
Japp. Jag tror Petra spelar lite för kameran, och för sig själv. Hon vill nog gärna vara förälskad i en tafatt vuxenbebis, men när hon landar så kommer hon att lämna gården. Men hon kommer givetvis att följa med på resan först.
Citera
2014-11-26, 23:53
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercyisavirtue
Jahaja, det var väl inte helt oväntat att han valde bort Malin. Han skyllde på att hon var för "omogen" när det var han som lekte tuppen i hönsgården redan första kvällen .
Ja, det var verkligen ironiskt. Är det någon som har varit omogen hela vägen så är det ju Jonathan.
Dessutom så har väl Ellen verkat mer omogen och flamsig än Malin så motiveringen kändes minst sagt märklig.

Sen köper jag inte Jonathans "förändring" heller. Tror mest att det är ett spel för gallerierna, något som produktionen har påtvingat honom när de märkte att hans ytlighet blev för mycket. Lät nästan som om han läste innantill från manus ett tag, alltmedan Linda stjärnögt agerade motspelare i charaden. Får hoppas att jag har fel eftersom en förändring verkligen hade behövts i Jonathans fall.
Citera
2014-11-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Oj vad folk dömer Sebastian efter diet och att han går i bar överkropp. Dieten kanske inte är lockande men knappast något som spelar någon roll i det stora hela. Vad gäller den bara överkroppen har han sagt flera gånger att han svettas kopiöst mycket. Detta samt att de spelade in mitt i sommaren gör att det knappast är något konstigt. Tycker han verkar vara en genomsnäll kille. En sådan som ibland kanske är för snäll för att ta steget framåt.

Vi måste också inse att det sker en hel del vi aldrig får se. Givetvis är inte skeendena riktigt som porträtteras på tv. Att han bjuder in petra att sova med honom första kvällen tror jag tex inte kom från det blå.

Peter har hittat sin dam och kommer givetvis skicka hem den andra rödhåriga. Han är fortfarande osäker, tydligast vid den stela kyssen, men tar också för sig mer och mer, också tydligast vid kyssen.

Jonathan borde nog välja Sara ändå. Ellen verkar oerhört osäker och bara pga det är Sara det bättre valet om allt annat är lika.

Erik verkade mycket mer bekväm när han kunde koncentrera sig enbart på Ida. Tyvärr vågade han inte riktigt släppa loss då heller. Det är bra med att han är ärlig och säger att han inte vet hur han skulle visa sin uppskattning till henne men samtidigt känner man hur den lilla flamma som kanske fanns slocknar ganska fort då han häver ur sig sådana saker. Han verkar ha en knepig personlighet som är svår att överkomma. Dessutom har det framställts som om han egentlgen var mest intresserad av hon han kallade "skogsrået". Trist om Ida egentligen är andravalet för hans del.

Tycker också Sebastian verkar vara en väldigt snäll och varm person, önskar honom och Petra allt gott och hoppas dem blir lyckliga
Citera
2014-11-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, det var verkligen ironiskt. Är det någon som har varit omogen hela vägen så är det ju Jonathan.
Dessutom så har väl Ellen verkat mer omogen och flamsig än Malin så motiveringen kändes minst sagt märklig.

Sen köper jag inte Jonathans "förändring" heller. Tror mest att det är ett spel för gallerierna, något som produktionen har påtvingat honom när de märkte att hans ytlighet blev för mycket. Lät nästan som om han läste innantill från manus ett tag, alltmedan Linda stjärnögt agerade motspelare i charaden. Får hoppas att jag har fel eftersom en förändring verkligen hade behövts i Jonathans fall.
Hehe, jo men precis. Han kunde väl inte riktigt ta det att hon var den enda som konfronterade honom efter första kvällens blöta tillställning . Så att skylla på omogen var det som låg närmast till hands. Aja, hon ligger nog inte sömnlös över detta, och kommer nog inte ha brist på uppvaktning efter detta heller .
Citera
2014-11-27, 00:12
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Japp. Jag tror Petra spelar lite för kameran, och för sig själv. Hon vill nog gärna vara förälskad i en tafatt vuxenbebis, men när hon landar så kommer hon att lämna gården. Men hon kommer givetvis att följa med på resan först.
Petra är ju rätt ung fortfarande och därmed kanske lite naiv.
Tror att hon har målat upp en bild av hur hon tror Sebastian är, inte minst så tyder brevet hon skrev på det:
http://www.tv4.se/bonde-s%C3%B6ker-fru/artiklar/petra-liljeblads-k%C3%A4rleksbrev-till-sebastian-davidsson-i-bonde-s%C3%B6ker-fru-546cc392c459483e38 000017
Citera
2014-11-27, 00:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det är inget ont i Sebastian, däremot tycker jag definitivt att han är desperat och alldeles för på, så till den gräns att han ofta bara uppfattas som sliskig.

Angående svettningarna: om man svettas kopiöst mycket så blir det väl knappast bättre av att gå runt med bar överkropp? Löst åtsittande, svala kläder är väl att föredra isåfall?
Svetten blir ju bara ännu mer synlig när överkroppen är bar. Dessutom helt ofräscht vid matbordet och respektlöst gentemot andra. Ett löst linne kan man väl ändå begära att han kan ta på sig?
Dock så verkar Sebastian gilla lite tajtare plagg, hans t-shirts är ju alltid tajta. Allt för att framhäva musklerna och framstå som "sexig" antar jag.
Men knappast konstigt att han blir svettigare då heller.

Angående dieten: tycker absolut att det spelar stor roll i det hela. Har du sett hans diet?
(FB) Bonde söker fru
Att leva med någon som äter så ensidigt och ska ha i sig 6000-7000 kcal per dag kan bli rätt jobbigt i längden.
Citat:
Att han bjuder in petra att sova med honom första kvällen tror jag tex inte kom från det blå.
Utveckla gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in