Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Tråden har nästan 10000 inlägg så jag tror inte att jag klarar det riktigt
Men ni som skriver här. Jag är lite nyfiken faktiskt. Vad är det som gör att ni fascineras så av Berny Pålsson? Vad får er att följa hennes blogg och Facebook för att sedan kommentera det i denna tråd? Vad är det som gör Berny så tilldragande för er? Jag är uppriktigt nyfiken och jag skulle gärna vilja höra några korta kommentarer från er som skriver och läser mycket i den här tråden om vad det är som lockar

Tja, min "fascination" eller vad jag ska kalla det, började som antagligen för en del andra (på den tiden) småtjejer i må-dåligt-fällan, när jag läste hennes böcker för många år sen. Jag trodde på hennes styrka när hon skrev i Vingklippt att hon var på väg åt rätt håll. Och jag trodde när hon hade gjort några misstag, och jag läste Känn pulsen slå att hon hade tagit tag i livet och skulle räta upp det. Och jag tyckte synd om den missförstådda motarbetade kvinnan, när jag såg dokumentären...
Och jag hoppas fortfarande att nån gång ska hon komma på rätt köl, för jag tror att hon har en vilja att hamna rätt, även om vilja och förmåga inte alltid är samma sak. Det är antagligen det hoppet som gör att jag fortsätter kolla mellan varven hur det går för henne.