2014-09-30, 12:27
Medlem
elizadeaths avatar
Från bloggen;

" Andreas säger åt mig att lugna ner mig ordentligt med både alkohol och att sköta medicinerna. Har jag någonsin haft en partner som inte missbrukat? Jag tror inte riktigt det. "

Knarkade Janne? Emma? Alla?
Citera
2014-09-30, 13:17
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Från bloggen;

" Andreas säger åt mig att lugna ner mig ordentligt med både alkohol och att sköta medicinerna. Har jag någonsin haft en partner som inte missbrukat? Jag tror inte riktigt det. "

Knarkade Janne? Emma? Alla?

janne missbrukade väl alkohol och det var därför hon hade sina ständiga vinfyllor när han var där och emma började ju knapra piller till höger och vänster för sina "diagnoser"....
Citera
2014-09-30, 14:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
janne missbrukade väl alkohol och det var därför hon hade sina ständiga vinfyllor när han var där och emma började ju knapra piller till höger och vänster för sina "diagnoser"....

Gubben skrev väl något om "tjack" på Facebook också? Och Berny skrev fritt på bloggen att de knaprat sömntabletter innan de gick till sängs... Emma påstår att hon missbrukat kokain, vilket i sig kan ifrågasättas då jag tror hon mest valt den drog som lät mest "glamourös".

Man kan väl hoppas att den nya pågen faktiskt inte har missbruksproblem då det finns fyra barn med i bilden, men när någon konstant behöver påpeka att någon inte knarkar så ringer det varningsklockor. Kan iofs vara Berny som vill visa hur "normalt" hennes nya liv är. Men man undrar verkligen om han i så fall kommer orka - det finns en anledning varför man som missbrukare inte ska kasta sig in i förhållanden hipp som happ och det är inte bara för ens egen skull...
Citera
2014-09-30, 15:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
För övrigt riktigt lustigt att bönan nu vill ha satellitboende.
För det innebär ju att hon de facto på papper bor i en gruppbostad nu.

Jag är rätt säker på att hennes boende inte klassas som gruppboende. Däremot finns ju personal tillgänglig dygnet runt, något hon verkligen inte är i behov av. Hon har en helt annan problematik som inte faller under LSS överhuvudtaget. Jag hoppas därför innerligt att hon inte blir beviljad en satellitlägenhet då det finns människor som faktiskt är i behov av den på riktigt. Tyvärr lär nog inte hon och hennes nya snubbe söka någon reguljär hyreslägenhet i första taget.

Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Emma påstår att hon missbrukat kokain, vilket i sig kan ifrågasättas då jag tror hon mest valt den drog som lät mest "glamourös".

Att Emma skulle missbrukat kokain betvivlar jag starkt. Det var inte förrän Berny dumpat henne som hon titulerade sig själv "f.d. missbrukare". Tror säkert hon och Bönan dragit kola vid flera tillfällen när de var tillsammans men något missbruk tror jag knappast det rör sig om.
Citera
2014-09-30, 17:43
Medlem
Herrejesus vad hennes satans "ga upp och koka kaffe" borjar ga mig pa nerverna. Verkar inte som att hon kan namna A langre utan att patala att hon gar upp tidigt och trycker pa en knapp pa kaffekokaren. Vad tacksam han maste vara, ger ju honom energi till att stada hennes skit och laga mat efter jobbet.
Citera
2014-09-30, 17:52
Medlem
"Han blir så tacksam för så små saker. Som att jag går upp på morgonen och gör kaffe, hjälper honom att städa och diska trots att jag är rätt hopplös på det, han uppskattar när jag anstränger mig för honom vad det än gäller."

Asså Hon "hjälper" sin tillfälliga boyfriend (som dessutom har heltidsjobb och lagar mat åt henne) att städa. I hennes egna lägenhet.
Citera
2014-09-30, 17:54
Medlem
Hoppsan! Nu såg jag att Frastructura nyss skrivit nästan samma sak.
Citera
2014-09-30, 19:17
Medlem
"Vardagslivet" verkar bestå av att hon väntar på att "mannen" ska komma hem från jobbet och sen smyger runt på natten och väntar på att han ska vakna så att hon kan servera honom kaffe.
Och innerst inne kanske hon alltid har älskat bilar, fotboll, vitrinskåp och dansbandskanalen, vad vet man...
Citera
2014-09-30, 21:21
Medlem
Denosynliges avatar
"Då vill vi ha det fint"

Men asså snälla Berny, var det inte typ nyss du och Miia hade gjorde det fint? Är det så fult nu helt plötsligt bara för att ni inte är vänner längre att det måste renoveras om igen fasten ni egentligen tänkt flytta? Sängen som du haft slampiga fotosessioner med Emma i, haft blodiga återfall och knullat med Janne kunde ju inte vara kvar.

Jag förstår att Andreas ryggar för din miljö och pushar för förnyelse.

Shit vilken egoistisk och arrogant människa hon är asså. Typ "Hej, jag heter Berny jag har en ny pojkvän nu som jag är besatt av för han är så vuxen och normal och vi behöver en större lägenhet, helst centralt, för jag har en Collie hemma också så det blir trångt i en etta för oss. Och han kör bil så vi behöver en P-plats också. Vi är väldigt skötsamma och vill flytta in snarast. "

Jag minns hur det var sist hon bodde ihop med någon som enligt henne var nomal, Jonas te.x Det höll länge men slutade i total katastrof, smutskastning, anklagelser. Som hon sen tog tillbaka, för att sen ta tillbaka tillbakandet, det var en skum period helt enkelt, folk fattade förstod varken in eller ut om det hela. Sen vet jag att dom träffats efter det, en av gångerna hade han ju tydligen typ misshandlat henne och Amelia. Det var nog mitt i Bernys prime time för dumma upptåg. Jasi det var fina skandaltider det.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-30 kl. 21:44.
Citera
2014-09-30, 22:31
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
"Då vill vi ha det fint"

Men asså snälla Berny, var det inte typ nyss du och Miia hade gjorde det fint? Är det så fult nu helt plötsligt bara för att ni inte är vänner längre att det måste renoveras om igen fasten ni egentligen tänkt flytta? Sängen som du haft slampiga fotosessioner med Emma i, haft blodiga återfall och knullat med Janne kunde ju inte vara kvar.

Jag förstår att Andreas ryggar för din miljö och pushar för förnyelse.

Shit vilken egoistisk och arrogant människa hon är asså. Typ "Hej, jag heter Berny jag har en ny pojkvän nu som jag är besatt av för han är så vuxen och normal och vi behöver en större lägenhet, helst centralt, för jag har en Collie hemma också så det blir trångt i en etta för oss. Och han kör bil så vi behöver en P-plats också. Vi är väldigt skötsamma och vill flytta in snarast. "

Jag minns hur det var sist hon bodde ihop med någon som enligt henne var nomal, Jonas te.x Det höll länge men slutade i total katastrof, smutskastning, anklagelser. Som hon sen tog tillbaka, för att sen ta tillbaka tillbakandet, det var en skum period helt enkelt, folk fattade förstod varken in eller ut om det hela. Sen vet jag att dom träffats efter det, en av gångerna hade han ju tydligen typ misshandlat henne och Amelia. Det var nog mitt i Bernys prime time för dumma upptåg. Jasi det var fina skandaltider det.

Jag tror att sängen var nerkissad av Nilas...och att det var därför han + gammal säng fick flytta.
Citera
2014-10-01, 00:39
Medlem
Denosynliges avatar
Berny är väldigt lik Ke$ha. Berny kan relatera till i stort sett alla hennes låtar.

Edit. Här är för er som orkar kolla för att förstå vad jag menar, det var fängslande för mig att se på medans jag i huvudet drog alla paraleller mellan de två.

Här är en intressant musikvideo: https://www.youtube.com/watch?v=NOubzHCUt48
Notera tarot kortet med djävulen på 1:32
Samt gesten hon gör 3:22

Bonusmaterial: https://www.youtube.com/watch?v=e8GfWJKyPVc
Berny är ju som bekant inte heller helt främmande med att dricka blod

Det är så rusktigt att dom pratar om Ke$ha som ser och porträtterar sig själv som satanistisk kultledare också minns man vilken effekt Bernys böcker hade på säkert tusentals ungdomar...
Senast redigerad av Denosynlige 2014-10-01 kl. 01:36.
Citera
2014-10-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny är väldigt lik Ke$ha. Berny kan relatera till i stort sett alla hennes låtar.

Edit. Här är för er som orkar kolla för att förstå vad jag menar, det var fängslande för mig att se på medans jag i huvudet drog alla paraleller mellan de två.

Här är en intressant musikvideo: https://www.youtube.com/watch?v=NOubzHCUt48
Notera tarot kortet med djävulen på 1:32
Samt gesten hon gör 3:22

Bonusmaterial: https://www.youtube.com/watch?v=e8GfWJKyPVc
Berny är ju som bekant inte heller helt främmande med att dricka blod

Det är så rusktigt att dom pratar om Ke$ha som ser och porträtterar sig själv som satanistisk kultledare också minns man vilken effekt Bernys böcker hade på säkert tusentals ungdomar...
Alltså hshahaha vad i helvete? Du driver, eller hur?

Jag tycker vi har hört "partnern som inte missbrukar"-historien förr... Då hette han Jonas. Sätter en slant på att Berny hänger ur Andreas som pillersnyltare inom en inte allt för avlägsen framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in