2014-11-22, 08:17
Medlem
elizadeaths avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19899229.ab

Citat från artikeln;

" Finest.se dumpar bloggarna Samir Badran och Paulina ?Paow? Danielsson.
Efter den första december kommer deras bloggar inte längre att finnas kvar på sajten, som i stället letar efter en mindre kontroversiell framtoning."

" Enligt Finest så färgar Danielsson och Badrans kontroversiella åsikter av sig på sajtens varumärke. Nu räknar de med att anställa fyra personer under första halvan av nästa år.
? Framtidens finestbloggare ska vara en inspiratör, snarare än en provokatör, fortsätter Alexander Erwik till Resumé."

Så att Berny bloggar om sitt kaos är helt ok?....
Citera
2014-11-22, 08:21
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Citat från artikeln;

Efter den första december kommer deras bloggar inte längre att finnas kvar på sajten, som i stället letar efter en mindre kontroversiell framtoning."

" Enligt Finest så färgar Danielsson och Badrans kontroversiella åsikter av sig på sajtens varumärke. Nu räknar de med att anställa fyra personer under första halvan av nästa år.
? Framtidens finestbloggare ska vara en inspiratör, snarare än en provokatör, fortsätter Alexander Erwik till Resumé."

Erwik är sinnessjuk, så inget han gör förvånar mig.
Citera
2014-11-22, 09:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Citat från artikeln;

När man tittar in i den här tråden i bland blir man bittert påmind om att den består av en sektliknande nätgrupp av ett fåtal människor vars stora intresse är att följa Berny. Jag slår vad om att de flesta av er det första ni gör på morgonen när ni vaknar är att kolla om Berny gjort några uppdateringar på sin blogg eller sin Facebook. Sedan måste uppdateringarna genast kommenteras i denna tråd "Hörrni, vet ni vad Berny skriver?". Det här kan inte vara sunt. Varför inte skaffa er ett liv. Jag förstår om man har t.ex. Asperger och därav kan få vissa specialintressen i livet som man inte kan bryta, men om någon av er skulle vara normal så är det synnerligen svårt att förstå att ni ägnar er åt detta kärringskvaller.

Vad gäller frågan i citatet om det skulle vara okej att Berny fortsätter blogga på Finest när nu två stycken blivit avstängda därifrån. Ehhh... ja! Vad exakt i Bernys blogg skulle föranleda en avstängning menar du? Det finns tusentals människor som bloggar eller facebookar om att de ska köpa bil, köpa hund, sälja hund, älskar sin kille och i övrigt saker man råkar ut för eller upplever. Alla de kan nog lugnt fortsätta blogga eller facebooka, även de som råkar ha några stalkers på Flashback som inte har några liv.
Citera
2014-11-22, 11:15
Medlem
Jag rekommenderar Dig att läsa tråden från början, ja den är lång, men väl värd att läsas.
Citera
2014-11-22, 11:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag rekommenderar Dig att läsa tråden från början, ja den är lång, men väl värd att läsas.
Tråden har nästan 10000 inlägg så jag tror inte att jag klarar det riktigt

Men ni som skriver här. Jag är lite nyfiken faktiskt. Vad är det som gör att ni fascineras så av Berny Pålsson? Vad får er att följa hennes blogg och Facebook för att sedan kommentera det i denna tråd? Vad är det som gör Berny så tilldragande för er? Jag är uppriktigt nyfiken och jag skulle gärna vilja höra några korta kommentarer från er som skriver och läser mycket i den här tråden om vad det är som lockar
Citera
2014-11-22, 11:52
Medlem
Som jag sagt, läs tråden, bloggen, gamla bloggar, böcker, facebook. Bilda Dig sedan DIN egen uppfattning.
Citera
2014-11-22, 11:55
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Men ni som skriver här. Jag är lite nyfiken faktiskt. Vad är det som gör att ni fascineras så av Berny Pålsson? Vad får er att följa hennes blogg och Facebook för att sedan kommentera det i denna tråd? Vad är det som gör Berny så tilldragande för er? Jag är uppriktigt nyfiken och jag skulle gärna vilja höra några korta kommentarer från er som skriver och läser mycket i den här tråden om vad det är som lockar

Jag kan såklart bara tala för mig själv. Det är lite som att vissa människor som passerar en bilolycka inte kan låta bli att titta, berny är min bilolycka. Kletigt, läskigt och avskräckande.
Citera
2014-11-22, 12:13
Avslutad
Citat:

Jag har följt henne i 10 år nu. I början som en sk "Bernyan", dvs jag var ett fan av henne. Efter att hon släppte sin andra bok blev jag mer kritisk och nu är det nog av ren gammal vana. Jag jämför det med mina vänners (något osunda) konsumtion av realityserier. Berny är min dokusåpa typ, eller som Imelda så passande skriver. Hon är en bilolycka man inte kan titta bort ifrån.
Citera
2014-11-22, 12:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag kan såklart bara tala för mig själv. Det är lite som att vissa människor som passerar en bilolycka inte kan låta bli att titta, berny är min bilolycka. Kletigt, läskigt och avskräckande.
Det var en skön beskrivning

Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Jag har följt henne i 10 år nu. I början som en sk "Bernyan", dvs jag var ett fan av henne. Efter att hon släppte sin andra bok blev jag mer kritisk och nu är det nog av ren gammal vana. Jag jämför det med mina vänners (något osunda) konsumtion av realityserier. Berny är min dokusåpa typ, eller som Imelda så passande skriver. Hon är en bilolycka man inte kan titta bort ifrån.
Det var intressant faktiskt att du följt henne under tio år . Det var lång tid minsann. Jag har tyvärr inte läst någon av Bernys böcker, men funderar faktiskt på att göra det vid något tillfälle bara för att se vad det rör sig om så att säga. Men jag har förstått att man kan fascineras av henne och reta sig på henne. Kontroversiell och inte så mainstream direkt.

Tack för att ni berättade
Citera
2014-11-22, 12:51
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Det var en skön beskrivning

Det var intressant faktiskt att du följt henne under tio år . Det var lång tid minsann. Jag har tyvärr inte läst någon av Bernys böcker, men funderar faktiskt på att göra det vid något tillfälle bara för att se vad det rör sig om så att säga. Men jag har förstått att man kan fascineras av henne och reta sig på henne. Kontroversiell och inte så mainstream direkt.

Tack för att ni berättade

Jag har inga problem med kontroversiella människor, och är nog inte särskilt mainstream själv. Jag ser inte berny som ngt av det. Hon är tragisk, i total avsaknad av självinsikt och tämligen korkad. Tre egenskaper jag verkligen inte tål.
Citera
2014-11-22, 14:11
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:

Tja, min "fascination" eller vad jag ska kalla det, började som antagligen för en del andra (på den tiden) småtjejer i må-dåligt-fällan, när jag läste hennes böcker för många år sen. Jag trodde på hennes styrka när hon skrev i Vingklippt att hon var på väg åt rätt håll. Och jag trodde när hon hade gjort några misstag, och jag läste Känn pulsen slå att hon hade tagit tag i livet och skulle räta upp det. Och jag tyckte synd om den missförstådda motarbetade kvinnan, när jag såg dokumentären...

Och jag hoppas fortfarande att nån gång ska hon komma på rätt köl, för jag tror att hon har en vilja att hamna rätt, även om vilja och förmåga inte alltid är samma sak. Det är antagligen det hoppet som gör att jag fortsätter kolla mellan varven hur det går för henne.
Citera
2014-11-23, 11:53
Medlem
Kardnialvokals avatar
Men omg, orka hålla ett jävla försvarstal för någon jävla tjomme som inte ens läst böckerna. Som kommer in här och gör en amatörmässig analys av läsarna baserat på de två-tre inlägg från Bernys senaste blogg. Gå och häng dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in