2014-11-22, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag hoppas att det kan fungera mellan Erik och Ida, har trott på de från första början. Bara han inte fastnar i det där att Matilda och Mikaela lämnade gården utan att han fokuserar på Ida istället. Så hon känner att han vill välja henne och att hon ska stanna. Så det gäller att han kan släppa det gamla och istället fokusera på deras relation.

När jag tänker lite mera på det så tror jag inte han kommer kunna fokusera helt på Ida trots att det bara är hon som är kvar. Att Matilda drog tror jag inte han bryr sig om nämnvärt, tror nämligen att det var henne han hade tänkt välja bort! Däremot tror jag han kommer ha mycket svårt att smälta att Mikaela drog eftersom han var intresserad av henne, mycket mer intresserad än han troligen är av Ida?! Man såg ju hur ledsen han blev över att Mikaela drog, han var nyfiken på henne och ville få ut mer av henne sa han ju. Mikaela sa ju även i en artikel att produktionen försökte övertala henne att stanna men hon vägrade. "jag visste att Erik hade känslor för mig och eftersom jag inte kände samma så kändes det fel att stanna". Så nej tror inte han kommer kunna fokusera så mycket på Ida...det är min känsla just nu iaf.
Citera
2014-11-22, 02:54
Medlem
Sen gällande Anna-Lena, får lite Annelie-vibbar av henne , ni minns den där rödhåriga som dejtade Mikael i förra årets säsong. Hon var ju också rätt pilsk, på och ansåg ju att "jäkligt bra sex" var A och O i en relation. Nu har ju iofs inte Anna-Lena fällt det yttrandet men jag får känslan att hon har lite den mentaliteten. Och jag tror att Peter nog inte tycker att "jäkligt bra och mycket sex" utgör grundfundamentet i en lyckad relation. Han värdesätter nog mer en kvinna som kan ha koll på inköpslistan vid veckans storhandling
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-22 kl. 02:56.
Citera
2014-11-22, 03:15
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sen gällande Anna-Lena, får lite Annelie-vibbar av henne , ni minns den där rödhåriga som dejtade Mikael i förra årets säsong. Hon var ju också rätt pilsk, på och ansåg ju att "jäkligt bra sex" var A och O i en relation. Nu har ju iofs inte Anna-Lena fällt det yttrandet men jag får känslan att hon har lite den mentaliteten. Och jag tror att Peter nog inte tycker att "jäkligt bra och mycket sex" utgör grundfundamentet i en lyckad relation. Han värdesätter nog mer en kvinna som kan ha koll på inköpslistan vid veckans storhandling
Haha jag det kan nog stämma , samtidigt tycker jag det är härligt med en medelålders kvinna som bejakar sin sexualitet , men kanske lite överkurs för Peter, hon och Jonhatan kanske?
Ja vi vet ju att det inte blir dom genom andra här så är väl inte mycket att säga.
Citera
2014-11-22, 03:47
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Det heta är ju att han inte själv fattar hur het han är ,
Precis! Han ser ju grymt bra ut, och jag blev lite förälskad i honom i de första avsnitten. Men nu när han visat sin sanna personlighet, sin himla praktiska personlighet så dalar mitt intresse. Så kände nog tjejerna på gården också. Dock är han fortfarande riktigt het. Nån här ovan skrev att han behövde en äldre kvinna - jag känner ett kall att ställa upp

Oddball, om du missade det så tycker jag att han är het.
Citera
2014-11-22, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
När jag tänker lite mera på det så tror jag inte han kommer kunna fokusera helt på Ida trots att det bara är hon som är kvar. Att Matilda drog tror jag inte han bryr sig om nämnvärt, tror nämligen att det var henne han hade tänkt välja bort! Däremot tror jag han kommer ha mycket svårt att smälta att Mikaela drog eftersom han var intresserad av henne, mycket mer intresserad än han troligen är av Ida?! Man såg ju hur ledsen han blev över att Mikaela drog, han var nyfiken på henne och ville få ut mer av henne sa han ju. Mikaela sa ju även i en artikel att produktionen försökte övertala henne att stanna men hon vägrade. "jag visste att Erik hade känslor för mig och eftersom jag inte kände samma så kändes det fel att stanna". Så nej tror inte han kommer kunna fokusera så mycket på Ida...det är min känsla just nu iaf.

Erik borde ju ändå inse att han måste släppa Mikaela och acceptera att hon valde att åka hem och istället visa Ida att han vill att hon stannar. Att han väljer henne för att han vill och inte för att de andra valde att åka. Tror också han hade tänkt skicka hem Matilda, tycker hon var väldigt anonym. Tycker Mikaela var rätt jobbig eftersom hon var så krävande och vill ha så mycket uppmärksamhet hela tiden. Ida verkar mer ha förståelse för hur Erik är som person och jag tror hon är intresserad av att lära känna honom på riktigt. Så nu är det ju upp till Erik om han vill ta chansen eller om han sumpar alltihop och blir ensam kvar på gården.
Citera
2014-11-22, 11:47
Medlem
Citat:
Kan faktiskt inte annat än instämma , fast jag tappat hoppet ibland så tror också en lite äldre kvinna kunde få fason på honom, Han har ju verkligen grundmaterialet till skillnad från J och S

Tack för att någon mer inser det

Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag

Varför är han oslipad diamant?
På vilket sätt är dessa tjejer...oförstående och omogna menar du?, vad skulle göras annorlunda?

Hunk? vad är motsvarigheten på kvinnosidan?
Finns det något som är hunkiga killkläder btw?

Eller erkänn att det är kindbenen som lockar

Vad är grundmaterialet menar NI?, hur ska jag som snubbe veta om jag är bra grundmaterial i era ögon annars..i mina ögon är jag av väldigt bra material..men det hör inte hit för kontentan blir att man blir just oslipad om man utför det man har efter eget huvud enbart

Eriks främsta fördel är hans utseende och att han verkar trevlig/snäll om än stel och lite emotionellt osmidig. Just faktorn att han heller inte vet om hur het han är som påtalats i tråden gör ju honom ännu hetare. Han har också en del driv och något busigt över sig och känns som det finns lite mera djup.

Jag tycker bara tjejerna verkar ställa för stora och för snabba krav på Erik och får programmet mer att handla om deras behov när det är Erik som borde vara huvudpersonen. Sedan blir jag nästan lite sur på tjejerna som stack och som är så uppenbart mindre attraktiva dessutom försöker att trycka ner en osäker personlighet för att själva verka bättre.

Bonde söker fru spelas ju in på typ 10 dagar och det är lite för kort tid för att förvänta sig att Erik ska hinna öppna upp sig. Självklart skulle man försöka ge honom lite mera tid och få honom att känna sig trygg och säker och vänja sig vid fysisk närhet som kramar osv så skulle han nog öppna upp sig.

Donna kanske är det kvinnliga ordet till det manliga hunk...
Klädstilen är väl ofta lite för säckiga och bonniga i bonde söker fru och skulle förbättras med lite mer åtsittande kläder där kroppsformerna kommer fram mer, gärna lite slimtfit och uppknäppt i bringan.

Vi får väl hoppas på att någon lämplig, söt och lite mera emotionellt mogen tjej tar sig an Erik efter att ha spanat in detta program
Citera
2014-11-22, 13:10
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaskeby
Erik är sprallig och det är väldigt positivt om man gillar det. De andra killarna är också spralliga ibland precis som de är allvarliga eller nått annat ibland..
Vad är det spralligaste Erik sagt och gjort?, han pratar väl bara om vädret..kan man göra det spralligt?

Citat:
Sebastian ser okej ut och hans personlighet är enkelt och neutral.. Han är hyfsat ödmjuk samtidigt som han står upp för sig själv...
Vad utmärker hans enkelhet i förhållande till folk som är mindre enkla?, neutral i vilken kontext?..i att inte favorisera brudarna?

Citat:
Jonathan en rätt bra kille men med fel inställning. Inte ödmjuk.
Vad har varit mest
oödmjukt från den gossen?

Citat:
Men Erik är för stängd och det gör att han blir sprallig..
Har du blandat in vetenskaplig psykologi för att se den kopplingen, att stängd gör en sprallig som kompensation?, stängd behöver väl inte ha för avsikt att komma ut i sitt naturliga tillstånd, måste det handla om att förtrycka sig själv?
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-11-22 kl. 14:06.
Citera
2014-11-22, 13:20
Medlem
Citat:
Haha jag det kan nog stämma , samtidigt tycker jag det är härligt med en medelålders kvinna som bejakar sin sexualitet , men kanske lite överkurs för Peter, hon och Jonhatan kanske?
Ja vi vet ju att det inte blir dom genom andra här så är väl inte mycket att säga.

Ja Anna-Lena är nog definitivt överkurs för Peter , ja hos Jonathan kanske hon hade haft framgång , eller varför inte placera Anna-Lena hos Erik, han behövde ju en mer mogen kvinna som kunde "öva upp" honom på diverse plan
Citera
2014-11-22, 13:27
Medlem
Citat:
Erik borde ju ändå inse att han måste släppa Mikaela och acceptera att hon valde att åka hem och istället visa Ida att han vill att hon stannar. Att han väljer henne för att han vill och inte för att de andra valde att åka. Tror också han hade tänkt skicka hem Matilda, tycker hon var väldigt anonym. Tycker Mikaela var rätt jobbig eftersom hon var så krävande och vill ha så mycket uppmärksamhet hela tiden. Ida verkar mer ha förståelse för hur Erik är som person och jag tror hon är intresserad av att lära känna honom på riktigt. Så nu är det ju upp till Erik om han vill ta chansen eller om han sumpar alltihop och blir ensam kvar på gården.

Ja man kan ju tycka så, och det borde ju vara det bästa för Erik om han släppte Mikaela och fokuserade på Ida nu, men samtidigt så kan det ju vara oerhört svårt att släppa någon man är kär i rent mentalt och tror Erik har väldigt svårt för den biten. Håller med om att Ida verkar ha mest förståelse för Erik och verkar genuin i sitt intresse, men frågan är ju ifall det är nåt han värdesätter?! Eller KAN värdesätta, tror hans känslor för Mikaela gjort honom aningen "blockerad" för att "se" andra tjejer. Men vi får se hur det blir på onsdag...såg ju inte alltför romantiskt ut där på filten men man kanske blir överraskad.
Citera
2014-11-22, 13:42
Medlem
En annan lite rolig sak är att flera i tråden och inklusive jag själv tycker att Peter är väldigt tafatt, oerfaren, blyg mm. Men trots det så verkar ju dock Peter vara den som är bäst på att hantera kvinnor i årets säsong. Tänker att det är ju den enda gården där ingen av damerna dragit självmant utan där går valen till på det sätt som det är tänkt.
Citera
2014-11-22, 14:02
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Eriks främsta fördel är hans utseende och att han verkar trevlig/snäll om än stel och lite emotionellt osmidig.
Exemplifiera det scenario du tänker på när han agerade emotionellt osmidigt mot brudarna?

Citat:
Just faktorn att han heller inte vet om hur het han är som påtalats i tråden gör ju honom ännu hetare. Han har också en del driv och något busigt över sig och känns som det finns lite mera djup.
Intressant värdering...bakom ett driv att vilja jobba finns ett djup? och så enkelt är det att uppfattas som djup?.

Citat:
Jag tycker bara tjejerna verkar ställa för stora och för snabba krav på Erik och får programmet mer att handla om deras behov när det är Erik som borde vara huvudpersonen.

Citat:
Vi får väl hoppas på att någon lämplig, söt och lite mera emotionellt mogen tjej tar sig an Erik efter att ha spanat in detta program
Jag uppfattar det som att du menar att hävda sina egna behov..

(trots att motparten inte väljer att uttrycka sina behov/eller ens har motsvarande behov)

..angränsar till att vara emotionellt omogen, är det korrekt uppfattat?.

Men jag håller isfl inte med om att "emotionell" måste ligga till grund för att hävda sina behov, utan det handlar ju mer om att fördela rättvisa kan jag tycka helt partiskt.

Varför är det eftertraktansvärt att hon ska vara söt, vad exakt har du som utomstående kvinna med det å göra å hans vägnar?

Citat:
Sedan blir jag nästan lite sur på tjejerna som stack och som är så uppenbart mindre attraktiva dessutom försöker att trycka ner en osäker personlighet för att själva verka bättre.
Men då är man ju fortfarande kvar på samma pinnhål väll, att den andre blir sämre plockar ju enbart ner denne 1 pinnhål, själv står man ju kvar på "norm", vinsten kan ju enbart vara att ligga över normen om något! för att verka bättre

Fattar man inte själv att man redan ligger på nå norm eller?, och genom att trycka ner andra till under norm åker man själv upp till norm i ens egna ögon?.

Citat:
Bonde söker fru spelas ju in på typ 10 dagar och det är lite för kort tid för att förvänta sig att Erik ska hinna öppna upp sig. Självklart skulle man försöka ge honom lite mera tid och få honom att känna sig trygg och säker och vänja sig vid fysisk närhet som kramar osv så skulle han nog öppna upp sig.
Den där förhoppningen kanske du borde inpränta i dom tjejer som valt att inte satsa på mig...att dom snarare borde vilja se sin chans att påverka och teoretisera mera, vad ska man ha för kvalitéer för att uppfattas som en kille som tjejen tror att hon kan laga, jag saknar it!.

Citat:
Donna kanske är det kvinnliga ordet till det manliga hunk....
Aha, det ordet tar jag ofta i min mun utan att ha specificerat det som en typ av tjej, den manlige hunken han ska vara farlig, dekadent och oberäknelig tycker ni, men den kvinnliga donnan ska hon vara tvärtom tycker vi?, upphöjd, fin i kanten, kräsen, och förväntar sig gentlemana behandling?

Av någon anledning får jag för mig att "Donna" i Beverly Hills 90120 inte fick sitt namn helt taget ur luften? Eller har jag blandat ihop korten "donnigt" beteende kontra "donnigt" utseende?

Citat:
Klädstilen är väl ofta lite för säckiga och bonniga i bonde söker fru och skulle förbättras med lite mer åtsittande kläder där kroppsformerna kommer fram mer, gärna lite slimtfit och uppknäppt i bringan.

Det här är ju förfan helt vanliga byxor ju jag har aldrig sätt några byxor i medium som inte ser ut sådär på Dressman
http://www.ioffer.com/img3/item/502/409/290/mens-gray-slim-fit-blazer-plust-pants-gentlemen-suit-a0ba.jpg
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-11-22 kl. 14:23.
Citera
2014-11-22, 14:04
Medlem
Citat:
Undrar hur Marie och Anna kommer reagera på beskedet att Sebastian har en annan tjej vid sidan om? Ska de bara åka hem och hon flytta in? Tycker det verkar så konstigt allting. Funderade på slottet varför Sebastian bara dejtade 9 tjejer men då var det ju för att Petra hoppade av. Var ändå lite konstigt, varför väljer man att komma till slottet om man vet att man tycker det är jobbigt med kameror och uppmärksamhet?

När det gäller deras reaktion, Anna tror jag inte kommer reagera eller bry sig speciellt. Hon har ju inga känslor för Sebastian, mer än att hon tycker att "vi har trevligt men inget mer". Hon var ju även på vippen att bli tredje tjejen att lämna hans gård så. Marie däremot tror jag kommer bli väldigt sårad, upprörd och ledsen då hon troligen är kär i Sebastian, eller iaf rejält förälskad. Hon har ju visat intresse och när hon lagade middag åt dem sa hon ju att "mina känslor för Sebastian växer och det som finns mellan oss känns bra"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in