2014-11-20, 16:36
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det är klart att det finns samband mellan hur Anna-Lena ser ut och att hon är utsvulten sexuellt. Svårt att tro att hon bara är 45, ser snarare ut som 55. Tycker det mest blir pinsamt när hon är så på, känns som hon och Peter är väldigt olika. Han är mer lugn och lite tillbakadragen och behöver någon som inte skulle köra över honom men som samtidigt har ett driv att ta tag i saker och ting. Jag får en känsla av att Sebastian har träffat Petra tidigare men att det ska framstå som att det är första gången de ses. Men hur kan man vara förälskad i någon man inte ens träffat? Hur som helst så hoppas jag att de fortsätter vara lyckliga tillsammans.

Förälskelse är ett psykotiskt tillstånd. Folk blir kära i kändisar och folk dom aldrig träffat eller bara sett på avstånd förut, inte det minsta ovanligt, tvärtom. En kvinna i outsiders en gång var ju t.om förälskad i berlinmuren, trots att inte hon besökt den innan...

Jag tror dock Sebastians och Petras förälskelse har potential att leda till ett varaktigt förhållande.
Citera
2014-11-20, 16:55
Medlem
Citat:
Jag tror inte att någon av de är oskuld.

Inte jag heller, men jag kan inte påstå att jag är till exempel 90% säker på min sak.
Citera
2014-11-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylar143
Inte jag heller, men jag kan inte påstå att jag är till exempel 90% säker på min sak.

Jag känner mig 100 % säker .
Citera
2014-11-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Förälskelse är ett psykotiskt tillstånd. Folk blir kära i kändisar och folk dom aldrig träffat eller bara sett på avstånd förut, inte det minsta ovanligt, tvärtom. En kvinna i outsiders en gång var ju t.om förälskad i berlinmuren, trots att inte hon besökt den innan...

Jag tror dock Sebastians och Petras förälskelse har potential att leda till ett varaktigt förhållande.

Ja men vad är det för kärlek, är det verkligen personen de är kära i eller mer själva kärleken? Jag tror också på Sebastian och Petra, tror de är rätt för varandra.
Citera
2014-11-20, 17:13
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ja men vad är det för kärlek, är det verkligen personen de är kära i eller mer själva kärleken? Jag tror också på Sebastian och Petra, tror de är rätt för varandra.

Det är ingen kärlek, nej. Var har jag påstått det? Du skrev "Hur kan man vara förälskad i nån man inte ens träffat. Förälskelse har inget med kärlek att göra, det är, precis som sexuell lust ett psykotiskt tillstånd. Ett psykotiskt tillstånd som, om personen som är objekt för den psykotiska besattheten är en person som du passar med, kan leda till ett varaktigt förhållande och äkta kärlek, förutsatt att personen också är förälskad i dig vill säga.

Förövrigt får man ju nästan tycka synd om Peter, 52 år gammal när han förlorar oskulden alltså, med en förskrumpnad, mager gammal kärring. Inget som lär ge mersmak direkt...
Det gäller att ta för sig när man är ung
Senast redigerad av 2mas 2014-11-20 kl. 17:17.
Citera
2014-11-20, 17:16
Medlem
Citat:
Det är ingen kärlek, nej. Var har jag påstått det? Du skrev "Hur kan man vara förälskad i nån man inte ens träffat. Förälskelse har inget med kärlek att göra, det är, precis som sexuell lust ett psykotiskt tillstånd. Ett psykotiskt tillstånd som, om personen som är objekt för den psykotiska besattheten är en person som du passar med, kan leda till ett varaktigt förhållande och äkta kärlek, förutsatt att personen också är förälskad i dig vill säga.

Förövrigt får man ju nästan tycka synd om Peter, 52 år gammal när han förlorar oskulden alltså, med en förskrumpnad, mager gammal kärring. Det gäller att ta för sig när man är ung.

Tack men du behöver inte hålla något föredrag för mig och få det att låta som jag är helt efter. Vem har sagt att Peter är oskuld? Varför spekulera i sådant ni inte har en aning om?
Citera
2014-11-20, 17:47
Medlem
Jag tycker årets Bsf är urtråkigt, inga roliga karaktärer, inga man känner med och hoppas de ska " få till det " som t.ex Thilde och Stefan för några år sedan. Man får inte heller se böndernas vardagsliv - jag tror inte t.ex Erik åker linbana så ofta annars.

Nu till årets bönder : Peter gillar jag bäst fast han ser äldre ut än sina 52 år. En varm man som aldrig haft någon kärlek. Jag hoppas han finner den i Helene. Kan hålla med om att Anna-Lena nog inte passar honom, är för mycket driv i henne. Fast jag tycker det är härligt att en mogen kvinna bejakar sin sexualitet.

Stackars Erik! Han vill ju så väl men det blir ju så fel ! Jag tror inte det blir något med Ida, hoppas jag har fel, jag unnar honom att finna lyckan. Har läst någon intervju med honom att han kände sig obekväm med kamerorna. Men de filmar väl inte hela tiden ? Då kunde han ju passat på ha lite egentid med tjejerna.

Jonatan verkar vara väldigt omogen och tänker bara på utseendet. Har dock fått sig en tankeställare senaste avsnitten sedan en tjej lämnade frivilligt. Svårt veta vad hans val blir, men oavsett vilket tror jag det blir en resa med kärlek, sedan rinner det ut i sanden.

Sebastian verkar väldigt desperat, ska pussa och krama tjejer han knappt känner. Jag tror att han och Petra haft kontakt via skype, facebook eller liknande efter Sundbyholm. Jag tror det kan bli något mellan dem, fantastiskt i så fall! Hennes bror var väl tyngdlyftare eller något så hon är väl van vid banandiet! ( Urk!!! ) Och inte har han någon snygg kropp heller!
Citera
2014-11-20, 18:18
Medlem
Citat:
Det skulle jag tro. Iallafall Peter. Han hade iofs kunnat bli av med den igår, men förståeligt att han avböjde

Fast det tycker inte jag, om han nu är oskuld, vilket finns skäl att tro. Föreställ er själva att ni levt i total asketism hela livet,
det är nog rätt trevligt att bli lite överfallen, så som av Anna-Lena. Det går ingen nöd på bondgubben för det. Det är nog bara det att han bestämt sig lite för den andra, så då avböjer han hennes inviter.
Innan BSF verkade han ha levat i total torka. Fick en känsla av det.
Och han är rätt muppig och udda själv. Han ska vara glad över uppmärksamhet från någon som Anna-Lena tycker jag.
Hon är minst sagt rödbrusigt, tantig men det är väl bra att hon också kan vara pilsk. Lovande för alla tanter och gubbar när de ändå lever upp tycker jag.
Men han verkar vilja ha den andra lugnare damen. Dock också med pottfrisyr.
Citera
2014-11-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw
Jag tycker årets Bsf är urtråkigt, inga roliga karaktärer, inga man känner med och hoppas de ska " få till det " som t.ex Thilde och Stefan för några år sedan. Man får inte heller se böndernas vardagsliv - jag tror inte t.ex Erik åker linbana så ofta annars.

Nu till årets bönder : Peter gillar jag bäst fast han ser äldre ut än sina 52 år. En varm man som aldrig haft någon kärlek. Jag hoppas han finner den i Helene. Kan hålla med om att Anna-Lena nog inte passar honom, är för mycket driv i henne. Fast jag tycker det är härligt att en mogen kvinna bejakar sin sexualitet.

Stackars Erik! Han vill ju så väl men det blir ju så fel ! Jag tror inte det blir något med Ida, hoppas jag har fel, jag unnar honom att finna lyckan. Har läst någon intervju med honom att han kände sig obekväm med kamerorna. Men de filmar väl inte hela tiden ? Då kunde han ju passat på ha lite egentid med tjejerna.

Jonatan verkar vara väldigt omogen och tänker bara på utseendet. Har dock fått sig en tankeställare senaste avsnitten sedan en tjej lämnade frivilligt. Svårt veta vad hans val blir, men oavsett vilket tror jag det blir en resa med kärlek, sedan rinner det ut i sanden.

Sebastian verkar väldigt desperat, ska pussa och krama tjejer han knappt känner. Jag tror att han och Petra haft kontakt via skype, facebook eller liknande efter Sundbyholm. Jag tror det kan bli något mellan dem, fantastiskt i så fall! Hennes bror var väl tyngdlyftare eller något så hon är väl van vid banandiet! ( Urk!!! ) Och inte har han någon snygg kropp heller!
Ja att han och Petra har haft någon form av kontakt under inspelningen är ju alldeles uppenbart. Sen att han delvis "skyller" ifrån sig på produktionsteamet kan man tycka vad man vill om. Är väl en svår situation för samtliga att befinna sig i. Klart att Tv4 vill ha "starka" scener (läs bra tittarsiffror). Men att dom skulle aktivt ha hindrat honom ifrån att berätta för dom två som är kvar på gården är bara högkvalitativt skitsnack.
Citera
2014-11-20, 18:47
Medlem
Det här med Jonathan och snygghet som alla pratar om. Hur kan han vara så fixerad vid det? Jag förstår att han är begeistrad av alla snygga tjejer omkring honom, för han når verkligen inte upp till deras nivå (iallafall inte Sara eller brunetten). Han ser ju snudd på harmynt ut med sitt leende, med en gristrynelook liksom. Jag begriper inte hur de där snygga tjejerna kan tycka att han har ett så underbart leende.
Men det spelar ju ingen roll om han är trevlig ändå, men nu säger ju alla att han är så osympatisk också.
Senast redigerad av laprikapaprika 2014-11-20 kl. 18:55.
Citera
2014-11-20, 18:49
Medlem
Undrar hur Marie och Anna kommer reagera på beskedet att Sebastian har en annan tjej vid sidan om? Ska de bara åka hem och hon flytta in? Tycker det verkar så konstigt allting. Funderade på slottet varför Sebastian bara dejtade 9 tjejer men då var det ju för att Petra hoppade av. Var ändå lite konstigt, varför väljer man att komma till slottet om man vet att man tycker det är jobbigt med kameror och uppmärksamhet?
Citera
2014-11-20, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw

Tycker väldigt synd om Erik, han försöker ju ändå och så väljer Matilda och Mikaela och gadda ihop sig och lämna gården. Jobbigt när någon blir så ledsen. Undrar ändå hur hade tänkt välja. Måste vara jättejobbigt för honom men jag hoppas på Ida. Tror det kan bli bra mellan de och det känns som hon har störst förståelse för hur Erik är. De andra gnällde ju på honom och tjatade gång på gång att han var svår att läsa av osv. Var ju likadant med Karin, var bara fokus på att Erik var så stel och blyg istället för att de försökte lära känna varandra. Ida håller ju inte på och gnäller på samma sätt, tror hon förstår att Erik behöver tid på sig för att bli mer trygg och våga visa mer känslor. Det är klart att det måste kännas rätt men jag tycker ändå att man behöver ha förståelse för att människor är olika, en del är mer blyga och behöver längre tid på sig. Då går det inte att stressa fram något och ständigt påpeka personens fel och brister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in