2014-11-20, 18:31
Medlem
Brottslingar var bara ett i mängden på exempel när det gäller vilka som kan tänkas vara stalkers. Och långt ifrån alla dessa perps verkar tro att de gör gott heller, för de tycks i många fall njuta av att hålla på så som de gör. Alla möjliga är det som deltar skulle jag tro och inte ens familjemedlemmar, vänner, partners är exkluderade.

Hela detta GS-fenomen är oerhört mångfacetterat med lager på lager av olika aspekter och detaljer osv. När man ställer olika frågor och vill ha enkla svar här så blir det nästan omöjligt, för GS är långt ifrån enkelt till sin natur.
2014-11-20, 18:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det du insinuerar tillsammans med andra på detta typiska stalkermanér kan inte missuppfattas.

Om jag var som du hade jag givetvis ansett att du är en stalker - du kommer med ogrundade beskyllningar om att jag samarbetar med andra här och du beskyller mig för att påstå saker jag aldrig påstått (som att du skulle vara någon annan än den du är). Varför är jag skyldig till stalking, men du oskyldig skulle man kunna fråga sig - fast svaret är förstås givet, det är helt enkelt för att jag inte tror mig vara stalkad, alltihop sitter i ditt huvud är jag rädd.
2014-11-20, 18:50
Medlem
Ofta upplever jag t o m dessa stalkers som omänskliga och jag ska inte förneka att jag ibland börjar undra: Är de verkligen människor? Eller så är de människor, fast att de tillhör en annan sorts människor på något vis? Och hur mycket av detta skulle kunna ha ev. demoniska förklaringar?
2014-11-20, 19:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vad är det tänkt att jag ska hitta då?
Citat:
... Sympatisk tror jag de flesta skulle se mig som, däremot så måste man ju våga ifrågasätta sånt som man inte tror på. Ingen av er har ju den minsta bevisning heller så uppenbarligen så är jag inte så fel ute...
Citat:
....Alltså är det snömos det du skriver ovan. Som allt du skriver.
Citat:
....Ni som är drabbade - jag vill er absolut inget ont. Jag vill bara att ni ger psykvården en enda chans att hjälpa er.
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
....Frågan är vem som stalkar vem egentligen?
Citat:
Det finns nog tyvärr inga råd att ge. De (eller den?) s.k. T.I i tråden verkar ovillig att ta in idéer och hjälpande råd från andra än sina egna jekyll-konton eller från de som framställs som "likasinnade".
Låt mig spekulera i att hela den här tråden är nån sorts onani-experiment där en "utsatt" individ i hopp om att bryta ner sina demoner, försöker trolla med låtsas-stalkers, som inte ens finns på plats, i hopp om att "komma på sanningen".
Som många andra redan föreslagit är nog en vända på psyk den bästa hjälpen och lösningen, men det kommer förmodligen inte ske. Så det bästa vi kan göra för att hjälpa denna människa i nöd är nog helt enkelt att hålla tyst.
Så tack o hej för mig
Citat:
Man tittar till den här tråden nu och då för att se om det dykt upp någon bevisning från de "troende" men icke... Samma svammel hela tiden, fast jag måste medge att det är rätt underhållande ...
Citat:
Jag medger att jag också funderar många gånger om det är ett enda stort trolleri... Det mesta tyder ju på det. I så fall är de rätt många inblandade och det är duktigt av dem.
Citat:
Det tror du?
Det blir lite förvirrat när det å ena sidan ska letas verkliga s.k stalkers och å andra sidan hamnar alla som inte stryker medhårs på listan av stalker-trolls?
Hur ligger det till egentligen, är det vänner som söks?
Okej, samtliga 5 kanske inte innefattas i schizofreni-experimentet, men låt oss stanna vid 4. 4-1 då. Alltså 2.
Fast såklart är du ju så säker på vem som är vem här...förutom trollen då. De är ju spöken o säpo-agenter.
Lustig är tråden att läsa iaf
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då frågar jag igen: var påstår jag att du utger dig för att vara någon du inte är??
För övrigt har jag aldrig vare sig träffat eller samarbetat med oddball, eyecreate eller någon annan på Flashback heller för den delen. Däremot delar jag vissa av deras åsikter i vissa ämnen, på samma sätt som du och t.ex. Rosalotus verkar göra.
Den osakliga insinuanta stil ni är eniga om kallar jag stalkermanér.
2014-11-20, 19:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Den osakliga insinuanta stil ni är eniga om kallar jag stalkermanér.

Exakt vad är osakligt insinuant i min fråga om när jag skulle ha påstått att du är någon annan än den du utger dig för? Varför beskyller du mig för sådant som uppenbarligen inte är sant?
2014-11-20, 19:25
Medlem
Den här tråden går från klarhet till klarhet..

Det senaste rönet är tydligen att brottslingar benådas från fängelsestraff om de istället rycker in som stalkers..

Då kan vi till att börja med avskriva hyresgästföreningar och allt vad det är från huvudrollen och konstatera att det är staten som står för fiolerna..

Skönt att få rätsida på den biten i alla fall..

Vidare så är det minst sagt fascinerande att det tydligen springer runt hundratals/tusentals personer därute som fått fängelsestraff omvandlade till stalker-tjänst utan att någon har snappat upp detta..

Kåkfarare som normalt inte kan hålla käften om någonting eller hantera ett låtsasjobb reformeras över en natt till superagenter..

Viger sina liv till att trakassera ortens kuf med röda bilar,grimaser och OBEY.tröjor..

Sök hjälp för fan..

Alla utom ni själva ser hur sjuka ni är..
2014-11-20, 19:38
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
...Hur har ditt mentala tillstånd kunnat bli så? Var dina föräldrar efterhängsna och mentalt inlåsta i sig själva och ägnade sig åt att kolla upp allt du gjorde?...
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Är du säker på att dom inte trollar?
Har sett många idioter lägga ner kraft på att trolla om helt meningslösa saker och om detta egentligen är en trolltråd eller att dom är rejält psykiskt sjuka är lite svårt att avgöra tycker jag.....
Citat:
...Hur har ditt mentala tillstånd kunnat bli så? Var dina föräldrar efterhängsna och mentalt inlåsta i sig själva och ägnade sig åt att kolla upp allt du gjorde?...
Citat:
Ursprungligen postat av gason
....Ett råd till alla som upplever sig förföljda:
Sök vård. Gör det innan ni slår till mot någon stackars oskyldig människa som råkar gå, eller cykla, förbi. Alternativt kan ni väl i alla fall sätta på er en röd keps med en "GS" logga i pannan så man känner igen er och hålla sig på säkert avstånd.
Citat:
....alex-84 , som är TS, kan omöjligt verkligen tro allt det han skriver. Han har roat sig på min och vår bekostnad.
Sög hon av dig sen också medan hon stalkade?
Nej du, gå och lägg dig. Jag ska ägna min energi åt riktiga människor....
Citat:
Ursprungligen postat av gason
.... Men det är väl bättre att söka vård för sina vanföreställningar innan det brister....
Citat:
Tycker det är ganska märkligt att trådens TIs söker förövare bland statliga organisationer och hyresgästföreningar...
Citat:
Exakt vad är osakligt insinuant i min fråga om när jag skulle ha påstått att du är någon annan än den du utger dig för? Varför beskyller du mig för sådant som uppenbarligen inte är sant?
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
...Det senaste rönet är tydligen att brottslingar benådas från fängelsestraff om de istället rycker in som stalkers..
Då kan vi till att börja med avskriva hyresgästföreningar och allt vad det är från huvudrollen och konstatera att det är staten som står för fiolerna....Vidare så är det minst sagt fascinerande att det tydligen springer runt hundratals/tusentals personer därute som fått fängelsestraff omvandlade till stalker-tjänst utan att någon har snappat upp detta....Sök hjälp för fan..
Här kan var och en se och bilda sin egen uppfattning.
2014-11-20, 20:10
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Det skulle ju i sådant fall förutsätta att ingen av dessa stalkers/f.d. brottslingar har tillgång till Internet där de t.ex. kan ta del av vad vi skriver här.. Hundratals/tusentals ostraffade/benådade brottslingar som inte kan googla tillbringar alltså dagarna i röda bilar blinkandes med helljus i ögonen på folk kors och tvärs över landet - och ingen av dem är intelligenta eller nyfikna nog att ifrågasätta vad fan de sysslar med.
Det är inte anständig argumentationsteknik. Rosalotus beskrev ETT exempel på hur stalkers kan rekryteras och du kontrar med att hundratals benådade brottslingar åker runt i röda bilar. Med den attityden kommer du inte tillföra tråden något annat än misstanken att du har en tvivelaktig agenda. För vad skulle din retorik annars kunna bevisa?

Självklart är det en grannlaga uppgift att rekrytera vänner och bekanta, men inte heller det möter oöverstigliga hinder för rutinerade skitstövlar. De behöver bara söka upp kontakter som har kontakt med bekanta till offret och sondera terrängen. Lite lätt skitsnack och ryktesspridning för att se hur personerna reagerar, alla har några svekfulla bekanta.

Än lättare är det att hitta tvivelaktiga människor som är villiga att delta i trakasserier mot okända, utpekade och svartmålade personer.
2014-11-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroluck
Om det bara stod folk i korsningar och räknade bilar skulle nog inga TIs känna sig stalkade.
Det är betydligt mycket grövre kränkningar som ni har beskrivit i tråden.

Vad är det för människor som kan utföra stalkning och hålla tyst om det?
Sociopater, som saknar medkänsla och tycks roade av att experimentera med andra är en tanke.
Men sociopater underordnar sig sällan en organisation där de får nöja sig med fotarbetet längst ner, däremot skulle de kanske uppskatta att leda dessa organisationers experiment.
Frågan kvarstår alltså. Vad är det för folk som kan stalka och hålla tyst om det?
När man väl förstått att man är stalkad blir man mer uppmärksam. Och de utstuderade personer som regisserar stalking vet detta och mycket, mycket mer.

Jag väljer att tro att du är naiv och tycker dig leva i den bästa av alla världar befolkad med helylle-människor. Om det finns något kontroversiellt som du verkligen vill ställa upp för - gör det till 100 % på fritiden och i arbetet så får du ser vad som händer. Jag menar, vad har du att vara rädd för?
2014-11-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ofta upplever jag t o m dessa stalkers som omänskliga och jag ska inte förneka att jag ibland börjar undra: Är de verkligen människor? Eller så är de människor, fast att de tillhör en annan sorts människor på något vis? Och hur mycket av detta skulle kunna ha ev. demoniska förklaringar?
De är annorlunda än dig och har varit annorlunda mycket länge och har därför utvecklats helt annorlunda än dig.
Men till er som vill lyssna säger jag: älska era fiender, gör gott mot dem som hatar er. Välsigna dem som förbannar er och be för dem som skymfar er. Slår någon dig på ena kinden så vänd också fram den andra. Lukasevangeliet 6:27.
Ordet demon kommer från grekiskans δαίμων (daimon) som betyder ande. Vi har alla andliga förklaringar, men en del har tytt sig till viss andlighet och andra till en annan.
2014-11-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Den här tråden går från klarhet till klarhet..
Kåkfarare som normalt inte kan hålla käften om någonting eller hantera ett låtsasjobb reformeras över en natt till superagenter..

Viger sina liv till att trakassera ortens kuf med röda bilar,grimaser och OBEY.tröjor..

Sök hjälp för fan..

Nu tycker jag att du har sagt ditt.

http://4.bp.blogspot.com/-JeyXfCJ30wo/UpjH1Ffsb9I/AAAAAAAAAGs/LaW6mSsNKTE/s640/Narut.png
2014-11-20, 21:08
Medlem
Fortsätter med mina teorier om vilka som använder GS och varför. Det här citatet är intressant.

"Accordingly, colonial American Freemasons are portrayed as having embraced Bavarian Illuminism and using the power of the occult to bind their planning of a government in conformity with the plan of the "Masonic God", because of their belief that the "Great Architect of the Universe" had given the United States the task of eventually establishing the "Kingdom of God on Earth"—a Masonic world government with New Jerusalem as its capital city and the Third Temple as its holiest site—the initially utopian New World Order presided over by a Masonic Messiah."

Jag tror definitivt att om det kommer en New World Order så är den delvis uppbyggd av religiös synkretism. En blandning av olika religioner som designar en makthierarki delvis inspirerad av heliga skrifter. Framför allt kan den vara Judeo-kristen. För att visa de olika graderna av makt och inflytande. Den judiska drivkraften kanske är starkast eftersom den även är mest tydlig på olika sätt.

Gud är det allseende ögat, bestående av en elit av människor. Sedan finns det äldste som är politiker som styr över världen och likt hur Gud har en massiv armé av änglar så kommer maktens män omges med människor som verkar i det fördolda i den nya världsordningen. Människor dör av en hjärtattack på ena platsen, andra dör av tumörer man odlar med strålmaskiner, andra av sjukdomar. Allt eftersom rensas planeten. Detta ser vi som är utsatta för GS varje dag. Vi har 'änglarna' runtomkring oss och får känna himlens ljus som de skiner på oss från helljusen..

'Gud' ser allt, hör allting och dömer folk precis som i bibeln. En mänsklig tolkning av Guds rike på jorden. En maktfantasi inspirerad av bibeln. Byggandet av en helt ny värld. Jag tror detta är rimligt, att somliga har dessa aspirationer. Att detta är vad allting handlar om till viss del. GS är en hardcore form av "kristi kropp" där alla som är engagerade är som små aspekter i en större varelse som åker runt och kickar ut folk ur communityn och samhällen som inte anses varaP.K eller "goda bräkande får som inte ifrågasätter". Getter har ju en fallenhet för att vilja utforska svårtillgängliga områden. Testa bildgoogla "goats on cliffs" så förstår ni vad jag menar. Detta gäller även mentalt, fritänkarna beger sig ut på mentala äventyr och utforskar världen med sitt sinne.

Så vi som motsätter oss detta är som Lucifer på vissa sätt.

Det vore dock trevligt om den Gud man försöker skapa och efterlikna i sina maktambitioner vore istället för JHVH, ("the demiurge" som är hatisk, våldsbenägen, hämndfylld, avundsjuk, totalitär osv) den deistiska och i många fall den Gud Jesus talar om som är fylld av förstånd, ljus, kärlek, kraft och frid. Då kanske allt skulle vara något positivt till slut. Allt handlar om vilka aspekter man inspireras av.

Det här århundradet kommer i alla fall handla om utopiska byggen och drömmar. GS kommer förmodligen bli en huvudingrediens i alla dessa processer. Får se hur allt slutar...

Håller dock fortfarande fast vid att detta i nuläget mest handlar om etablerade watchgroups & anti-terror nätverk där alla som är rebelliska och regimkritiska kommer att hamna en dag. Övervakningssamhället och angivarsamhället är redan här..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in