2014-11-15, 18:19
Medlem
Oddballs avatar
Man tittar till den här tråden nu och då för att se om det dykt upp någon bevisning från de "troende" men icke... Samma svammel hela tiden, fast jag måste medge att det är rätt underhållande () med referenser till amerikanska presidenter, afrikanska stammar, insekter, övergångsställen, butiksbiträden m.m.

Börjar mer och mer tro att Sveriges befolkningsantal är en stor lögn, egentligen finns det ca 12 miljoner invånare - de 2½ miljonerna extra består av topphemliga regeringsagenter som placerar flugor i bostäder, jobbar undercover på ALLA Kjell & Co samt står vid övergångsställen och väntar på rätt bil...
2014-11-15, 18:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Alla kritiker ska alltid blåsa allting ur proportion. Nej jag tror inte att alla insekter som någonsin hamnat innanför de platser där jag bott blivit lagda där, 95 % har inte det, men somliga av dem, särskilt de gånger jag aldrig haft fönstret öppet. Nämnde några exempel på det tidigare.

Jag ägnar mig ständigt åt rationellt tänkande och ser jag något udda så försöker jag hitta en logisk orsak bakom. Om jag däremot som igår ser en kvinna som räcker ut sin tunga och slevar med den 6-7 varv runt munnen samtidigt som hon stirrar på mig med uppspärrade ögon som för att störa mig, så misstänker jag GS för det var riktat mot mig. Så gör inte folk normalt, inte på det extrema sättet. Det är såhär varje dag bland folk. Jag avvisar det mesta som tankspriddhet, eller mindfarts eller psykisk sjukdom men ibland ser jag ett mönster av konkreta störande element som riktas mot mig personligen. Men jag bryr mig inte längre om vad folk gör för saker. Jag analyserar det inte. Jag har byggt upp ett immunförsvar mot det mesta och börjar bli osårbar mot attackerna. Så GS är inget jag lider av i min tillvaro, har lärt mig hantera det, men tack för omtanken.

Jag har även hobbies, jag umgås med människor, jag har sysselsättning men använder däremot inte droger överhuvudtaget.

Det är som sagt tvärtom. Jag dissar eller blockar fullkomligt deras harassments, oftast blir det bara ett nöje för min del. Så de kan inte nå mig men däremot kan logiska resonemang nå mig och jag låter inte detta ta upp min uppmärksamhet eller störa mitt fokus för det jag vill åstadkomma.

Min framtid är fylld av ljus och hopp. Jag har psykologiskt sett övervunnit systemet. Istället för att brytas ned blir jag starkare. Life is good. Processen hjälper mig bara att utveckla en inre kraft och rikedom och bli mer skärpt.
Antagonister hjälper till slut bara till att utveckla hjältens förmågor, det är väl så det brukar vara.
Sen är jag väl mer av en anti-hjälte än en klassisk riddare på vit häst men ändå det känns bra.
Livet är en underbar gåva.
Så det du säger är alltså att gangstalking funkar inte! Skönt att höra, kan vi stänga tråden då för det låter ju minst sagt fullständigt djävla otroligt att myndigheter/hyresgästföreningar/bowlingklubbar eller CIA skulle ägna åratal och massvis av resurser åt något som uppenbarligen inte ens fungerar..
2014-11-15, 18:56
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man tittar till den här tråden nu och då för att se om det dykt upp någon bevisning från de "troende" men icke... Samma svammel hela tiden, fast jag måste medge att det är rätt underhållande () med referenser till amerikanska presidenter, afrikanska stammar, insekter, övergångsställen, butiksbiträden m.m.
Jag tycker att det antropologiska perspektivet ger intressanta vinklar på GS . Den moderna människan är bara modern på ytan.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så det du säger är alltså att gangstalking funkar inte! Skönt att höra, kan vi stänga tråden då för det låter ju minst sagt fullständigt djävla otroligt att myndigheter/hyresgästföreningar/bowlingklubbar eller CIA skulle ägna åratal och massvis av resurser åt något som uppenbarligen inte ens fungerar..
Varför skulle tråden stängas? Är det vad du eftersträvar? I sådana fall - varför?

Naturligtvis är inte GS jättevanligt, men det är nog riktigt ovanligt att de förföljda inte bryts ned utan får ett initiativ, som flera i tråden. Det är så legitimt det kan bli att diskutera erfarenheter och förklaringar här.

Jag kan erkänna att jag inte har objektiva bevis, medan falska bevis vore hur lätt som helst att ta fram. Om man går ut med en kamera i knapphålet och en obscen uppmaning skriven på pannan så skulle filmen självklart kunna göra anspråk på att vara ett bevis. Men jag har roligare saker för mig.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-11-15 kl. 19:04.
2014-11-15, 19:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag tycker att det antropologiska perspektivet ger intressanta vinklar på GS . Den moderna människan är bara modern på ytan.

Varför skulle tråden stängas? Är det vad du eftersträvar? I sådana fall - varför?
Nej den behöver inte stängas, det var bara en reaktion i trötthet av att ni aldrig kan komma med några som helst bevis för era påståenden, och en reaktion på ditt nya påstående att GS ändå inte fungerar.. Låt tråden vara öppen för all del så vi kan svamla vidare.

Citat:
Naturligtvis är inte GS jättevanligt, men det är nog riktigt ovanligt att de förföljda inte bryts ned utan får ett initiativ, som flera i tråden. Det är så legitimt det kan bli att diskutera erfarenheter och förklaringar i den här tråden.

Jag kan erkänna att jag inte har objektiva bevis, medan falska bevis vore hur lätt som helst att ta fram. Om man går ut med en kamera i knapphålet och en obscen uppmaning skriven på pannan så skulle filmen självklart kunna göra anspråk på att vara ett bevis. Men jag har roligare saker för mig.
Jaha, så nu blev alltså ditt påstående att GS inte funkar egentligen ett "bevis" för att GS är ÄNNU vanligare än vi trorr hittills.. Det är endast ett litet fåtal av alla stakade som lyckats ta sig ända hit till flashback för att ventilera sina erfarenheter.

Jag har för övrigt inte ens bett om objektiva bevis, jag vill bara se ens en antydan till mer än era påståenden - men det verkar ju helt omöjligt.
2014-11-15, 19:14
Medlem
Citat:
Jag har för övrigt inte ens bett om objektiva bevis, jag vill bara se ens en antydan till mer än era påståenden - men det verkar ju helt omöjligt.
De bevis som du inte kan förneka finns inte att publicera på Flashback. Det är en fråga om förtroende och omdöme. Det är väl ingen stor eller viktig fråga för mig vad du tror om detta.

Jag rekommenderar dig att läsa tråden på ett annat sätt, men för dig är nog Flashback synonymt med din skeptikerroll.
2014-11-15, 19:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De bevis som du inte kan förneka finns inte att publicera på Flashback. Det är en fråga om förtroende och omdöme. Det är väl ingen stor eller viktig fråga för mig vad du tror om detta.

Jag rekommenderar dig att läsa tråden på ett annat sätt, men för dig är nog Flashback synonymt med din skeptikerroll.

Det påminner mig om de "personliga bevis" som var en långrandig diskussion här på flashback för något år sedan... Dvs "bevis" som endast är bevis för den som vill att det ska vara på ett visst sätt..
2014-11-15, 19:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det vore intressant om någon som har slutat tro sig vara gangstalkad kunde skriva i tråden - antingen någon som medicinerats fri, tillfrisknat själv eller någon som anser sig ha slutat förföljas av andra skäl.
2014-11-15, 19:47
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Det vore intressant om någon som har slutat tro sig vara gangstalkad kunde skriva i tråden - antingen någon som medicinerats fri, tillfrisknat själv eller någon som anser sig ha slutat förföljas av andra skäl.
Är du säker på att dom inte trollar?
Har sett många idioter lägga ner kraft på att trolla om helt meningslösa saker och om detta egentligen är en trolltråd eller att dom är rejält psykiskt sjuka är lite svårt att avgöra tycker jag.
Vad som är helt självklart däremot är att GS inte existerar i denna form utan detta tillstånd beror nog på antingen ett för stort eller för litet intag av diverse kemikalier.

Men visst vore det kul med en som tillfrisknat fast då skäms väl personen för mycket för att erkänna det.
2014-11-15, 21:29
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Är du säker på att dom inte trollar?
Har sett många idioter lägga ner kraft på att trolla om helt meningslösa saker och om detta egentligen är en trolltråd eller att dom är rejält psykiskt sjuka är lite svårt att avgöra tycker jag.
Vad som är helt självklart däremot är att GS inte existerar i denna form utan detta tillstånd beror nog på antingen ett för stort eller för litet intag av diverse kemikalier.

Men visst vore det kul med en som tillfrisknat fast då skäms väl personen för mycket för att erkänna det.

Jag medger att jag också funderar många gånger om det är ett enda stort trolleri... Det mesta tyder ju på det. I så fall är de rätt många inblandade och det är duktigt av dem.
2014-11-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag medger att jag också funderar många gånger om det är ett enda stort trolleri... Det mesta tyder ju på det. I så fall är de rätt många inblandade och det är duktigt av dem.
Så trollar trollefar.

Men ni som inte trollar men som är skeptiska till trådens vittnesmål, förstå att vi har lättare att leva med er ovisshet än vad ni verkar ha. Ett gott råd för er som ändå vill följa tråden:
Luta er bakåt, koppla av och lev er in i våra föreställningsvärldar. Jag tror inte att det kan vara farligt för friska och sunda personer.
2014-11-15, 23:15
Moderator
Citat:
Så trollar trollefar.

Men ni som inte trollar men som är skeptiska till trådens vittnesmål, förstå att vi har lättare att leva med er ovisshet än vad ni verkar ha. Ett gott råd för er som ändå vill följa tråden:
Luta er bakåt, koppla av och lev er in i våra föreställningsvärldar. Jag tror inte att det kan vara farligt för friska och sunda personer.
Att leva sig in i era föreställningsvärldar kanske inte är så farligt. Men det är definitivt inte ofarligt att vistas ute på stan för friska och sunda personer.
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
[...]
En gång fick det vara nog och jag sparkade av en kille från hans cykel.
[...]
Att försöka få personer som tror sig vara utsatta för GS att söka vård görs inte för att vara elak eller som del av av "förföljelsen". Det görs av ren självbevarelsedrift för att minska risken att att bli överfallen på stan av någon som tyckte att en förbipasserande spände käkmusklerna på ett mystiskt sätt och bestämde sig för att ge igen.

Ett råd till alla som upplever sig förföljda:
Sök vård. Gör det innan ni slår till mot någon stackars oskyldig människa som råkar gå, eller cykla, förbi. Alternativt kan ni väl i alla fall sätta på er en röd keps med en "GS" logga i pannan så man känner igen er och hålla sig på säkert avstånd.
2014-11-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Att leva sig in i era föreställningsvärldar kanske inte är så farligt. Men det är definitivt inte ofarligt att vistas ute på stan för friska och sunda personer.

Att försöka få personer som tror sig vara utsatta för GS att söka vård görs inte för att vara elak eller som del av av "förföljelsen". Det görs av ren självbevarelsedrift för att minska risken att att bli överfallen på stan av någon som tyckte att en förbipasserande spände käkmusklerna på ett mystiskt sätt och bestämde sig för att ge igen.

Ett råd till alla som upplever sig förföljda:
Sök vård. Gör det innan ni slår till mot någon stackars oskyldig människa som råkar gå, eller cykla, förbi. Alternativt kan ni väl i alla fall sätta på er en röd keps med en "GS" logga i pannan så man känner igen er och hålla sig på säkert avstånd.
Men då förstår jag. Du vill att jag ska söka vård för att du ska kunna promenera omkring säkert i den då bästa av alla världar där ingen stalkas, förföljs eller mobbas. Ja, vi har alla våra problem med omgivningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in