2014-11-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Vad är din definition av en frisk människa och en galning?

Hellre lycklig och ovetandes, än olycklig vetandes. Förstår du vad jag menar?
2014-11-08, 19:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Manualen är så utformad att det alltid finns sådana som du som i brist på självinsikt rent naturligt kan bete sig så som väntat.
Säpo har alltså en gangstalkingasnual som går ut på att folk beter sig så som folk beter sig naturligt? varför i helvete har de då en manual, vi är ju tydligen gamgstalkers ändå - alla utom du och rosalotus förstås... Det här blir bara konstigare och konstigare för varje inlägg du skriver.
2014-11-08, 21:12
Medlem
Vad finns det för mening med att hålla på och peka ut diverse olika personer som "betalda agenter", "gangstalkers" osv egentligen? Det leder ingenvart, förutom till en destruktiv och tråkigt tjatig nedåtgående spiral.

Om någon skriver och kommunicerar på ett sätt som inkluderar nedsättande kommentarer, trakasserier, verbal misshandel, upprepade oväsentligheter och liknande, så märker man det ganska snabbt, och då är det nog bäst att bara ignorera fortsatt kommunikation. Man vet inom sig på något vis ändå, man känner via sin intuition att något inte riktigt stämmer.

Ska man kommunicera med någon på allvar och om det ska vara meningsfullt så måste man kunna känna att det finns en ömsesidig respekt och en ärlig intention att visa förståelse och medmänsklighet. Man måste kunna mötas i ett ärligt mänskligt möte, helt enkelt. Möten med andra som utvecklas i annan riktning än detta ger ingenting och blir bara någonting dött - någonting som dödar och stjäl livsenergi.

Det är oerhört svårt att kunna vara helt säker på vad andra personer har för motiv eller vad de drivs av när de mobbar och förlöjligar andra. Det kan ligga en djup personlig smärta bakom. Ingen som gör så kan rimligtvis må speciellt bra i sig själv. Mår man bra i sig själv så "slår" man inte någon annan - det är vad jag tror, i alla fall.

Detta utesluter inte att jag personligen tror att gangstalkers passar på att delta i sådana här diskussioner, liksom sådana som inte är gangstalkers men som bara behöver leva ut inre smärta på andra, och även förmodligen betalda agenter. Men vem som är vem är oerhört svårt att kunna säga med säkerhet, på samma sätt som det är omöjligt för riktiga skeptiker samt låtsas-skeptiker att med säkerhet anse sig kunna ställa olika psykologiska diagnoser på TI's.

Jag tycker att Jesus ord "Förlåt dem, för de vet inte vad de gör" passar väldigt bra in i en sådan här situation.
Senast redigerad av rosalotus 2014-11-08 kl. 21:19.
2014-11-08, 22:55
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Om och hur länge du varit moderator har ingen betydelse i det här fallet.

Du skrev i inlägget innan:

Citat:
Tidigare minns jag dig som rätt sympatisk och en jag gärna höll med i många frågor men plötsligt föll du in i stalkerkören så fort du kunde kalla dig moderator.

Uppenbarligen så spelar det en viss roll men däremot blev jag moderator 2 år INNAN du blev medlem här. Alltså är det snömos det du skriver ovan. Som allt du skriver.
2014-11-09, 00:33
Medlem
theanthropologists avatar
SnakePlisken är bra på att ifrågasätta sådant som allmänt antas inte ska finnas och det finns kanske något bra med detta. Hen ruskar och skakar på saker och ting för att försöka visa att det inte håller. Men varför måste hen flina () när hen dänger diagnoser och förlöjliganden i våra huvuden?

Oddball är nog en sådan som inte kan tåla att små möss piper.
2014-11-09, 00:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
SnakePlisken är bra på att ifrågasätta sådant som allmänt antas inte ska finnas och det finns kanske något bra med detta. Hen ruskar och skakar på saker och ting för att försöka visa att det inte håller. Men varför måste hen flina () när hen dänger diagnoser och förlöjliganden i våra huvuden?

Oddball är nog en sådan som inte kan tåla att små möss piper.

Ja det har du rätt i - jag ber om ursäkt.. Jag tror jag använder smileys mest som symboler för att förtydliga mina egna känslor men det kanske är onödigt och dessutom förnedrande för opponenten. Jag ska försöka bättra mig på det, men jag vet av erfarenhet att det kanske inte lyckas så därför ber jag om ert överseende om jag misslyckas.
2014-11-09, 16:49
Medlem
En snabbtitt i hopp om att det ska ha presenterats några som helst konkreta bevis för att Gang Stalking existerar i verkligheten men som alltid bara massa substanslöst svammel från snurrpellarna..
2014-11-09, 17:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
En snabbtitt i hopp om att det ska ha presenterats några som helst konkreta bevis för att Gang Stalking existerar i verkligheten men som alltid bara massa substanslöst svammel från snurrpellarna..

Ja, det är den vanliga tomgångskörningen här. De som borde gå i terapi anklagar oss andra för allehanda elakheter och märkligheter. Men inte för ett endaste ögonblick reflekterar de själva över sin belägenhet och vad de kan göra för att bryta mönstret av beskyllningar på omvärlden.

För i deras värld så är man endera utsatt för GS eller så är man den som utför GS eller deras allierade. Själv påstås jag vara någon sorts "Säpoagent" som agerar i statens intresse, ni med huvudena påskruvade inser säkert hur knäppt det låter. För inte så länge sedan blev jag, på riktigt, anklagad för att vara avlönad av Guinness Book of Records och det hade sitt ursprung i en diskussion kring vilken världens största hund var/är. Har också blivit beskylld för att tillhöra "Israels internetförsvarsstyrkor" (vad nu det riktigt kan vara...?).

Så man utsätts för mycket galenskaper här, men hittills är faktiskt den här tråden den absolut snurrigaste jag upplevt under mina 11 år på forumet - den slår till och med Död och Återfödds trådar om jorden i centrum för universum.

Ni som är drabbade - jag vill er absolut inget ont. Jag vill bara att ni ger psykvården en enda chans att hjälpa er.
2014-11-09, 19:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
......För i deras värld så är man endera utsatt för GS eller så är man den som utför GS eller deras allierade. Själv påstås jag vara någon sorts "Säpoagent" som agerar i statens intresse,.....
Just vad jag anade, Du har själv blivit stalkad och anklagad "Säpoagent" precis som jag! Plötsligt från tre olika håll anklagades jag av vänner som sedan blev omöjliga att komma till tals med. Jag kunde inte förstå annat än att jag råkat komma för nära ett ännu känsligare ämne som tydligen var otroligt men sant.
Innan jag vände mig hit till FB hade jag blivit kallad kryptonazist som främsta och enda googleträff på mitt namn medan allt jag skrivit om motsatsen tagits bort. I samma veva passade man också på att tillsända mig förlagan till en bok om Lindhmordet. Denna bok skulle tydligen tystas ner samtidigt med mig. Från den tiden vill jag minnas Oddballen som trevlig. Inte kunde jag då tro att du skulle bli moderator!
2014-11-10, 08:07
Medlem
Citat:
Just vad jag anade, Du har själv blivit stalkad och anklagad "Säpoagent" precis som jag! Plötsligt från tre olika håll anklagades jag av vänner som sedan blev omöjliga att komma till tals med. Jag kunde inte förstå annat än att jag råkat komma för nära ett ännu känsligare ämne som tydligen var otroligt men sant.
Innan jag vände mig hit till FB hade jag blivit kallad kryptonazist som främsta och enda googleträff på mitt namn medan allt jag skrivit om motsatsen tagits bort. I samma veva passade man också på att tillsända mig förlagan till en bok om Lindhmordet. Denna bok skulle tydligen tystas ner samtidigt med mig. Från den tiden vill jag minnas Oddballen som trevlig. Inte kunde jag då tro att du skulle bli moderator!

Är du på riktigt??
Det är ju Här i tråden oddball blivit anklagad för säpoeri, och det är redan dryftat att han redan var moderator när du anlände hit!
Nu skärper vi till oss, det vore tråkigt om tråden dog för att ena laget svamlar allt för osammanhängande
2014-11-10, 09:16
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Hellre lycklig och ovetandes, än olycklig vetandes. Förstår du vad jag menar?
Visst, jag har hör den förr men i en annan version: Ju dummare man är, ju lyckligare är man.
Vissa statliga institutioner (tex polisen och säpo) använder IQ-tester när de ska anställa ny personal och det kan bero på att de vill att personalen ska vara lycklig. En forskare i Lund har gjort en studie om det.
http://chef.se/smart-att-vara-dum-ibland/
Hur effektiv skulle en olycklig GS-agent vara?

Det är frestande att flytta till ett land där man kan droga ner sig ännu mer och bara njuta av livet men var ligger utmaningen i det?

Men jag kan tyvärr inte förstå hur ditt svar besvarar min fråga...

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Är du på riktigt??
Det är ju Här i tråden oddball blivit anklagad för säpoeri, och det är redan dryftat att han redan var moderator när du anlände hit!
Nu skärper vi till oss, det vore tråkigt om tråden dog för att ena laget svamlar allt för osammanhängande

Antar att du syftar på inlägg #51016204.
Det står att Ove minns honom som en trevlig prick men det behöver inte betyda att han var medlem då. Han kanske var gäst eller använde ett annat konto.
2014-11-10, 09:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
....Det är ju Här i tråden oddball blivit anklagad för säpoeri, och det är redan dryftat att han redan var moderator när du anlände hit!....
Stalkermods och Säpotroll hade jag som sagt fått tillräcklig erfarenhet av långt innan jag beslöt att fortsätta här för att reda ut förhållandena. Här skulle åtminstone inte censuren fungera på samma sätt och efter ett par års tålmodigt upprepande av vad jag står för i demokrati och MR fick jag åtminstone mitt namn återupprättat efter att ha kallats kryptonazist så fort de anonyma blivit svarslösa i andra forum.
Nu har jag kommit fram till att det är genom stalkermods Säpo tillåts värva nya absolut lojala medarbetare gratis. Varje enskild som du eller Oddball fortsätter att vara sympatiskt duktiga i sak men lägger an en kollektivt nedlåtande attityd mot oss som ser vidare på saken och ni hindrar varje dialog från att fördjupas eller komma vidare.
Trakasserierna mot mina vänner och varje ny meddebattör är så uppenbart satta i system att jag aldrig behövt tvivla på mina egna sinnen så som ni ständigt försöker få det till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in