Citat:
Ursprungligen postat av
theanthropologist
Jag har upplevt snarlika situationer och känner igen mig, men jag tror inte att det är en utvecklad teknologi. Vi lever i en värld som är mycket större än vi tror, men vi ser världen genom våra föreställningar, så att vi kan hantera situationer i vårt liv. Men ibland bryter något igenom och vi får en glimt av en mer omfattande värld. I den världen finns både vänner och fiender.
Det är det svårt att veta hur liten man är och hur farliga fiender som finns. Det finns egentligen bara två vägar: att hålla fast vid sin tro på en god makt eller att gå under och liera sig med sina fiender.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det här med teknologin för tillfället? Det är lätt att gå vilse i all motsägelsefull information som numera överflödar hela världen. Visst är det så att vi är en liten del av en stor och omfattande värld som innefattar olika verkligheter av olika sorts karaktär också.
Kanske är sådana här upplevelser att likna vid "a glitch in the matrix" eller nåt sånt. Man landar i ett tillstånd där allting strålar samman på ett mycket synkronistiskt sätt vilket gör att det hela känns märkligt och kanske också lite svårt att förstå med det logiska sinnet.
Oavsett vad det finns för slags teknologi så väljer jag att tro på att den andliga aspekten av tillvaron är helt överlägsen all teknologi som är skapad av människor i alla fall, och att det är där som den verkliga kraften och visdomen finns att hämta.
Tron på den goda makten är till mycket stor hjälp också, och jag vet inom mig vilken väg som är den rätta för mig att vandra på.