2014-11-19, 00:07
Medlem
Decieveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orez
Bitcoins minsta enhet är 1/100000000 dvs 0.00000001 det är så lite så som värt 0.00002782 SEK just nu, dock blir det svårt att köpa det med Svenska kronor.

Du behöver inte köpa 1 BTC åt gången du kan köpa så lite som det är möjligt innan alla pengar försvinner i avgifter. 100 kr går utmärkt att köpa bitcoins för utan problem.

Är det transaktions avgifter du menar då eller är det en avgift man betalar hela tiden för att ha bitcoins?

Mvh
The Decieved
Citera
2014-11-19, 03:51
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decieved
Är det transaktions avgifter du menar då eller är det en avgift man betalar hela tiden för att ha bitcoins?

Mvh
The Decieved

Nej nej nej du betalar aldrig för att ha bitcoins, och nej igen inte transaktionsavgifter i själva Bitcoin-nätverket du har alltid möjligheten att göra transaktioner utan avgift dock kan det dröja väldigt länge innan transaktionen blir verifierad dvs inlagd i ett block. Dock är det alltid rekomenderat att lägga in en transaktionsavgift på 100 µBTC (100 bits) för att få transaktionen att verifieras snabbare.

Vad jag menar är transaktionsavgifter vars banker tar för att göra eventuella internationella transaktioner, eller avgifter som valutaväxlare kan eventuellt ta ut osv, sådant kan skilja sig från aktör till aktör. Så det finns ingen anledning att köpa Bitcoins för 25 öre. Men inget hindrar dig att köpa 0.5 bitcoins, eller 0.05.
Citera
2014-11-19, 23:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
massepojke, e du på g med leverage elr??

Nej för fan Vizze, du vet att jag är motståndare till all form av kortsiktig spekulation

En som inte är motståndare till någonting är min mycket sympatiske chef. Tokrekade guld till honom för ett par veckor sedan vilket jag också nämt här i tråden. Givetvis köpte han på min inrådan och utvecklingen har varit fantastisk. Min status på jobbet är högre än någonsin.

Även Emelie(aka empan) i receptionen har hakat på mina investeringstips.Efter detta har jag äntligen börjat få den uppskattning jag förtjänar av henne, (hon sover i min 49.000kr hästen säng just nu)(dessutom nöjd och glad ), vilket är synnerligen trevligt. Om än oväntat.

Herregud vad patetiskt att skryta om en dyr säng
Ge fan i det framöver Masse/

Tyvärr är jag själv så pass jävla dum i huvudet att jag sitter framför datorn och idkar idioti här på Flashback istället för att joina empan in the bed.

Men som dom flesta redan konstaterad har jag inte alla hästar hemma. Men vem fan bryr sig om det när Bitcoin ska till himlen..

Alla vi som älskar bitcoin klappe nu,, alle vi som älske bitcoin klappe nu,,

Helt OT , men av någon anledning har jag börjat säga en del ord med danskt uttal på sistone. Har tex sagt till min tandläkare att jag är dansk. Dessutom har jag tröttat ut honom med att berätta om "storefar" och "storemor"

Bitcoin
-den danske penge-
Senast redigerad av massepojken 2014-11-19 kl. 23:53.
Citera
2014-11-20, 18:27
Medlem
Trillskes avatar
http://youtu.be/hMlC_0086lA?t=3m2s

De lite hårdare grannarna i öst verkar förövrigt inte hata utveckling, och framförallt frihet lika mycket som tex Sverige:
http://www.coindesk.com/finland-classifies-bitcoin-vat-exempt-financial-service/

Meanwhile in Sweden:
http://www.folkbladet.nu/300607/kontanter-ingetfor-banken-langre
Detta har ju varit ett ganska lyckat projekt; efterblivenheten hos den generella befolkningen är fantastisk. "Döljs utgiften i andra utgifter så finns den inte. ", "Jag är helt oförmögen att torka mig i arslet själv - precis som alla andra människor." - Gamla Stockholms-ordspråk

Kombinera gärna med att tex swedbank gillar att oprovocerat frysa konton som hanterat bitcoin-transaktioner. Och en god sås.

Försöker att inte tänka så mycket, så jag slipper skämmas.
Senast redigerad av Trillske 2014-11-20 kl. 18:44.
Citera
2014-11-20, 18:45
Medlem
Hej!

Jag skulle vilja börja handla med bitcoin, dels eftersom jag vill stödja utvecklingen för digitala valutor, dels eftersom jag tror att det finns en del pengar att tjäna på det Några funderingar dock:

Jag är orolig för att banken (och kanske polisen) skall tro att man håller på med skumraskaffärer. Är denna oro befogad? Vad kan hända?

Vilken sida skall man handla på? Tobbesvensson föreslog tidigare "coinbase" för en annan användare. Håller ni med? Andra förslag?
Citera
2014-11-21, 00:21
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Hej!

Jag skulle vilja börja handla med bitcoin, dels eftersom jag vill stödja utvecklingen för digitala valutor, dels eftersom jag tror att det finns en del pengar att tjäna på det Några funderingar dock:

Jag är orolig för att banken (och kanske polisen) skall tro att man håller på med skumraskaffärer. Är denna oro befogad? Vad kan hända?

Vilken sida skall man handla på? Tobbesvensson föreslog tidigare "coinbase" för en annan användare. Håller ni med? Andra förslag?

Jag har använt Safello. Smidigt och professionellt, åtminstone av vad jag upplevt. Lite dyrare men du kan betala med Svish.
Citera
2014-11-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Hej!

Om du ska handla för mer än några tusenlappar att "prova på med" bör du inte vända dig till något svenskt bolag som lägger på 5-8% marginal.
Om du vill handla en större summa att lägga i cold storage utan onödiga avgifter kan du vända dig till bitstamp.net. Var beredd på att skicka in ID för att få kontot godkänt.
Om du vill prova handla mer spekulativt med hävstång kan du vända dig till bitfinex.com.
Citera
2014-11-21, 13:19
Medlem
suprorets avatar
Skulle vara jättetacksam om någon kunde rekommendera en sida som går snabbt att regga sig på, inge verifiering och sånt med andra ord. Har lite bråttom!

Tack
Citera
2014-11-21, 13:27
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Skulle vara jättetacksam om någon kunde rekommendera en sida som går snabbt att regga sig på, inge verifiering och sånt med andra ord. Har lite bråttom!

Tack

localbitcoins.com. Busenkelt.
Citera
2014-11-21, 17:40
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Hej gott folk!

Har råkat ut för Scimmat VISA innan. Va i Thailand under 6mån. Och någon i Sverige lyckades köpa varor från elektronik affärer för 45k!! Då hade/har jag ingen kredit på kortet heller. Och hade ca 10K bara. Så låg 35k back. Va helt sjukt. Anmäldes såklart, men polisen löste det ej(!)
Måste ju skickats någonstans...

Men det löste sig iaf. Fick tillbaka degen, då uppenbart vad som hänt.

Men, annan historia. Till Ämnet:

Men undra bara över BTC. Kan någon sno ens kort, köpa BTC.
Och Föra över till en wallet eller vad det heter, så går det ej spåra sen?

Såg detta i tråden:
--------------------
"– Jag får ofta samtal från polisen som vill ha hjälp att lösa problem,
säger BTCx:s ägare Christian Ander till SVT. Det brukar handla om bankkonton
som tömts och att pengarna har förts över till ett konto hos oss,
för att omvandlas till bitcoin. Där tar ju spårbarheten slut.
Men vi motverkar det och jobbar ihop med polisen för att stoppa sådana transaktioner."

-----

Bara så man håller sig updated. Om typ kortet försvinner.
Eller fastnar i automaten som mitt gjorde för ett tag sedan.
Man spärrar ju. Men beroende på situation, så är man olika snabb med det.

En del säger det går spåra lätt, en del säger tvärtom. Men känns som det inte borde gå spåra?

Men sen ska ju tomtarna ta ut pengarna.....då kanske det blir svårt för dom?
Om det ev. ej går se vem osv. men ändå spåra insättning>wallet (dom vet ej vem).
Men vid uttag, så måste väl ett bankkonto användas?

Eller är pengarna, bitcoinsen redan bortvillade i "cyberrymden".
Så det ej går spåra, så uttaget ej spelar roll?

Tack för svar, från båda sidor om vad ni helst vet, eller är säkra på.
Tro kan man göra på annat håll...

Mvh - 5.G.D.
Citera
2014-11-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Jag har använt Safello. Smidigt och professionellt, åtminstone av vad jag upplevt. Lite dyrare men du kan betala med Svish.

Citat:
Ursprungligen postat av Malarhojdensgrona
Om du ska handla för mer än några tusenlappar att "prova på med" bör du inte vända dig till något svenskt bolag som lägger på 5-8% marginal.
Om du vill handla en större summa att lägga i cold storage utan onödiga avgifter kan du vända dig till bitstamp.net. Var beredd på att skicka in ID för att få kontot godkänt.
Om du vill prova handla mer spekulativt med hävstång kan du vända dig till bitfinex.com.

Tack för tipsen! Skall kolla in de föreslagna sidorna.
Citera
2014-11-22, 00:57
Medlem
AsTRALiXs avatar
Tja!
Det finns ingen guide på flashback. Hittar ingenting på google heller.
Så hur rensar man bitcoins?
Hur tar man emot betalning säkrast?
Varför gör ingen en riktigt bra guide?

Jag skriver ner lite av mina teorier.

1. Skapa en wallet online via någon annans wi-fi (långt borta ifrån mig)
2. Ladda ner nån wallet till min mobil via någon annans wi-fi (långt borta ifrån mig)
3. Ta emot betalning till den wallet och alltid logga in via någon annans wi-fi.

Men hur får jag cash på mitt kort helt anonymt?

1. Sälja bitcoins online mot betalning till mitt bankkort. (Beroende på hur man säljer de så kan det ändå kopplas till mig)
Vi säger att jag skickar bitcoins till en annan online wallet där jag kan sälja bitcoinsen. Lagens långa arm kan ju följa bitcoinsen och se att sista destinationen var www.bitcoin.kom och be om uppgifter om mig tex vilket konto har utbetalningen har skett till?
2. Tumbla bitcoinsen, men är det verkligen säkert? Man kan ju ändå se slutdestinationen av bitcoinsen i blockchain.

Hur rensar man bitcoins? Vill inte ha några spår till mig!
Senast redigerad av AsTRALiX 2014-11-22 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in