2014-11-14, 18:32
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Okej, ja alltså kombon är ju allmänt känd som inte helt ofarlig. Men du verkar ju ha koll så...
Hoppas du får till rätt fördelning mellan substanserna och finner nodden. Ponera att du skulle ha ett längre opioidbreak, då borde ju tröskeln alltså din tolerans sjunka? Ja du förstår. Slippa dra in benson

Jo, jag är själv emot att blanda opis och bensos egentligen. Men blev trött på att sitta hela rus utan att nodda ett enda dugg så jag provade. Tyckte inte det var någon fara ang. andningsdepp, men risken finns ju alltid där. Det med att sänka toleransen kanske vore något, men jobbigt att vara utan sub
Citera
2014-11-15, 12:25
Medlem
KringExs avatar
Funderar på att lösa upp lite sub och köra in skiten där bak
Hur mkt bättre tas det upp i röven än i näsan ?
Citera
2014-11-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Funderar på att lösa upp lite sub och köra in skiten där bak
Hur mkt bättre tas det upp i röven än i näsan?

står lite här: (FB) Subutex rektalt vs nasalt & (FB) Varierad effekt och funderingar av subutex rektalt
Citera
2014-11-17, 01:41
Medlem
JanDolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Sist jag tog sub blandade jag med Ikto, dock tyckte jag att jag kände mig mer bensad än subad vilket förstörde ruset. Anledningen till att jag blandade överhuvudtaget var att jag ville nodda, något jag inte gjort på länge på sub. Efter att ha noddat lite la jag mig ner för att mysa och fortsätta nodda. Dock somnade jag rätt fort så jag gick miste om subutexruset. Ska det vara såhär? Tänker på det faktum att många säger att denna kombo är jävligt skön osv. Enligt mig får man ett mycket skönare noddstadie när man kör sub rent, då man mår väldigt bra och känner sig mysig, drömmer sig bort. Detta verkar inte vara lika starkt om man blandar med benso.

Jag tog 1 mg Ikto och 1-1.5 mg subutex vid dedtta tillfälle. Har ingen tolerans på benso, lite tolerans på sub. Något förslag på hur man ska göra för att det ska bli bättre? Är rätt oerfaren när det gäller opioider kombinerat med benso.
Du borde kanske testa Stesolid(Valium,Diazepam) istället. Har bättre muskelavslappning vilket kanske hjälper till att nodda. Prova lite grapejucie o högredos så mår du kung sen igen.
Citera
2014-11-18, 23:41
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanDolme
Du borde kanske testa Stesolid(Valium,Diazepam) istället. Har bättre muskelavslappning vilket kanske hjälper till att nodda. Prova lite grapejucie o högredos så mår du kung sen igen.

Ja, det är säkert värt att testa. Tycker det är synd att man somnar så lätt så att man går miste om ruset. Är ju skönt att ligga i sängen och nodda och drömma bort utan att somna helt.
Citera
2014-11-19, 02:04
Medlem
Dexter007s avatar
Om man dumt nog förstört sin tolerans så att 2mg inte längre ger något särskilt, hur länge måste man vänta innan man känner sig go igen? Räcker 7 dagar?
Citera
2014-11-19, 20:37
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Om man dumt nog förstört sin tolerans så att 2mg inte längre ger något särskilt, hur länge måste man vänta innan man känner sig go igen? Räcker 7 dagar?

7 dagar borde göra en rätt stor skillnad även om det inte tar ner toleransen på noll igen. Har för mig att det kan behövas mer än en vecka om man ska ta ner toleransen ordentligt, men kan ha fel. Oavsett så räcker det nog för att du ska känna dig go på mindre doser.
Citera
2014-11-20, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Jag har nu tagit sub 2-3 gånger i veckan i ungefär tre veckor. Före det hade jag en ganska lång paus.
Håll dig borta från skiten! De e de bästa jag kan säga till dig som råd för att inte fastna i resten av ditt liv.

Jag skriver just nu från Rehab uppe i Umeå. Jag började som dig. Nu sitter jag här och du vill inte veta hur dåligt man mår av skiten. Det är inte VÄRT att testa Sub då o då även fast du tror du har kontrollen. Den vinner tillslut. Hoppas ngn är med på vad jag säger? Eller yrar jag mig just nu 04:29 på möra?
Citera
2014-11-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Håll dig borta från skiten! De e de bästa jag kan säga till dig som råd för att inte fastna i resten av ditt liv.

Jag skriver just nu från Rehab uppe i Umeå. Jag började som dig. Nu sitter jag här och du vill inte veta hur dåligt man mår av skiten. Det är inte VÄRT att testa Sub då o då även fast du tror du har kontrollen. Den vinner tillslut. Hoppas ngn är med på vad jag säger? Eller yrar jag mig just nu 04:29 på möra?

Är iofs ingen rehabtråd eller så men det tål att upprepas att detta är inte mjölkchoklad man unnar sig nån gång ibland.
Vet inte hur ingångna folk är men om varningar och överflödiga poster kan få en av tusen att tänka om så är det värt det.

Jag ångrar att jag för tio år sedan tog 10 ml mer än rekommenderat av pappas hostmedicin som jag fick låna lite av när jag var sjuk. Självklart blev jag inte helväck men en magisk natt senare var jag förlorad.
Efter en veckan med överdrivna hostningar och smålögner om sömnsvårigheter och annalkande prov i skolan så hade jag lärt mig mer om opioider än va de flesta läkare nånsin kommer kunna.

Två veckor senare fyllde jag arton och gick till vårdcentralen och ljög till mig mitt eget etylmorfin.

Är långt ifrån en tung missbrukare, är sporadisk användare av de opioider jag kommer över.
Hade en binge på 5 månader med bruk 5-7 dagar i veckan, mest buprenorfin mot slutet, nån veckas uppehåll i mitten. Nu kan jag knappt tänka på nåt annat än opioider.
Uppskattar att 90 % av min vakna nyktra tid går till dessa tankar. Är jag inte vaken så drömmer jag om att jag hittar olika opioider. Även om jag varit helt ren i en månad så försvinner inte dessa tankar.

Spelar ingen roll hur och vad man använder. Efter en periods opioidmissbruk så finns den olyckliga kärleken där, som veckan efter man blivit dumpad av sin första riktiga flickvän. Opioidsaknaden försvinner dessvärre inte lika lätt och den går inte att byta ut.

Klyschan "tänk efter före" har aldrig passat bättre.
Citera
2014-11-20, 13:57
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ

För tillfället så har jag inte tillgång till sub när som helst eller i så värst stora mängder, så risken att jag råkar fastna är nog ganska liten.
Citera
2014-11-20, 21:51
Medlem
Förr blev jag otroligt speedad av sub, jag tränade, städare, gick ut på promenader, det var inte tal om att sova!
Men nu så slocknar jag inom en halvtimmer efter intagen lina. 05-1mg. vad kan detta bero på? :O
Citera
2014-11-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av festisar
Förr blev jag otroligt speedad av sub, jag tränade, städare, gick ut på promenader, det var inte tal om att sova!
Men nu så slocknar jag inom en halvtimmer efter intagen lina. 05-1mg. vad kan detta bero på? :O

Jag fick också en upåt-kick i början (2-3 månader) men tillslut så märker man att det inte är samma sak som första gångerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in