2011-01-18, 13:57
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Svår fråga men tänker man logiskt så borde det vara när du börjar komma ner från ruset som subben har tagits upp fullt av näsan och det är säkert att snyta sig utan att något skulle gå till spillo. Själv snyter jag mig bara om jag inte kan andas fritt ur näsan med röret i.

OT: Drog i mig 2mg för 15min sen men blev skit, kändes som halva mängden kom rakt ner i halsen..
Det här med att snorta är inget jag heller är expert på. Har sökt en del, men inte funnit någon tillförlitlig, superdetaljerad guide för hur det ska gå till. Det jag tycker mig minnas att jag för länge sedan läst är att röret ska långt upp i näsan och att man ska vara väldigt försiktig med att dra in pulvret. Min största rädsla med denna försiktighet är att råka andas ut så att linan totalförstörs och sprids ut över en stor yta (pulver går till spillo). Det har hänt förr.

En riktigt nördig snort-guide skulle verkligen uppskattas. (Någon får gärna länka.)

Något som nästan alltid händer mig är att, efter ett tag, känner jag hur snorblandat pulver rinner ner i halsen. Men det kanske är normalt?
Citera
2011-01-18, 14:06
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag har inte själv gjort det men när jag låg inne på avgiftningen så var det en kille som gjorde det han hade legat på 120 mg metadon tror jag det var och han hade gått på det i 8 år och han trappade ner jävligt sakta tror det var 10 mg i veckan tills han var nere på 20 mg sen tog dom bort 5 mg år gången kommer inte ihåg hur ofta dom gick ner men när han hade legat på 5 mg några dagar så tog dom bort det helt i 2 dagar har jag för mig det var som han inte fick nått innan dom gav han sub. Han mådde jävligt dåligt dom sista 2 veckorna när han låg på så liten dos för han hade ju tagit metadon i 8 år och sen när dom tog bort det helt i 2 dagar så var han helt galen för han hade sån abstinens, men sen när han fick subben så hjälpte det väldigt bra vad jag vet fast jag drog ju efter nån dag så jag vet inte hur det gick sen med han.

Tack för svaret men jag skulle gärna vilja höra från nån som gjort det själv. Hörsägen berättelser är inte så givande. Såna har jag gott om själv.

Sen undrar jag om det där att dom tog bort hans metta helt i nån dagar. Jag har själv varit på avg. med nån som byta och jag harför mej att dom inte tog bort mettat helt för han innan han byta. Bara att han hade en jävligt låg dos.
Citera
2011-01-18, 22:39
Medlem
pcals avatar
3 frågor om skillnader/likheter mellan Subutex och Tramadol:
  1. Finns det en risk för kramp på Sub som på Tram?
  2. Funkar cannabis lika bra ihop med Sub som det gör med Tram? Om ruset boostas av weed mao.
  3. Denna förstår jag är svår att svara på, men hur många mg Sub skulle ni säga motsvarar 500 mg Tram?
I övrigt grym FAQ i denna tråden. Mycket bättre än några av de andra.
Senast redigerad av pcal 2011-01-18 kl. 22:43.
Citera
2011-01-18, 22:42
Medlem
TrailerBarbies avatar
Vilket sub-fabrikat är bäst?

Jag brukar vanligtvis ta Suboxone eller Subutex. Har nu kommit över Buprenotex. Den måste väl ha samma effekt som Subutex? De har ju samma verkningssamma ämne,Buprenorfin. Suboxone har ju ett till ämne i sig som ska göra det svårare att injicera(tror de=).
Men Buprenotex och Subutex måste väl vara identiska(förutom till storleken)?
Någon som prövat?
Citera
2011-01-18, 22:44
Bannlyst
Dom är jävligt bra. Det är dom små va??
Citera
2011-01-18, 22:54
Medlem
TrailerBarbies avatar
Ja, de där pyttesmå(i allafall om man jämför med de andra suben),med en 8 på.
Hur ska man dosera dem..?
Citera
2011-01-18, 23:05
Bannlyst
vad har du för tolerans??
hur mycket brukar du ta?? prova med en liten bit fyll på sen. Har för mig att dom ger rätt snabb effekt, mycket snabbare en vanliga
Citera
2011-01-18, 23:20
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
Något som nästan alltid händer mig är att, efter ett tag, känner jag hur snorblandat pulver rinner ner i halsen. Men det kanske är normalt?

Då har du dragit alldeles för hårt. Det handlar knappt om att "snorta", bara andas in linan.
Citera
2011-01-18, 23:21
Medlem
TrailerBarbies avatar
Ja, runt 1 halva brukar jag ta. Vad jag förstått är det inte vanligt att de skriver ut Buprenotex i första hand. Varför?
Citera
2011-01-19, 01:59
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcal
3 frågor om skillnader/likheter mellan Subutex och Tramadol:
  1. Finns det en risk för kramp på Sub som på Tram?
  2. Funkar cannabis lika bra ihop med Sub som det gör med Tram? Om ruset boostas av weed mao.
  3. Denna förstår jag är svår att svara på, men hur många mg Sub skulle ni säga motsvarar 500 mg Tram?
I övrigt grym FAQ i denna tråden. Mycket bättre än några av de andra.
  1. Nej.
  2. jajemensan! kan dessutom rekomendera Sub+ tram + Weed, riktigt monstermys.
  3. För mig c:a 2mg. Mao 1/4dels sub.
Citera
2011-01-19, 11:32
Medlem
Jag brukar dosera de små i samma mängd (samma mängd bup inte samma mängd piller då )

Tycker att effekten är mer eller mindre identisk. Har inbillat mig nån gång att det är mer drag i dom små men det är väldigt liten skillnad för mig. De små smakar lite mer kemiskt än Subutex, det är den enda skillnaden IMO.
Citera
2011-01-19, 11:52
Medlem
Urbanoroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Är det nån som bytat sin metadon mot subutex/suboxone? Är det svårt? Hur går det till när man bytar? Hur långt trappar dom ner en på metadonet innan man byter till sub? Finns det risk att metadonet och subbet krockar dom dagarna man byter. Hur har ni mått på subben efter bytet??

Skulle uppskatta svar från alla som bytat metadon mot sub (i underhållsbehandling, inte intresserad av nån lallare som tagit metta en vecka o sen sub)

mvh

Håller på med det atm och tycker det fungerar bra, försöker skära ner 5/10mg veckan av metan.
Har plåster 20mkg/h och 0.4 temgesic om det behövs.

Ser äntligen ljusare ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in