2010-04-02, 11:31
Medlem
Nu måste jag få nå svar på det här med sub i pruppen...

Jag tycks uppleva ett sån verierad effekt när jag trycker upp en liten sublösning där solen inte skiner...

Jag har en sån där liten spruta som rymmer 1 ml och nu till ca 2mg sub (en kvarts 8a) använde jag 0.6ml kallt vatten. Jag hällde ner allt i sprutan och skakade om och sedan tryckte jag ut det på en sked och eldade lite så det blev lite varmt, sög upp det igen, och tryckte in det.

Detta var ca 5 min sen och för det första undrar jag efter hur lång tid effekten av sub rektalt egentligen ska komma? Jag tycker vissa gånger det knappt hänt något och vissa andra har det fungerat bra.

Sen undrar jag även om det kan bli varierad effekt beroende på hur lite eller mycket vatten man använder till lösningen?
Jag tänker att ju mindre vatten (fast bra löst såklart) så ska det tas upp snabbare och bättre så därför har jag kört med rätt lite vatten. Men hur är det egentligen?
Citera
2010-04-02, 11:54
Bannlyst
Själv så har jag alltid tyckt det varit en skön upplevelse at trycka upp en eller två sub i röven. TAr någon minut inan det slår men sen så komer effekten smygandes på mig för att till sist ta mig i varsin arm och berötta att det nu är dags att åka "karusseller hela dagen!
Citera
2010-04-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Själv så har jag alltid tyckt det varit en skön upplevelse at trycka upp en eller två sub i röven. TAr någon minut inan det slår men sen så komer effekten smygandes på mig för att till sist ta mig i varsin arm och berötta att det nu är dags att åka "karusseller hela dagen!

Trevligt.

Hur löser du dem då och hur mycket vatten använder du ungefär?
Citera
2010-04-02, 14:02
Medlem
AntiAliass avatar
Du behöver inte elda med tändare. Tvärtom så tror jag detta inte är bra för buprenorfinet.
Men du kan ta varmvatten från kranen för det kan vara obehagligt att spruta upp iskallt vatten där bak. Effekten kommer ungefär efter lika lång tid som när man snortar..
Citera
2010-04-02, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Trevligt.

Hur löser du dem då och hur mycket vatten använder du ungefär?

Jag krossar dem i en mortel och sedan tillsätter jag 3-4ml vatten som jaag sedan för runt i i någon minut. Då har det blivit en gummlig röra som jag sedan drar upp i min pump.

Smörer pumpen med lite glidmedel eller vad man nu råkar ha i badrumms skåpet och sedan trycker jag upp pumpen i "skitan" och trycker av och sen kniper jag i någon sekund!

Sen tar det väl 30-45 minuter innan fulla effekten kommer! Idag så har jag dock blandat lite friskt med 3 suboxon i en rövpump, 2 st xanor 1mg och till sist 2st 1mg fmar!

Så dagen känns helt okej och jag är närma mitt max just nu för tillfället, men skömt är det allt!
Citera
2010-04-02, 18:19
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Nu måste jag få nå svar på det här med sub i pruppen...

Jag tycks uppleva ett sån verierad effekt när jag trycker upp en liten sublösning där solen inte skiner...

Jag har en sån där liten spruta som rymmer 1 ml och nu till ca 2mg sub (en kvarts 8a) använde jag 0.6ml kallt vatten. Jag hällde ner allt i sprutan och skakade om och sedan tryckte jag ut det på en sked och eldade lite så det blev lite varmt, sög upp det igen, och tryckte in det.

Detta var ca 5 min sen och för det första undrar jag efter hur lång tid effekten av sub rektalt egentligen ska komma? Jag tycker vissa gånger det knappt hänt något och vissa andra har det fungerat bra.

Sen undrar jag även om det kan bli varierad effekt beroende på hur lite eller mycket vatten man använder till lösningen?
Jag tänker att ju mindre vatten (fast bra löst såklart) så ska det tas upp snabbare och bättre så därför har jag kört med rätt lite vatten. Men hur är det egentligen?

Varför sprutade du ut det och eldade med tändare? :S
Det är helt meningslöst då det löser sig skitbra i kallvatten alt ljummet.

/Streetmann
Citera
2010-04-02, 20:51
Medlem
mrsQs avatar
Subben ska väl inte slå bättre bara för att man gör en buttshot?
Det fungerar väl lika bra nasalt?
Det jag har hört så är det annat med t ex dolc och oxy, men med sub kan man lika gärna ta på det trevligare sättet, dvs upp i snoken
Citera
2010-04-02, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Det jag har hört så är det annat med t ex dolc och oxy, men med sub kan man lika gärna ta på det trevligare sättet, dvs upp i snoken

Jag håller med, sub går helt utmärkt att dra upp i näsan. Det måste vara någon del av mitt "homosexuella" liv som lever kvar! Allt ska upp i brun ögat!*s*
Citera
2010-04-02, 21:01
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ

Fördelen med rektalt är ju att man kan ta en stor dos på en gång. Ska man t ex ha i sig 24mg så blir det lite problematiskt att få plats med i näsan.

Och jag tycker sub inte är så trevligt att ta i näsan, svider men inte på det "sköna" sättet som t ex tjack.
Citera
2010-04-02, 22:49
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Fördelen med rektalt är ju att man kan ta en stor dos på en gång. Ska man t ex ha i sig 24mg så blir det lite problematiskt att få plats med i näsan.

Och jag tycker sub inte är så trevligt att ta i näsan, svider men inte på det "sköna" sättet som t ex tjack.

Är man högdosare så förstår jag att man inte vill dra upp tre-fyra sub i näsan. Känner ingen som går på hög dos heller, så det är lite ovanligt för mig att höra
Personligen tycker jag att subben är skön att ta i näsan. Det svider exakt på det "sköna" sättet, till skillnad mot tjack som jag finner obehagligt att snorta. Det är väl en smaksak i guess.
Men anledningen till att jag tycker om att snorta just sub är för att det är så milt ju och att det knappt smakar nånting. Sen snortar jag inte mer än 1-2 mg åt gången, fyller på några omgångar under dagen/kvällen.

Det jag sa om rektal administrering när det gäller sub var att själva effekten inte skulle skilja så mycket. Självklart förstår jag ju att man väljer att butshotta om det är såna stora doser man tar..
Citera
2010-04-02, 22:53
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Jag håller med, sub går helt utmärkt att dra upp i näsan. Det måste vara någon del av mitt "homosexuella" liv som lever kvar! Allt ska upp i brun ögat!*s*

hahah, gulligt
Nej men jag förstår varför man drar upp vissa läkemedel i rumpen, men just sub går ju utmärkt ändå (om man som sagt inte tar jättehöga doser)
Personligen så har jag aldrig fått nån bra effekt på nått jag har försökt att butshotta. Skitkonstigt! folk misstänker att jag har gjort på fel sätt och så, men har försökt med olika substanser i varierande doser, men ändå har jag aldrig fått nån påtaglig effekt.
Så jag håller mig till att snorta alt. bomba, beroende på vad det är för nått..
Citera
2010-04-03, 08:20
Medlem
Fordies avatar
Nu är det längesen för min del men har mycket erfarenheter av det...

Varierad effekt beror nog på hur mycket bajs du har i röven.
Jag fick sämre effekt om jag tagit sub två veckor i sträck utan att ha skitit, och det var inte pga tolerans för tvingade jag ur mig bajset dagen efter fick jag mycket bättre rus den dagen.
Mängden vatten tycker jag inte spelar någon större roll, däremot så fungerade den absolut bästa kombon 3ml vatten och 3ml luft mest för mig. Då fick jag dessutom den konstiga effekten att först slog det på lite, sen efter typ 30 min började jag fisa och för varje fis fick jag nästan en kick av subben, haha.
Men för mycket vatten så tog det sjukt lång tid för det att slå (2-3h ibland) och för lite vatten så kändes det som att jag inte fått in allt.

Fördelar med rumpan tycker jag är:
* Alltid rent (minns hur jag satt och peta näsan och drog ut kråkor som var vita samtidigt som man suttit några timmar och funderat på varför man inte fick nån effekt av sista snorten).

* Jobbigt att snorta mycket pulver, redan vid 4mg hade iallafall jag problem få det att inte åka rakt ner i halsen och 8mg var ingen idé för det gav samma effekt som 4mg. Så folk som tar ännu högre dos, typ 12mg och uppåt lär det vara mycket bättre för (typ 12mg låg jag på, försökte aldrig ens snorta så mycket, var för mycket pulver helt enkelt).

* Jag personligen fick ett längre rus. Morgondos nasalt 10.00, middagsdos nasalt 16.00 och liten kvällsdos nasalt 22.00
Morgondos rektalt 10.00, middagsdos+kvällsdos i samma pump 19-20.00 sen tog man bara läkarordinerade xanor och imovane (enligt egen ordination då ) vid 22.00

* Längre&starkare rus (?)
Bara jag som upplevt längre rus i rumpan?
Tycker även att en 8a räckte längre i början i rumpen än i näsan.
På tem så var dessutom skillnaden väldigt tydlig tycker jag, samma med subuxone.
Inbildning kanske?

Något jag dock gått och grubblat på var hur jag varierade mitt intagssätt och kom aldrig fram till vilket som var bäst om man ville nodda på kvällen, för till slut noddade jag ändå aldrig om jag skulle hålla mig under 12mg, och det var om jag skulle köra 6mg morgon och 6mg kväll eller 0.5 när jag vaknar, 0.5 efter 2h, 0.5 efter ytterligare 2h och hålla på så tills man lägger sig.
Vad säger ni experter? Nu snackar jag enbart i syfte att bli påtänd på kvällen alltså, så man noddar.

En annan grej, whatsup with intensiva noddningar som bara försvinner? Alltså, man drar i sig 4mg, lite flödder och imovane runt 20.00, 22.00 ligger man och noddar som fan och rätt vad det är så poff.. Är man pigg igen, man kan snusa, röka, kedjeröka, ta en minilina (0,5-1mg) hur mycket man vill men man börjar aldrig nodda igen utan måste dra i sig i princip samma dos sub, flödder och imovane igen?
Funderade länge på om det var för att imovane bara verkar ungefär 2-4h, men samma fenomen infann sig även dom dagar man inte tog imovane.

Usch vad jag fladdrar iväg. Alla frågor är förresten för att jag ev. ska börja med sub eller tem även fast jag varit ren ett tag, ska till läkare och prata om det på tisdag.
Är så jävla motivationslös och deprimerad så jag går under, och det blir inte bättre med tiden som alla vill få det till, snarare sämre.

Nåja, nu blir det nattinatti. Lyckan var total när jag tog kvällsdosen xanor för nån timme sen och lyckades hitta en halv imovane gömd inne i skåpet.
Min idiot till läkare har ju börjat med tidsintervaller på mina mediciner för att han inte har någon koll på vad och när han skrivit ut saker till mig (300 xanor ena månaden, 200 nästa osv, när jag ska klara mig 50 dagar på 100burkarna ).
Tur att jag ska byta på tisdag.

Hoppas TS fick lite frågor besvarade iallafall.

GODNATT

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2010-04-03 kl. 08:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in