2014-11-11, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Hej. Detta är min 3:e eller 4:e dag utan Sub och jag känner ingen speciell avtändning.

Jag har tagit morfin så som, tram och oxycontin i högadoser i 5 år, sen i 3-4 år tog jag sub 12-24mg dagligen.

Nu har jag flyttat och tagit mig långt bort från drogerna. Men jag har tänkt göra en egen nertrappning:
Jag har 10 kartor 200mg depot tramadol, ngra kartor 50mg kapslar, 40 st 5mg Oxycodon.

Tror ni jag klarar av detta? Jag är livrädd att AT'n ska komma från Subben den är så jävla extrem. Därför började jag ta tram direkt efter första dagen jag inte hade sub.

Vore jätte snällt om någon kunde säga att det jag gör är bra eller dåligt?
Andra idéer lyssnar jag också på.

Mitt liv hänger på detta, min familj och vänner står bakom mig och tror på mig, vissa vill jag ska in på hem men jag säger att jag klarar det på egen hand så länge jag bor ensam vilket jag gör i en etta.

Nej, det tror jag inte. Såvida du inte kan få tag på bättre saker att trappa ner med.
Jag tycker tram inte alls hjälper vid bup-at/abs. Vilket också står i FASS. En drös med 5mg oxy är perfekt. Ta några varje dag och sen mindre och mindre. Så gjorde jag. Jo, jag hade lite benso också och bra sömnmedel. Lyrica också... Det var så jag fixade det efter många år.
Men det är j-t bra att du har isolerat dig iväg från drogerna. Förmodligen så kommer du ändå att ta bilen påverkad och försöka svore whatever sen när det är som värst; fastän du inte vet var man scorar kanske.
Marijuana och sedermera sprit är nästan ett måste. Så var det för mig. Det är 2-3 helvetiska veckor.

Det kanske låter lite trist, men det är för lite motmedel ändå du har. Trammen är ju värdelös, och sen måste du ha benso (helst både ikto, xanor, och stess) och bra sömnmedel.

Vi är ju olika som tur är. Vi får hoppas att du är starkare än mig att kicka själv.
Senast redigerad av lusen88 2014-11-11 kl. 10:00.
Citera
2014-11-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Jag jorde ett expriment ifredags så snorta jag! 12 Mg inte direkt utan med jämna mellan rum, och sen tog jag inget på lör,sön.
Sen på Måndags morgonen var jag inte dålig men jag kände hur händerna börja kallna och svetten börja rinna, Så åkte och hämta subutexen fick en halv 8 denna gån som jag hassla med mig hem,
Snorta den och fan jag har fått så braefekt så små noddar ganska mycket ha ha så ska börja köra varanan dag tror jag

Gör de! Fett värt, om inta varannan så iallafall försöka hålla sig till 5 dagar i veckan, man får fan så mkt mer effekt då i mitt tycke!
Citera
2014-11-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Nej, det tror jag inte. Såvida du inte kan få tag på bättre saker att trappa ner med.
Jag tycker tram inte alls hjälper vid bup-at/abs. Vilket också står i FASS. En drös med 5mg oxy är perfekt. Ta några varje dag och sen mindre och mindre. Så gjorde jag. Jo, jag hade lite benso också och bra sömnmedel. Lyrica också... Det var så jag fixade det efter många år.
Men det är j-t bra att du har isolerat dig iväg från drogerna. Förmodligen så kommer du ändå att ta bilen påverkad och försöka svore whatever sen när det är som värst; fastän du inte vet var man scorar kanske.
Marijuana och sedermera sprit är nästan ett måste. Så var det för mig. Det är 2-3 helvetiska veckor.

Det kanske låter lite trist, men det är för lite motmedel ändå du har. Trammen är ju värdelös, och sen måste du ha benso (helst både ikto, xanor, och stess) och bra sömnmedel.

Vi är ju olika som tur är. Vi får hoppas att du är starkare än mig att kicka själv.

Ja du har helt rätt! Tram hjälper inte så mycket. Men Oxy gör jobbet!
Men när det gäller sömn har jag ca 30st Roche kvar o ngra imovam som ska kunna hjälpa mig sova. Jag vill inte in i lyrice ekker ngt liknande då kommer jag aldrig att sluta. Plus att jag snart kommer att byta nummer. Sniffade precis 30mg oxy helvete va go jag blev
Citera
2014-11-12, 18:20
Medlem
Detta är nu 5:e dagen tror jag utan Sub och jag börjar få jääävligt ont i lederna. Har väldigt lite oxy kvar men rätt mkt tram (vilket bara är skit). Någon som vet vad jag kan göra för att underlätta min AT?

Jag har börjat kallsvettas, frysa, rysa, varmt-kallt, ont som fan från höftenerna och neråt. Ja ni vet.

Hjälp gärna!!
Citera
2014-11-12, 21:00
Medlem
fredus avatar
Tycker ni att det är värt att vänta mellan varje gång man tar sub så att allt har åkt ur kroppen? Jag tar det 2-3 gånger i veckan och tack vare den långa halveringstiden så har jag alltid lite kvar i kroppen när jag tar följande dos. Blir effekten bättre om man bara tar det en gång i veckan eller har det ingen märkbar betydelse?

Tycker själv att jag inte känner lika mycket fast jag tar en större dos, speciellt om jag tar två dagar i rad.
Citera
2014-11-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Tycker ni att det är värt att vänta mellan varje gång man tar sub så att allt har åkt ur kroppen? Jag tar det 2-3 gånger i veckan och tack vare den långa halveringstiden så har jag alltid lite kvar i kroppen när jag tar följande dos. Blir effekten bättre om man bara tar det en gång i veckan eller har det ingen märkbar betydelse?

Tycker själv att jag inte känner lika mycket fast jag tar en större dos, speciellt om jag tar två dagar i rad.

Klarar du av att vänta ut det så är det bra för då får du ju sköna kickar varje gång.. Hur länge har du tagit Sub?

Vad jag tror är att du kommer att sakta sakta ta mer o mer alltså 3-5 gånger i veckan sen kanske 4-6 gånger i veckan.

Var försiktig.
Citera
2014-11-12, 21:49
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Klarar du av att vänta ut det så är det bra för då får du ju sköna kickar varje gång.. Hur länge har du tagit Sub?

Vad jag tror är att du kommer att sakta sakta ta mer o mer alltså 3-5 gånger i veckan sen kanske 4-6 gånger i veckan.

Var försiktig.
Jag har nu tagit sub 2-3 gånger i veckan i ungefär tre veckor. Före det hade jag en ganska lång paus.
Citera
2014-11-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88

Tack för svaret.

Ja din plan låter bra men saken är den att igår så bestämde familjen sig att lägga in mig på behandlingshem så jag tog ungefär 80mg oxy. Ångrar det som fan idag men mådde jävligt bra igår
Men helt dum är jag inte! Jag sparade 40mg oxy när jag kommer ut o fortfarande känner at'n så ska jag göra som du sa, en o en, dag för dag.

Hoppas behandlingshemet hjälper nu då.
Citera
2014-11-13, 17:21
Medlem
Findmucks avatar
Sist jag tog sub blandade jag med Ikto, dock tyckte jag att jag kände mig mer bensad än subad vilket förstörde ruset. Anledningen till att jag blandade överhuvudtaget var att jag ville nodda, något jag inte gjort på länge på sub. Efter att ha noddat lite la jag mig ner för att mysa och fortsätta nodda. Dock somnade jag rätt fort så jag gick miste om subutexruset. Ska det vara såhär? Tänker på det faktum att många säger att denna kombo är jävligt skön osv. Enligt mig får man ett mycket skönare noddstadie när man kör sub rent, då man mår väldigt bra och känner sig mysig, drömmer sig bort. Detta verkar inte vara lika starkt om man blandar med benso.

Jag tog 1 mg Ikto och 1-1.5 mg subutex vid detta tillfälle. Har ingen tolerans på benso, lite tolerans på sub. Något förslag på hur man ska göra för att det ska bli bättre? Är rätt oerfaren när det gäller opioider kombinerat med benso.
Citera
2014-11-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Jag tog 1 mg Ikto och 1-1.5 mg subutex vid detta tillfälle. Har ingen tolerans på benso, lite tolerans på sub. Något förslag på hur man ska göra för att det ska bli bättre? Är rätt oerfaren när det gäller opioider kombinerat med benso.

Det är extremt individuellt och finlir att blanda subutex med en stark bens som klonazepam. Kan tyvärr inte vara till så mycket större hjälp än att bara påpeka detta, Vad är syftet med blandningen? Hur intog du det, oralt?
Citera
2014-11-14, 14:37
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Det är extremt individuellt och finlir att blanda subutex med en stark bens som klonazepam. Kan tyvärr inte vara till så mycket större hjälp än att bara påpeka detta, Vad är syftet med blandningen? Hur intog du det, oralt?

Okej, jag får väl pröva lite olika doser i framtiden. Började dock med 0.5 mg ikto och ökade därefter till 1 mg. Syftet var att nodda mer då jag knappt noddar något alls nu för tiden på sub, även om jag inte tar oftare än en gång i veckan och därmed inte har någon större tolerans. Tog subutexen nasalt, ikton oralt.
Citera
2014-11-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Okej, jag får väl pröva lite olika doser i framtiden. Började dock med 0.5 mg ikto och ökade därefter till 1 mg. Syftet var att nodda mer då jag knappt noddar något alls nu för tiden på sub, även om jag inte tar oftare än en gång i veckan och därmed inte har någon större tolerans. Tog subutexen nasalt, ikton oralt.

Okej, ja alltså kombon är ju allmänt känd som inte helt ofarlig. Men du verkar ju ha koll så...
Hoppas du får till rätt fördelning mellan substanserna och finner nodden. Ponera att du skulle ha ett längre opioidbreak, då borde ju tröskeln alltså din tolerans sjunka? Ja du förstår. Slippa dra in benson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in