Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Fast de är dåliga på det enda som gäller, nämligen att göra mål.
Vad är det som nödvändigtvis säger att de är
dåliga? Av vad jag sett av AIK på senare tid tycker jag de skicklighetsmässigt spelar på ett sådant sätt som min erfarenhet säger korrelerar med god målutdelning över tid - andra sorters faktorer som slump, domargärningar och tillfälliga överprestationer från motståndarna är snarare vad som tyckts hindrat dem. Slump, som med tiden jämnar ut sig för alla.
En snabb statisisk koll bekräftar också ovanstående analys - deras skottprocent (och PDO med för den delen) ligger på en sådan låg nivå att vi med stor sannolikhet kan förvänta oss en tydlig regressionseffekt till det bättre under andra halvan av serien och därmed bättre mål- och poängproduktion. (eller sämre, om man önskar dem motgång.)
AIK lär få fler
gratis mål framöver helt enkelt.
Däremot är det ju idel trista nyheter för sorkarna. Gozzi lämnar - om än att han var på junior- och inte seniorsidan numer - och Ekarv sägs redan vara klar för Luleå till nästa säsong. Får se om det spelar någon större roll, eller om Ekarv kan vara professionell och 100% ändå. Någon som lär spela roll däremot är ju Kylington, jösses vad han lyfte AIK senast. (Och vilket jävla kroppspråk, tur för han att han spelar bra - annars hade jag velat sparka ut pojkvaskern rakt av om jag var gnagare.)