2014-08-15, 20:29
Medlem
€rics avatar
Onsdag 10 september ska pucken släppas, först ut Timrå-Mora.

Årest allsvenska består av:

Minst 2 lag går till SHL, möjligheten finns att 4 lag kan kvala upp.

1-2 möts i bäst av 5 "HockeyAllsvensk Mästare" där vinnaren går till SHL. Förloraren går till direktkval.
3-8 möts i Slutspelsserien (enkelserie,alltså bara ett möte). Lag 1-3 går till direktkval.

Direktkval: 1-3 i Slutsspelserien och förloraren av "HockeyAllsvensk Mästare" möter lag 13-14 från SHL i bäst av 7. Osäker på hur man väljer lag om det sker genom lottning eller placering?

Måste fråga angående sändningar. Nuvarande upplägg är ju rejält uselt där det är 3 aktörer som sänder matcher och det verkar inte finnas något gemensamt abonnemang där du får tillgång till alla ditt lags matcher utan engångskostnader.

Hur har ni resonerat kring detta tidigare? Känns ju som de bästa skulle vara om S24 försvann och man kunde skaffa abonnemang på de sändningar som hockeyallsvenskan själva gör?

Hur första 10 omgångarna ska sändas:
Citera
2014-08-16, 13:33
Medlem
Jag kör viaplay och det borde ju överensstämma med viasats sändningar.

Detta är sändningarna första tiden.

http://www.powerbreak.nu/2014/08/viasats-sandningsschema.html
Citera
2014-08-16, 13:39
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Jag kör viaplay och det borde ju överensstämma med viasats sändningar.

Detta är sändningarna första tiden.

http://www.powerbreak.nu/2014/08/viasats-sandningsschema.html

Jo de är samma.

Suger för oss först 10 iaf. Vi sänds i 4 matcher, vilket är de mesta men 3 av dem är hemmamatcher... Sedan kör S24 (hatar dem) 3 bortamatcher.
Citera
2014-08-16, 13:47
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Jo de är samma.

Suger för oss först 10 iaf. Vi sänds i 4 matcher, vilket är de mesta men 3 av dem är hemmamatcher... Sedan kör S24 (hatar dem) 3 bortamatcher.

Vet inte om du har sett S24 på senare tiden när ni varit i SHL men jag kan iaf glädja dig med att de blivit lite bättre än för några år sedan. Fortfarande ljusår från Viasat såklart men inte samma praktikant-produktion som förr.
Citera
2014-08-16, 13:51
Medlem
Har inte kört med s24? Hur är kvalité och pris?
Citera
2014-08-16, 16:10
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Har inte kört med s24? Hur är kvalité och pris?
Helt ok. Rätt dyrt tror det är 70 spänn per match.

Sändningarna är dock ljusår bättre än det skräp som klubbarna sänder. Betala 89 spänn för att höra en fylltratt i Haparanda är inte speciellt kul.
Citera
2014-08-16, 16:37
Medlem
Leksingens avatar
mora åker ur, bobcats går inte upp, enda jag bryr mig om.
Citera
2014-08-16, 17:33
Medlem
Tycker viaplay är rätt billigt för det man få se. Då jag ser premier League också blir det mkt sport för pengarna.

Har inte sett hockeysändningarna än. Bara fotboll.

Så hur blir det nu? Spännande säsong då tabellplaceringen är viktigare än på länge. Möjligheten att gå upp blir stor men jag tror det rör sig om 4 lag som kommer fajtas däruppe; Malmö, AIK, VIK och Karlskoga.

Hoppas på att mitt egna lag hänger kvar, Hästen, det finns ett stort intresse för hockey i Nkpg. Men tufft blir det. Då ingen tror på dem så kan de bara överraska positivt.
Citera
2014-08-16, 17:41
Medlem
m4tt145s avatar
Jag tror inte AIK blir ett topplag, har man tur kniper man en 7e plats.
Citera
2014-08-16, 18:10
Medlem
Citat:
Onsdag 10 september ska pucken släppas, först ut Timrå-Mora.

Årest allsvenska består av:

Minst 2 lag går till SHL, möjligheten finns att 4 lag kan kvala upp.

1-2 möts i bäst av 5 "HockeyAllsvensk Mästare" där vinnaren går till SHL. Förloraren går till direktkval.
3-8 möts i Slutspelsserien (enkelserie,alltså bara ett möte). Lag 1-3 går till direktkval.

Direktkval: 1-3 i Slutsspelserien och förloraren av "HockeyAllsvensk Mästare" möter lag 13-14 från SHL i bäst av 7. Osäker på hur man väljer lag om det sker genom lottning eller placering?

Måste fråga angående sändningar. Nuvarande upplägg är ju rejält uselt där det är 3 aktörer som sänder matcher och det verkar inte finnas något gemensamt abonnemang där du får tillgång till alla ditt lags matcher utan engångskostnader.

Hur har ni resonerat kring detta tidigare? Känns ju som de bästa skulle vara om S24 försvann och man kunde skaffa abonnemang på de sändningar som hockeyallsvenskan själva gör?

Hur första 10 omgångarna ska sändas:

det mest rimliga borde vara detta scenario

13SHL mot 3an i slutspelsserien
14SHL mot 2an i slutspelsserien
2AS-Final mot 1an i slutspelsserien.

OM det blir så är det ju rätt bra läge för ettan och tvåan i AS. Två chanser mot AS-motstånd för en plats i SHL.

Det blir att skaffa sig ett övertag på malmö så man kan spöa dom i finalen då
Citera
2014-08-16, 18:57
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jag tror inte AIK blir ett topplag, har man tur kniper man en 7e plats.

De är du nog inte ensam om. Men jag är ypperligt nöjd med truppen som den ser ut just nu och ser gärna att folk tippar oss utanför toppstriden, brukar alltid vara bäst för oss.

Vi har bra målvakter, riktigt bra backlinje och en någorlunda forwardssida. Men där ska det komma in "spets" spelare. Huvudsaken för mig är att defensiven är bra till en början och så kommer vi förhoppningsvis plocka in 1-3 spetsspelare efter NHL camper eller på hösten.

Sedan så har ju Tallinder inte skrivit på hos någon NHL klubb ännu så jag sitter och hoppas.
Citera
2014-08-16, 19:16
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
De är du nog inte ensam om. Men jag är ypperligt nöjd med truppen som den ser ut just nu och ser gärna att folk tippar oss utanför toppstriden, brukar alltid vara bäst för oss.

Vi har bra målvakter, riktigt bra backlinje och en någorlunda forwardssida. Men där ska det komma in "spets" spelare. Huvudsaken för mig är att defensiven är bra till en början och så kommer vi förhoppningsvis plocka in 1-3 spetsspelare efter NHL camper eller på hösten.

Sedan så har ju Tallinder inte skrivit på hos någon NHL klubb ännu så jag sitter och hoppas.
Hur ser läget ut med Oscar Steén, Fredrik Hynning och Christian Sandberg? Dessa borde ju vara riktigt bra förstärkningar på AS nivå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in