Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
När tog du isär evolutionsteorin? Kan vi få se dina uträkningar,labbtester och journaler? Helst ska dom vara granskade av andra vetenskapsmän än dig också.
I farten kan du också bevisa skaparen du talar om. Kanske du har filmer eller bilder när denna skapar någonting? Eller spekulerar du bara?
Ur strikt vetenskaplig syn har du naturligtvis rätt, men...
En människa som tror på Skaparen kan aldrig bevisa för en icke troende att Skaparen existerar - hur skulle det gå till då tron är en gåva och/eller kanske att det sitter i våra gener? Likaledes går det inte för en icke troende att bevisa att det som den som är övertygat troende tror på inte finns - hur skulle det gå till då tron är något som går utanför alla begrepp och naturlagar vi känner till, det är mer en känsla som signaturen molndans skrev en gång.
Vidare behöver vetenskap inte vara ett motsatsförhållande till Gudstro. Att däremot försöka briljera med en begreppsapparat och definiera saker till döddagar inom en inskränkt mall som vår käre Bogomil är inget bevis för att vetenskapen segrat över tron, snarare tvärtom. Gudstro kräver kreativitet och öppna sinnen. Mottaglighet. Om jag ska bli personlig så måste jag få säga att tro kräver fantasi och fantasin är minst lika verklig som verkligheten. Fantasi existerar inte av sig själv, den måste ha en verklighet den kommer ifrån.
Så egentligen kan denna tråden och alla andra trådar i denna forumdel vara ingenting annat än bortkastad tid.
Och ja, jag spikar för mig själv (I speak for Myself).