Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Nej det var inte jag utan jag svarade en av er så igen är ni bara lata och följer inte ens tråden. Helt sanslöst att jag skall behöva förklara vad teorier som ni tror på innebär.

Vetenskapliga teorier är inget man tror på, utan nåt man förstår eller inte. Gissa vilken grupp du tillhör? Och jag ber om ursäkt för min "lathet", kikar på Rosetta/Philae som för första gången håller på att landa på en komet så jag är lite distraherad.
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Jag säger att skaparen skapade universum, ni säger nej så gick det inte till och då får ni ju givetvis backa upp det tramset för big bang är som sagt en redan isärtagen teori som bara är där för dom lättlurade att slentrianmässigt tro på.
Igen, Big Bang är nåt som med mycket hög säkerhet har skett, det är inget man tror på, det är nåt man förstår eller... inte. Jag skulle gärna se dom "isärtagna" argumenten mot Big Bang. Dessutom kan jag väl tillägga att BB inte på nåt sätt bevisar att en skapare INTE står bakom det. Det ända som BB verkligen bevisar är att några fåraherdar från bronsåldern inte hade nån kunskap om ämnet alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Big bang är tron på att inget kan skapa massor och att sedan efter att inget skapat "död materia" så skall då "död materia" också skapa intelligent liv.
Nej det är det inte. Läs på och gör rätt. Om ni vill kritisera nån vetenskaplig teori, det minsta man kan begära är att man åtminstone har grunderna rätt. Inte bara naiva funderingar man hittat i nån religiös blaska. Big bang beskriver beskriver hur universum utvecklas från att vara väldigt väldigt litet till den storlek (som vi kan se) den har idag. Du tänker kanske på Abiogenesis som är teorin om hur levade organismer kan uppstå av icke organiskt material?
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Så nu skall jag inte behöva förklara för er vad ni tror på igen så höj er nivå för alla troll/luciferianer i tråden kommer jag fortsätta sätta på ignore, är ni inte intresserade av att diskutera så stör inte mig för folk som inte svarar på några frågor är rädda och fega och det ger mig inget att tala med en sådan person.
Nej du ska helt klart inte förklara vad andra förstår, det skulle nämligen kunna vara en antydan att ni själv skulle förstå nåt och det ser man ganska enkelt att ni inte gör. Och ni får jättegärna lägga mig på ignore, det tar jag som en guldstjärna i kanten ser du. Det är nämligen sånt som religiösa brukar göra när dom insett att deras "argument" tryter.