2011-04-07, 18:35
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Ta en titt på denna bilden --> http://farm6.static.flickr.com/5026/5598399076_69af1e39ba_b.jpg. En inte så dum tanke faktiskt... [Källa anon]
Citera
2011-04-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Ett ingripande av Skaparen.

Alltså är vi överrens.
Citera
2011-04-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Ta en titt på denna bilden --> http://farm6.static.flickr.com/5026/5598399076_69af1e39ba_b.jpg. En inte så dum tanke faktiskt... [Källa anon]

Även känt som "Pascal's wager", men om du nyttjar denna tankegång tror du inte Gud vet om att du bara "halvtror"? Tror du man kan lura den allvetande Guden? Om du tror på fel Gud, d.v.s. om den kristna tron är fel (det finns ju ett stort antal religioner) och det är exempelvis Oden som är "Gud" då hamnar du inte i Valhall direkt.

Kolla under Critisism i länken.
Citera
2011-04-07, 19:02
Bannlyst
Citat:
Kapitalet är bäst på att förtrycka människor.

Och vem ska klara oss ur växthuseffekten?

Nej det stämmer inte!
Det som förtrycker människor är manipulering av verkligheten och sanningen.
Växthuseffekten orsakas av överbefolkningsmängden.
Citera
2011-04-07, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Jag skriker rakt ut till Gud att jag ska massmörda 10 familjer i rad och det ända som kan stoppa mig är ett tecken att gud finns.

Tror nog att jag skulle få gå vidare med min handling, men det kanske ingår i guds plan att alla dessa familjer ska dö på grund av mig?

Jag skulle utan tveka döda dig,om du gör så.
Motiverar aldrig så ifortsättningen,så är du snäll!
Citera
2011-04-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ungefär så diskuteras det i sandlådan.

I din sandlåda diskuteras väl ingenting, ni får order om att läsa vissa böcker (vakttornet) och sedan är det inget mer med det ..... programmering kallar vi övriga det för
Citera
2011-04-07, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andgul
Nej det stämmer inte!
Det som förtrycker människor är manipulering av verkligheten och sanningen.
Växthuseffekten orsakas av överbefolkningsmängden.
Yup.
Och om "Gud" är så fredlig, så är det hans fel att han lät det bli överbefolkat. So... ye ^^ Guds fel
Citera
2011-04-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ett ingripande av Skaparen.

Upp 11:18

”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt

2 Pet 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

Det där ingripandet är lika troligt som valfritt avsnitt i Harry Potter .... men visst ja.... SKaparen är ju troligtvis menat att vara författaren/upphovmannen och då stämmer det ju ..... i både Bibeln och harry Potter finns en skapare , dvs författaren

.... men det som skapats är bara en skön/dålig/knasig historia ..... för att kontrollera folk (bibeln) .... Harry Potter däremot är skapad för att underhålla folk .... gissa vilken bok jag läser helst
Citera
2011-04-07, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drach
För att lösa den här gåtan måste vi definiera vad/vem/# Gud är.

Men det vill inte TS,att vi ska göra det.
TS motiverar att Gud finns inte,genom att vi andra ska bevisa det samma sak.
Hela tråden är bara en fars!!!
Citera
2011-04-07, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Det där ingripandet är lika troligt som valfritt avsnitt i Harry Potter .... men visst ja.... SKaparen är ju troligtvis menat att vara författaren/upphovmannen och då stämmer det ju ..... i både Bibeln och harry Potter finns en skapare , dvs författaren

.... men det som skapats är bara en skön/dålig/knasig historia ..... för att kontrollera folk (bibeln) .... Harry Potter däremot är skapad för att underhålla folk .... gissa vilken bok jag läser helst
OMG... Religious bastard! :c
Citera
2011-04-07, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trentznor
För varje inlägg bekräftar du att du inte är den skarpaste kniven i lådan.

Att jag skrev "honom" om gud var för att det handlade om den kristna guden, som ofta beskrivs som just "han". Det skulle du också veta om du var lite insatt.

Eftersom det inte finns någonting som talar för att gud finns, tycker jag att det är en ganska rationell ståndpunkt att tillsvidare inte tro på gud. Vad är det som är så korkat med det?

Jag hade aldrig gjort så,genom att påstår Gud som en han vilket du gjorde det i alla fall!
Citera
2011-04-07, 20:41
Medlem
Bobofesks avatar
Citat:
Var du glad att Han inte visat sig, då hade du inte levt.

2 Moseboken 33:20
"Du är inte i stånd att se mitt ansikte, eftersom ingen människa kan se mig och ändå leva"

Dummaste ja hört, De är ju bara för att han/hon/det INTE finns som de står så. Alltid lika kul när religion säger emot sig själv gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in