Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du avfärdar evolutionen , vilket du naturligtvis inte är ensam om. Men du säger att du avfärdar den lätt,den tål inte den minsta gransknig. Vilket är ett väldigt konstigt uttalande. Du säger också att det är ett slags bevis på en skapare,vilket det inte är.
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Jag har bättre koll än dom flesta på människors historia
Anekdotisk information och självutnämnd auktoritet är också substanslöst.
Citat:
Nej jag tycker inte den gör det och inte direkt något som fått mig ens i närheten av att ändra mig i denna tråden dom "vetenskapliga hedningarna" gör ju allt för att inte svara på motfrågor eller ens försöker föra någon resonemang med någon röd tråd utan visar ju bara prov på total okunskap angående teorin dom påstår sig stödja.
Om du vill framföra allmän vetenskaps-kritik ... gör det med fokus på riktig vetenskap och utan pseudo-filosofiska "argument".
Citat:
Fast jag sa ju faktiskt att det inte är ett bevis som så men jag försökte föra ett lite större perspektiv och gjuta samman varför jag kom till fram till vad jag gjorde men fick bara nonsens tillbaka från alla utom dig så blev ju inget av det tyvärr.
Det var du själv som försökta marknadsföra "Intelligen Design" och som generellt flydde till evolutionsteorin p.g.a. att du inte verkar kunne validera ID-postulatet.
Citat:
Vi kan ju vända på det istället, är evolutionsteorin fortfarande det högsta beviset för många att gud inte finns så blir det ju intressant när man kan plocka bort den teorin helt och hållet. Nu får ju helt enkelt alla "vetenskapliga" komma fram till något nytt att tro på och hitta en mer seriös forskare än Darwin är dessutom allt annat än svårt men vara rädd duger inte längre 2014 utan nu måste alla utmana sig själva och folk som är cementerande intellektuellt kommer förbli ovetande.
Så hur vill du ha det? Och denna nya inklusion av ID-postulatet saknar fortfarande belägg.