Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2014-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inSanitYy
Enligt min åsikt så är ditt proteinintag för lågt , då jag jag förespråkar högt intag av protein. Men som du säger att du kommer ökat ditt intag , det tror jag kommer chocka din kropp , ( - WTF mer kcal när kroppen redan är i svältläge . JOBBA!) Dvs att din kropp chockas av kcal ökandet, därav ökad förbränning.

Hehe tänkt då att deffa på 3500 kcal .

Slänger in två par ägg till frukost med då och ett stort glas mjölk till frukost, lunch, middag och kvällsmat.

Så ökat

Hur menar du med chocka?
Tror du att kroppen kommer binda fettet igen om jag ökar intaget sista november?
Citera
2014-10-31, 20:45
Medlem
inSanitYys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifone
Slänger in två par ägg till frukost med då och ett stort glas mjölk till frukost, lunch, middag och kvällsmat.

Så ökat

Hur menar du med chocka?
Tror du att kroppen kommer binda fettet igen om jag ökar intaget sista november?

Wiho ca 13 g plus Utan ironi så ja , bra=)

Det jag menar med att chocka kroppen är att du kör redan så lågt på ditt kcal intag dsv kroppen har ganska låg energie(Svältläge) . Men om du då ökar din träning och intag av näring så chockas kroppen . Dvs att kroppen jobbar ännu mer än innan. Mer energie från näringsrik mat ger en bra ämnesomsättning och ökad förbränning . =)
Citera
2014-10-31, 20:53
Medlem
inSanitYys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifone

Så ökat

Hur menar du med chocka?

Tänk dig en bil som har slut på bensin(går på reservtank ), Du tankar , ja jävlar vad bilen går efter det !
Citera
2014-11-04, 17:35
Medlem
Skulle vilja ha lite hjälp med synpunkter på vad jag äter idag.

Jag är man 26 år, 1.88cm lång samt väger 104kg.
Tränar(Styrka på gym) sedan 3 veckor tillbaka 4 vardagar i veckan kl 05:00 på mornarna innan jobbet i ca en timme. Jobbar på ett arbete med ganska mycket tunga lyft samt att jag är på fötterna större delen av arbetsdagen.

Innan träning 05:00: 30g proteinpulver med 3 dl vatten.
Frukost 06:30: 1 banan alt ett havreknäcke med kaviar och en kaffe.
Frukost 09:30: 2 havreknäcke med kaviar samt en banan och en kaffe.
Lunch 12:30: Matlåda typ Köttfärsås med spaghetti, Pasta Korv eller köttbullar.
Kvällsmat 18:00: 250g kvarg.

Målet är väl att gå ner i vikt först och främst men samtidigt ha ett sunt träningskostschema.

Skillnaden nu från tiden innan jag började träna, är att jag då inte drack proteinshaken på morgonen samt att istället för att jag äter kvarg till kvällsmat åt rostat vitt bröd med ost istället. Åt även ute iaf 2 dagar i veckan (kebab, en hamburgare eller pizza). Annars ser frukostarna ut i princip som de alltid har gjort.

Vad kan jag förbättra? Äter jag för lite eller för mycket? Tar gärna emot råd.
Senast redigerad av fjoll 2014-11-04 kl. 17:45.
Citera
2014-11-04, 19:34
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjoll
Äter jag för lite eller för mycket? Tar gärna emot råd.
Omöjligt för någon att bestämma då du inte redogör för hur mycket energi du stoppar i dig. Du får helt enkelt räkna ut kalorierna på egen hand och se till att de inte överstiger ditt energibehov. Givet att du har en aktivitetsfaktor á 1.55 så är ditt energibehov ~3 500 kcal, medan den är 2 700 kcal om du har en aktivitetsfaktor á 1.2.
Citera
2014-11-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Omöjligt för någon att bestämma då du inte redogör för hur mycket energi du stoppar i dig. Du får helt enkelt räkna ut kalorierna på egen hand och se till att de inte överstiger ditt energibehov. Givet att du har en aktivitetsfaktor á 1.55 så är ditt energibehov ~3 500 kcal, medan den är 2 700 kcal om du har en aktivitetsfaktor á 1.2.

Skummade igenom en denna kaloritabell: http://mabra.com/kaloritabell/
och landade på runt 1200 kcal. Vilket låter otroligt lite.
Citera
2014-11-08, 20:01
Medlem
Tjena!
Vad tycker ni om mitt kost schema jag har kört 6veckor nu?

Måltid 1: 80g havregryn, 30g jordnötssmör och en proteinshake
Måltid 2: 200g kyckling o 300g potatis
Måltid 3: 200g kyckling, 100g ris, 100g grönsaker
Efter gym: protein shake
Måltid 4: 200g kyckling, 100g ris, 100g grönsaker
Måltid 5: 300g kvarg och 30g jordnötssmör

Åsikter?
Citera
2014-11-08, 20:18
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themegajohan
Tjena!
Vad tycker ni om mitt kost schema jag har kört 6veckor nu?

Måltid 1: 80g havregryn, 30g jordnötssmör och en proteinshake
Måltid 2: 200g kyckling o 300g potatis
Måltid 3: 200g kyckling, 100g ris, 100g grönsaker
Efter gym: protein shake
Måltid 4: 200g kyckling, 100g ris, 100g grönsaker
Måltid 5: 300g kvarg och 30g jordnötssmör

Åsikter?

Jävligt tråkigt men det får ju jobbet gjort. Men om du är bättre än mig på att laga kyckling kanske det inte är lika trist som om jag hade gjort det.
Citera
2014-11-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Jävligt tråkigt men det får ju jobbet gjort. Men om du är bättre än mig på att laga kyckling kanske det inte är lika trist som om jag hade gjort det.
Man kan ju lyxa till det med mozzarella i kyckling.. Man får la passa på lite medans man bulkar :P
Citera
2014-11-08, 21:33
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themegajohan
Man kan ju lyxa till det med mozzarella i kyckling.. Man får la passa på lite medans man bulkar :P
Någon speciell anledning till att du äter så mycket kyckling och inte andra köttprodukter?
Citera
2014-11-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Någon speciell anledning till att du äter så mycket kyckling och inte andra köttprodukter?
Neh, jag brukar mixa upp det ibland men jag tycker kyckling är gott
Citera
2014-11-12, 15:41
Medlem
ragingcows avatar
Känner mig så kluven när det kommer till kolhydrater, vad jag förstått av det jag läst så är kolhydrater kroppens bränsle som ger energi så att man presterar bättre när man tränar.

Nu tränar jag inte på gym utan hemma med kroppsviktsövningar alltså ingen supertung styrketräning som de som tränar med vikter.

Ska försöka unvdvika spannmålsprodukter och ris då jag har förstått att de är de sämre kolhydratsalternativen för en person som mig som håller på att gå ner i vikt och satsa på att få i mig de mesta av kolhydraterna från grönsaker,frukt och rotfrukter.

Jag tror också att jag är insulinkänslig för jag har en sån där kroppstyp som har väldigt lätt att lägga på sig fettmassa men samtidigt lätt att bygga muskler.

Så min fråga är

1. Är det en bra ide att basera mitt kolhydratsintag från grönsaker,frukt och rotfrukter och unvika vitt ris och spannmålsprodukter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in