Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Att Palermo delat upp betalningen tror jag skert men kommande betalningar borde d ligga under kundfordringar. Jag har inte lst rapporten s det kanske de gr men garanterade pengar ska ju ligga ngonstans i rapporten oavsett datum fr betalning. Trassligare r det med prestationsbaserade klausuler vilket sannolikt r en stor del av avtalen och antagligen ngot media rknat med nr det skrivits om rekordsummor.
Ja, dock beror det helt p nr omsttningstillgngen (allts intkten) realiseras. r det p lngre sikt s r den ndvndigtvis inte med p intktssidan i balansrkningen fr Q3. Minns jag inte fel s skall den enligt IFRS fras in i balansrkningen nr den sannolikt infaller. r det allts frgan om en upplupen intkt som infaller frst under exempelvis nsta r s r det frst fr aktuellt kvartal den bokfrs. Allts ungefr som med prestationsbaserade ersttningen. Det kan ocks vara s att de uppdelade betalningarna sker i kombination med eventuell prestationsbaserad ersttning, varfr man d inte kan uppskatta respektive betalning med nmnvrd skerhet.
Nu var det lnge sedan jag arbetade med revision, men jag tror det r s det ligger till.
Edit: Dock borde vl det redovisas under upplupna intkter i vilket fall. Nvl, det visar vl sig framgent.