2013-10-15, 20:39
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
AIK har haft en shop centralt i Stockholm, på Norrmalm. Man trodde väl helt sonika att det var ett premiumställe att placera en butik på. Även om det bor många AIK i City så var det bevisligen ingen vidare idé, varför skiten lades ned 2011(?).

Det var inte Derby som drevs tillsammans av alla Stockholmsklubbar då?
Citera
2013-10-15, 22:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Hade inte AIK en shop i den där souk-gallerian som sålde casual-kläder?
Citera
2013-10-19, 09:01
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Hade inte AIK en shop i den där souk-gallerian som sålde casual-kläder?

The Terrace, låg tidigare vid hötorget. Vet inte om den är kvar, förhoppningsvis har vi lagt ner den. Förstår inte varför vi som fotbollslag ska syssla med försäljning av vanliga kläder.

Ställer mig positiv mot att alternativa inkomstkällor, men dessa ska på något sätt vara förknippat med laget överhuvudtaget. Den nya satsningen att bli mobiloperatör verkar spännande, den är ju starkt förknippad med AIK, simkort, räkning med loggan, allt sånt. Antagligen handlar det som menyerna på BK (eller var det donken?) eller svenskaspel om ett rätt litet risktagande där det mer handlar om att låta supportrar donera pengar men samtidigt få någonting kul tillbaka.
Citera
2013-10-21, 16:28
Medlem
Cliffords avatar
Skatteverket har lämnat in en ansökan till Uddevalla tingsrätt om att Ljungskile SK ska försättas i konkurs.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5681119
Citera
2013-10-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Skatteverket har lämnat in en ansökan till Uddevalla tingsrätt om att Ljungskile SK ska försättas i konkurs.

11 november 2013. Det betyder väl att de får spela sina två återstående matcher i Superettan först antar jag?
Citera
2013-10-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
11 november 2013. Det betyder väl att de får spela sina två återstående matcher i Superettan först antar jag?

Det datumet är ju en hel vecka efter sista omgången. Det är upplagt för förvirring kring vilka lag som får kvala och så vidare...

Eftersom skulden är på "bara" 300 000 är dock min gissning att man lyckas lösa det på något sätt.
Citera
2013-10-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det datumet är ju en hel vecka efter sista omgången. Det är upplagt för förvirring kring vilka lag som får kvala och så vidare...

Jag har för mig att det alltid är ett lag från serien under som går upp i sådana fall. Som fallet Örebro SK 2004-2005. Problemet blir om båda kvalgängen från Division 1 vinner eller förlorar.
Citera
2013-10-21, 17:44
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford

Oj då. Det var slutet på den framgångssagan (som man ändå får kalla det?)
Citera
2013-10-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Jag har för mig att det alltid är ett lag från serien under som går upp i sådana fall. Som fallet Örebro SK 2004-2005. Problemet blir om båda kvalgängen från Division 1 vinner eller förlorar.

Som öisare sitter ju jag och hoppas att Öis hoppar upp ett hack i tabellen i Ljungskiles eventuella frånvaro och på så vis får kvala om man nu slutar på nedflyttningsplatsen. Men det är alltså mer troligt att ett av kvallagen från Div. 1 går upp istället?

Hur ska man bestämma vilket av kvallagen som får "gratisplatsen" i så fall då? Det kommer ju te sig märkligt om exempelvis lag X från Div. 1 slår ut Varberg och går upp, medan lag Y från Div. 1 förlorar mot Värnamo men ändå går upp. I så fall lär ju inte Varberg bli glada.
Citera
2013-10-21, 20:12
Medlem
VLAD0s avatar
samtidigt som man verkar gå mot ännu en förlust i kvällens match så ljusnar det lite på ekonomisidan:
Citat:
Det ekonomiska underskottet, som på årsbasis riskerade att hamna på drygt en miljon kronor, krymper stadigt och ligger nu på 654 000 kronor
http://www.gp.se/sport/fotboll/1.214...usning-for-ois
Citera
2013-11-19, 11:32
Medlem
Sirius är enligt UNT skyldiga Uppsala kommun över 750 000, hur står det till med ekonomin i Sirius egentligen?
Citera
2014-03-01, 17:26
Medlem
Jag bevittnade precis Gais seger i cupen borta mot allsvenska IFK Norrköping och det slog mig att det nu är ett tag sedan man läste några krisrubriker kring klubbens ekonomi.

Klubben hade ju misskötts å det grövsta under ett antal år när man föll ur Allsvenskan och det såg ut som att man var på väg att gå i konkurs eller åtminstone förlora elitlicensen. Nu, ett drygt år senare, andas klubben istället optimism i och med en hittills lyckad försäsong, ett par intressanta nyförvärv och en trupp som på pappret borde kunna vara med och slåss om uppflyttning. Hur är detta möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in