2014-10-28, 22:03
Medlem
Någon som provat CLEAR MUSCLE??

Som sagt någon som provat Clear Muscle? finns bla på Gymgrossisten..kostar 699 kr..
Erfarenheter?
Citera
2014-10-28, 22:57
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specialUnit
Som sagt någon som provat Clear Muscle? finns bla på Gymgrossisten..kostar 699 kr..
Erfarenheter?
Om du är ute efter HMB så finns det att köpa för runt hundralappen på vilken kosttillskottsida som helst. Fast då får du kanske inte en lika häftig förpackning.
Citera
2014-10-29, 08:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelejevPS
Klart får jag räkna själv, men vad skulle du uppskatta det till?

Om lunchen och middagen är 800 kcal vardera så skulle jag höfta det till 3000 kcal. Men som sagt, du måste vara mer precis om du vill ha ett svar med högre säkerhet.
Citera
2014-10-29, 10:51
Medlem
MendelejevPSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Om lunchen och middagen är 800 kcal vardera så skulle jag höfta det till 3000 kcal. Men som sagt, du måste vara mer precis om du vill ha ett svar med högre säkerhet.

Tack! Dock var frågan om jag kommer upp i ca 150 g protein.
Citera
2014-10-29, 11:05
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelejevPS
Tack! Dock var frågan om jag kommer upp i ca 150 g protein.

Jodå det tror jag, skulle gissa på 150 g protein om dagen om lunch/middag innehöll 40-50 g per måltid vilket de säkerligen minst gör. 150-170 g protein är det nog, men alltid bra med lite marginal.
Citera
2014-10-29, 13:38
Medlem
MendelejevPSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jodå det tror jag, skulle gissa på 150 g protein om dagen om lunch/middag innehöll 40-50 g per måltid vilket de säkerligen minst gör. 150-170 g protein är det nog, men alltid bra med lite marginal.

Härligt att höra! Ja, precis, better safe than sorry liksom
Citera
2014-11-04, 17:12
Medlem
lakupipus avatar
Hjälp med val av kosttillskott

Tjenare! Jag hade tänkt att börja gymma efter ett 2 års långt uppehåll. Är runt 190 cm lång och väger 85 kg. Målet är självfallet att bli muskulösare men gå ner i kroppsfett.
Är en riktig nybörjare i ämnet kosttillskott men har fått många tips om att det verkligen kan hjälpa en på traven. Det jag har kollat på är gainer eller proteinpulver. Vet inte riktigt vad som skulle passa bäst. Tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2014-11-04, 17:28
Medlem
KIXX66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakupipu
Tjenare! Jag hade tänkt att börja gymma efter ett 2 års långt uppehåll. Är runt 190 cm lång och väger 85 kg. Målet är självfallet att bli muskulösare men gå ner i kroppsfett.
Är en riktig nybörjare i ämnet kosttillskott men har fått många tips om att det verkligen kan hjälpa en på traven. Det jag har kollat på är gainer eller proteinpulver. Vet inte riktigt vad som skulle passa bäst. Tacksam för all hjälp jag kan få!

Börja med att ställa dig frågan: Tränar jag för att må bra eller för att vara snygg.

Om du i första hand vill må bra, så ät för guds skull vanlig mat.
Låt det ta lite längre tid, resultatet blir starkare, uthålligare och snyggare muskler som är vad dem ser ut att vara.

Dags att lägga denna kosttillskottskulturen åt sidan.

Det är iallafall mitt tips. Det funkar för mig.
Jag kan hänvisa till Ica.se/recept om fantasin är dålig!

Lycka till med träningen!
Citera
2014-11-04, 17:35
Medlem
lakupipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIXX66
Börja med att ställa dig frågan: Tränar jag för att må bra eller för att vara snygg.

Om du i första hand vill må bra, så ät för guds skull vanlig mat.
Låt det ta lite längre tid, resultatet blir starkare, uthålligare och snyggare muskler som är vad dem ser ut att vara.

Dags att lägga denna kosttillskottskulturen åt sidan.

Det är iallafall mitt tips. Det funkar för mig.
Jag kan hänvisa till Ica.se/recept om fantasin är dålig!

Lycka till med träningen!
Tack för svaret! Om jag ska vara helt ärlig.. så tränar jag nog faktiskt för det estetiska men tackar för dina råd!
Citera
2014-11-04, 18:02
Bannlyst
Kosttillskott är överflödigt. Lär dig äta riktig kost istället.
Citera
2014-11-04, 18:05
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakupipu

1. D-Vitamin
Viktigt speciellt nu på vinterhalvåret då vi inte kan få D-vitamin från solen här i norden eller från maten i sådana mängder vi behöver. Satsa på 2000+ IU per dag, då funkar inte Apotekets tabletter, de har för lite.

2. Omega-3
Dom flesta äter inte tillräckligt med fisk, högre doser hjälper dessutom med träningsvärk.

3. Proteinpulver/Vassle
Dom flesta äter inte tillräckligt med protein, då är vassle en enkel och billig källa för extra. Men man bör mäta sina nivåer ett par dagar innan och kolla ungefär hur genomsnittet ligger på protein. 2.0 gram protein per KG kroppsvikt är en bra rekommendation.

3. Koffein
100 mg tabletter från apoteket. Ökar uthålligheten/styrka 45 min innan träning. Tag 100 mg att börja med, öka till 200. Stanna runt 200-300 mg. Annars kolla vilken dos är den rekommenderade för träning, kommer inte ihåg.

4. Kreatin
Ökar styrka och vattenvikt i musklerna.

5. Maltodextrin
50 gram innan ett pass ökar uthålligheten. Ta med BCAA om du avbryter fastan.

6. Multi-vitamin
Vitaminbrist är väldigt ovanligt, men när du har pengar att spendera kan man käka en tablett per dag, om du känner att du får i dig lite frukt och grönsaker.

Om du behöver protein, öka det i den normala maten. Därefter tycker jag dom två första tillskotten är bättre än vassle. Men när du har det så kan du gå loss på vassle.

Vassle är billigt och en bra källa för protein!
Citera
2014-11-04, 18:29
Medlem
lakupipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
1. D-Vitamin
Viktigt speciellt nu på vinterhalvåret då vi inte kan få D-vitamin från solen här i norden eller från maten i sådana mängder vi behöver. Satsa på 2000+ IU per dag, då funkar inte Apotekets tabletter, de har för lite.

2. Omega-3
Dom flesta äter inte tillräckligt med fisk, högre doser hjälper dessutom med träningsvärk.

3. Proteinpulver/Vassle
Dom flesta äter inte tillräckligt med protein, då är vassle en enkel och billig källa för extra. Men man bör mäta sina nivåer ett par dagar innan och kolla ungefär hur genomsnittet ligger på protein. 2.0 gram protein per KG kroppsvikt är en bra rekommendation.

3. Koffein
100 mg tabletter från apoteket. Ökar uthålligheten/styrka 45 min innan träning. Tag 100 mg att börja med, öka till 200. Stanna runt 200-300 mg. Annars kolla vilken dos är den rekommenderade för träning, kommer inte ihåg.

4. Kreatin
Ökar styrka och vattenvikt i musklerna.

5. Maltodextrin
50 gram innan ett pass ökar uthålligheten. Ta med BCAA om du avbryter fastan.

6. Multi-vitamin
Vitaminbrist är väldigt ovanligt, men när du har pengar att spendera kan man käka en tablett per dag, om du känner att du får i dig lite frukt och grönsaker.

Om du behöver protein, öka det i den normala maten. Därefter tycker jag dom två första tillskotten är bättre än vassle. Men när du har det så kan du gå loss på vassle.

Vassle är billigt och en bra källa för protein!
Här är svaret jag väntade efter! Tack som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in