2022-05-23, 12:20
Medlem
T8

Hej
Vet inte om detta platsar här men ställer frågan ändå.
Någon som har testat T8 och märkt nägon skillnad?
https://www.t-8.se/?utm_source=googl...SABEgJ9pPD_BwE
Citera
2022-05-23, 12:27
Medlem
Körde T8 och fick rännskita
Citera
2022-05-23, 12:35
Avslutad
Det var dumt. Piperine är till för bättre upptaget av bockhornsklöver, dvs fenugreek -> furostanol saponins -> tribulus terrestris.
"Muira puama is used for sexual and menstrual disorders, joint pain, and other conditions, but there is no good scientific evidence to support these uses."

Zink, Vitamin D3, Magnesium .. Tja, tro kan försätta berg ..
Citera
2022-05-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnolmes
Det var dumt. Piperine är till för bättre upptaget av bockhornsklöver, dvs fenugreek -> furostanol saponins -> tribulus terrestris.
"Muira puama is used for sexual and menstrual disorders, joint pain, and other conditions, but there is no good scientific evidence to support these uses."

Zink, Vitamin D3, Magnesium .. Tja, tro kan försätta berg ..

Ok. Tack
Citera
2022-05-25, 20:04
Medlem
Hur mycket av c vitamin samt d vitamin?

C vitamin är 550mg
D3 är 2000 iu.

Står att man ska ta 1 om dagen. MEN, man bör kunna ta fler om man vill maxa vitaminerna. Hur många kan jag ta i taget utan att det istället förstör mina organ?
Citera
2022-05-25, 20:20
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
C vitamin är 550mg
D3 är 2000 iu.

Står att man ska ta 1 om dagen. MEN, man bör kunna ta fler om man vill maxa vitaminerna. Hur många kan jag ta i taget utan att det istället förstör mina organ?

Har varit inne i vitaminsvängen tillräckligt länge för att kunna påstå att doser upp till 4000 Iu (d-Vitamin) ska tålas bra. Det säger litteraturen och många kliniska undersökningar
Citera
2022-05-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Har varit inne i vitaminsvängen tillräckligt länge för att kunna påstå att doser upp till 4000 Iu (d-Vitamin) ska tålas bra
Och vad vinner du på det?
Citera
2022-05-25, 20:31
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel

D-vitamin har vi brist på här uppe, så den bristen bör han nog inte ha. Men, så vet jag inte vad normal D-vitamin-dos är. Att vara ute i solen 30 min ger väldigt mycket D-vitamin bara det.
Citera
2022-05-25, 20:31
Medlem
Opaques avatar
Citat:

På vintern får de flesta D-Vitaminbrist. Käkar man D-Vitamin under den mörka årstiden så finns det åtminstone många teorier att det hjälper immunförsvaret för att bekämpa bacelluskerna som dyker upp i vintermörkret
Citera
2022-05-25, 20:33
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
D-vitamin har vi brist på här uppe, så den bristen bör han nog inte ha. Men, så vet jag inte vad normal D-vitamin-dos är. Att vara ute i solen 30 min ger väldigt mycket D-vitamin bara det.

30 minuter räcker bra det, men vad många glömmer är att bara sola ansiktet och underarmar räcker ju inte. Det ska vara så mycket naken hud som möjligt i den halvtimmen. shorts och bar överkropp är det som gäller i så fall
Citera
2022-05-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
På vintern får de flesta D-Vitaminbrist. Käkar man D-Vitamin under den mörka årstiden så finns det åtminstone många teorier att det hjälper immunförsvaret för att bekämpa bacelluskerna som dyker upp i vintermörkret
Jovisst, men är det verkligen nån mening med att kraftigt överdriva doseringen? Kan verkligen kroppen tillgodogöra sig överskottet?
Citera
2022-05-25, 20:45
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jovisst, men är det verkligen nån mening med att kraftigt överdriva doseringen? Kan verkligen kroppen tillgodogöra sig överskottet?

D-Vitamin lagras i kroppsfett, till skillnad från en del andra vitaminer där överskottet är vattenlösligt och kissas ut. Det måste betyda att kroppen är förberedd att lagra d-vitamin att behålla under perioder.

Själv nyttan med D-Vitamin är inte 100% belagt, bara att vitaminet är iblandat i viktiga uppgifter som har med immunsystemet att göra samt viktiga metabola processer - samt att upptagningsförmågan av D-Vitamin genom maten kraftigt minskar för äldre, som då riskerar problem med skelettet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in