Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-02, 20:55
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Söker ett arkad-spel jag lade många 5kronor i som ung.

Ett platform-spel där du är en riddare som slår ihjäl fiender och hästar. Kommer ihåg att det var väldigt blodigt. Tror det var från 91-92 lr nåt sånt… Var säkert 15års-gräns på det.

Någon som vet nåt?
Knights of the Round?
Citera
2014-11-02, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Knights of the Round?

Lite likt men ändå inte det spelet. Man kunde även möta fiender som satt på hästar kommer jag ihåg.
Citera
2014-11-03, 02:54
Medlem
Hej!
Jag söker ett PC-spel från sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Jag minns bara fragment av det men ska försöka rada upp det jag minns.
Det var ett amerikanskt point & click-spel. Minns att det var bra grafik, påminde lite om serietidningar. Det var något med en bank och en bomb som man skulle rädda. Sen minns jag att det var ganska grafiskt/blodigt och att man skulle leta reda på ledtrådar etc. Man navigerade från en karta och kunde då klicka på olika byggnader utifrån var händelseförloppet var.

Öppningsscenen utspelar sig i att man vaknar upp i lägenheten, tar på sig vapnet och brickan och får ett mobilsamtal om banken. Jag tror att det kan ha varit ett gisslandrama och några blev skjutna där? Hjälp mig hitta spelet!
Senast redigerad av BULD 2014-11-03 kl. 03:05.
Citera
2014-11-03, 05:38
Medlem
Mommejrs avatar
Letar efter ett NES spel. Har väldigt dålig information om spelet. Men iaf, karaktären är ett barn om jag mins rätt. Kön kille. Spelet är väl ett slags äventyrs spel, ungefär i samma stil som flintstones nästan. Dock är detta spelet arabinfluerat. Första banan om jag inte mins helt fel är det massa sand på, går även att gå ned under marken på vissa ställen. Mkt mer än så minns jag inte förutom att jag vet att jag spelade det väldigt mkt på 90 talet
Citera
2014-11-03, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Letar efter ett NES spel. Har väldigt dålig information om spelet. Men iaf, karaktären är ett barn om jag mins rätt. Kön kille. Spelet är väl ett slags äventyrs spel, ungefär i samma stil som flintstones nästan. Dock är detta spelet arabinfluerat. Första banan om jag inte mins helt fel är det massa sand på, går även att gå ned under marken på vissa ställen. Mkt mer än så minns jag inte förutom att jag vet att jag spelade det väldigt mkt på 90 talet
Inte speciellt arabinfluerat, men en unge är det i alla fall =)
Dream Matser

https://www.google.se/search?q=islander+nes+game&biw=1366&bih=651&source =lnms&tbm=isch&sa=X&ei=XglXVK-yEo2xPJPAgKgF&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=dre am+master+nes+game
Citera
2014-11-03, 10:25
Citat:
Lite likt men ändå inte det spelet. Man kunde även möta fiender som satt på hästar kommer jag ihåg.

Jag har hittat ett spel som liknar spelet: Actraiser. Ser nästan ut så. Skillnaden är att det inte är ett strategi-spel som Actraiser.
Citera
2014-11-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULD
Hej!
Jag söker ett PC-spel från sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Jag minns bara fragment av det men ska försöka rada upp det jag minns.
Det var ett amerikanskt point & click-spel. Minns att det var bra grafik, påminde lite om serietidningar. Det var något med en bank och en bomb som man skulle rädda. Sen minns jag att det var ganska grafiskt/blodigt och att man skulle leta reda på ledtrådar etc. Man navigerade från en karta och kunde då klicka på olika byggnader utifrån var händelseförloppet var.

Öppningsscenen utspelar sig i att man vaknar upp i lägenheten, tar på sig vapnet och brickan och får ett mobilsamtal om banken. Jag tror att det kan ha varit ett gisslandrama och några blev skjutna där? Hjälp mig hitta spelet!

Jag har nu hittat spelet efter att ha letat överallt på internet i över två dagar. Hopkins FBI var det! Riktigt blodigt spel, speciellt för en åttaåring som jag var när jag spelade det första gången. Väldigt konstigt att den gick för +3 år i UK.
Citera
2014-11-04, 01:48
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Inte speciellt arabinfluerat, men en unge är det i alla fall =)
Dream Matser

https://www.google.se/search?q=islander+nes+game&biw=1366&bih=651&source =lnms&tbm=isch&sa=X&ei=XglXVK-yEo2xPJPAgKgF&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=dre am+master+nes+game

Nja inte riktigt det där. Dream master är jag välbekant med. Spelet är väldigt likt dock.
Citera
2014-11-04, 16:49
Medlem
Söker ett RPG spel, som jag spelade runt 90talet.

Minns KNAPPT någonting förutom att det var as bra.

Jag minns inte om man kunde välja roller, det jag minns är att man uppgraderade sin armor i olika types.
Tex sista armor typen som var starkast var typ arcanite eller något. Men man började med läder.

Man mötte orcer osv, det var inte 3D grafik. Och var ovehead gameplay.

Man skulle göra quester och så.

Lista gärna om ni minns något liknande.

Grafiken var tex mkt bättre än heroes and might and magic men sämre än diablo2. Så nånstans där imellan.
Citera
2014-11-04, 18:10
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonyalol
Söker ett RPG spel, som jag spelade runt 90talet.

Minns KNAPPT någonting förutom att det var as bra.

Jag minns inte om man kunde välja roller, det jag minns är att man uppgraderade sin armor i olika types.
Tex sista armor typen som var starkast var typ arcanite eller något. Men man började med läder.

Man mötte orcer osv, det var inte 3D grafik. Och var ovehead gameplay.

Man skulle göra quester och så.

Lista gärna om ni minns något liknande.

Grafiken var tex mkt bättre än heroes and might and magic men sämre än diablo2. Så nånstans där imellan.

Det kan inte vara Baldurs gate eller Icewind dale?
Citera
2014-11-04, 21:26
Medlem
Kom och tänka på spel som jag spelade när jag var liten, troligen slutet av 90-talet.
Det var en serie cdrom barnspel som hade olika "tema", ett spel var hästspel har jag för mig.
Ej säker dock ..
Kommer inte ihåg så mycket , mer än att alla dessa spel hade något som hette "bonusspel" också.
Bland bonusspelen var t ex att man skulle skjuta eller samla grejer när man åkte nån rymdraket,
space - nånting hette det.
Ett annat spel skulle man typ skjuta (plocka?) frukt, t ex bananer, vindruveklasar, apelsiner, etc.

Någon som vet vad jag menar?
Senast redigerad av daydreambeliever 2014-11-04 kl. 21:31.
Citera
2014-11-04, 21:35
Citat:
Jag har hittat ett spel som liknar spelet: Actraiser. Ser nästan ut så. Skillnaden är att det inte är ett strategi-spel som Actraiser.

bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in