Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-26, 18:30
Medlem
Letar efter ett donkey kong spel där man åker på en roller coaster. Har för mig att det var till nintendo 64 men inte helt säker! Någon som vet vad det heter?
Citera
2014-12-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.S.
Söker efter ett spel till nes.
Jag vet att man kan vara olika karaktärer är väldigt osäker på hur många det var men jag tror
att det var fyra stycken som man kunde vara.

Man börjar spelet som en vit gubbe som har svarta ögon, blåa och svarta kläder samt en mössa.
Jag tror att han använder sitt huvud som attack, liksom skjuter iväg det med någon slags kedja
men han kan bara göra det i sidleds. Han är väldigt dålig på att simma och plaskar bara i vattnet om man hoppar ner i det.

En av dom andra är en drake/ödla som är orange och kan simma minns inte mer än detta om honom.

Första banan är en solig med ett vattenhinder ganska tidigt. En av dom andra banorna är någon slags gruvbana.
Det är väldigt barnaktigt och snällt.

Är det någon som har en aning om vad det är för spel som jag menar?
Låter ganska mycket som att det kan vara Ufouria: The saga?
Citera
2014-12-27, 00:05
Medlem
Alatzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrovinsch007
Letar efter ett donkey kong spel där man åker på en roller coaster. Har för mig att det var till nintendo 64 men inte helt säker! Någon som vet vad det heter?

Kan det vara Donkey Kong Country 2 till SNES?

https://www.youtube.com/watch?v=lz3UA9Ta1ag

har tyvärr inte koll på Donkey kong till N64
Citera
2014-12-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alatzar

Håller på att lirar DK Country till 64:an just nu och jag har inte kommit till någon berg och dalbana ännu.
Citera
2014-12-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alatzar

Ååh där är den! Tack
Citera
2015-01-05, 23:24
Medlem
Söker ett spel från 90 talet, PC tror jag det var på (finns möjlighet det var amiga men nästan säker det var PC). En vad jag minns det som snabbt alien plattform shooter.
Såg det från sidan och sprang och sköt aliens, de såg ut som aliens i alien filmerna men jag är ganska säker det inte var officiellt alien spel utan bara hade det stuket.
Jag och en polare spelade igenom hela och minns bara i slutet att det typ vällde fram aliens och var grym action i det och att det gick snabbt.

Och har för mig man rörde sig mycket i höjdled med så inte bara att man gick på plan mark åt höger, typ golvet rasar samman man faller ner och rör sig framåt samtidigt och väller fram aliens man måste peppra.

Har för mig det var en mindre titel, tänker mig nästan share/freeware eller ngt. Och när vi spelade det var det lite B nästan. Alltså simpelt jämfört med andra spel man spelade då men var ändå mörkt och välgjort men inget wow i grafiken direkt då vi lirade det men inte kasst gjort heller. Fastnade för den vi då tyckte snabba enkla actionen i spelet.

Försökt som söka en massa på youtube alien platform shooter retro etc etc men aldrig hittat just det spelet igen. Tänker det kanske är svårt att hitta då jag har för mig det bara var en mindre titel. Närmaste jag hittar är Aliens Infestation till nintendo DS. Men det spelet jag söker skulle i så fall vara Aliens Infestation på steroider och speed
Lite som Alien Shooter när där är mycket action fast i 2d.

Är ej hundra men tror det var ngt awkward med kontrollerna. Detta är jag osäker på men tror typ en av oss styrde gubben och den andre vart han skulle sikta och skjuta men är absolut inte säker på detta.
Senast redigerad av stimpen 2015-01-05 kl. 23:37.
Citera
2015-01-06, 09:05
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag har hittat ett spel som liknar spelet: Actraiser. Ser nästan ut så. Skillnaden är att det inte är ett strategi-spel som Actraiser.

Har ni gett upp? :/
Citera
2015-01-08, 09:09
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stimpen
Söker ett spel från 90 talet, PC tror jag det var på (finns möjlighet det var amiga men nästan säker det var PC). En vad jag minns det som snabbt alien plattform shooter.
Såg det från sidan och sprang och sköt aliens, de såg ut som aliens i alien filmerna men jag är ganska säker det inte var officiellt alien spel utan bara hade det stuket.
Jag och en polare spelade igenom hela och minns bara i slutet att det typ vällde fram aliens och var grym action i det och att det gick snabbt.

Och har för mig man rörde sig mycket i höjdled med så inte bara att man gick på plan mark åt höger, typ golvet rasar samman man faller ner och rör sig framåt samtidigt och väller fram aliens man måste peppra.

Har för mig det var en mindre titel, tänker mig nästan share/freeware eller ngt. Och när vi spelade det var det lite B nästan. Alltså simpelt jämfört med andra spel man spelade då men var ändå mörkt och välgjort men inget wow i grafiken direkt då vi lirade det men inte kasst gjort heller. Fastnade för den vi då tyckte snabba enkla actionen i spelet.

Försökt som söka en massa på youtube alien platform shooter retro etc etc men aldrig hittat just det spelet igen. Tänker det kanske är svårt att hitta då jag har för mig det bara var en mindre titel. Närmaste jag hittar är Aliens Infestation till nintendo DS. Men det spelet jag söker skulle i så fall vara Aliens Infestation på steroider och speed
Lite som Alien Shooter när där är mycket action fast i 2d.

Är ej hundra men tror det var ngt awkward med kontrollerna. Detta är jag osäker på men tror typ en av oss styrde gubben och den andre vart han skulle sikta och skjuta men är absolut inte säker på detta.

Super C på amiga kanske?
Citera
2015-01-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Super C på amiga kanske?

Nopes tyvärr, Contra på Amigan trodde jag inte fanns, lirade Contra lr super probotector som det hette här en hel del på snes. Men Contra lr probotector är samma stuk som det jag söker.
Men vad jag minns, men kan minnas fel, kom det betydligt fler fiender i det jag söker. Har för mig det i vissa sektioner typ vällde fram aliens. Men man vet inte alltid om minnena stämmer överens med verkligheten.
Senast redigerad av stimpen 2015-01-08 kl. 23:17.
Citera
2015-01-10, 13:56
Medlem
Jag kom att tänka på ett spel som jag spelade i min ungdom men kommer fan inte på vad det heter.

Det är ett rymdstrategispel där man ser en del av en planet. Man har bland annat rymdskepp som kan skicka ut små rymdskepp för att attackera fienden med. Man byggde även upp olika försvar som bland annat bestog av minor som låg utanför ens planet.

Nån som känner igen detta?
Citera
2015-01-11, 16:29
Medlem
Dreamstates avatar
Jag söker ett gammalt pc-spel från 90-talet.
Du spelade som en slags futuristisk tank som kunde skjuta raketer och vanliga kulor, spelet var first-person så vitt jag kommer ihåg och vet inte om det gick att gå in i 3'e person eller inte.

Jag kommer ihåg att man spelade bland annat på en slags ökenbana där du skulle skjuta sönder stora torn som attackerade dig, samtidigt som du försvarade dig själv mot soldater som attackerade till fots.
När du hade skjutit sönder ett torn så kunde du själv bygga en byggnad på samma plats, och jag tror du hade ett par alternativ för vad du kunde bygga.
Det var också fiendetanks som körde runt på banan och försökte döds dig.

Jag TROR att spelnamnet började på O, men jag kan a fel, men O är ett bra ställa att börja på.
Citera
2015-01-12, 12:13
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
text...

Jag hittade det! Efter alla dessa år så lyckades jag hitta det!

Spelet heter Uprising, jag satt och booleansökte på termer på google och tillslut hittade jag en screenshot med namnet på spelet.

Det är väl rekommenderat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in