Söker ett spel från 90 talet, PC tror jag det var på (finns möjlighet det var amiga men nästan säker det var PC). En vad jag minns det som snabbt alien plattform shooter.
Såg det från sidan och sprang och sköt aliens, de såg ut som aliens i alien filmerna men jag är ganska säker det inte var officiellt alien spel utan bara hade det stuket.
Jag och en polare spelade igenom hela och minns bara i slutet att det typ vällde fram aliens och var grym action i det och att det gick snabbt.
Och har för mig man rörde sig mycket i höjdled med så inte bara att man gick på plan mark åt höger, typ golvet rasar samman man faller ner och rör sig framåt samtidigt och väller fram aliens man måste peppra.
Har för mig det var en mindre titel, tänker mig nästan share/freeware eller ngt. Och när vi spelade det var det lite B nästan. Alltså simpelt jämfört med andra spel man spelade då men var ändå mörkt och välgjort men inget wow i grafiken direkt då vi lirade det men inte kasst gjort heller. Fastnade för den vi då tyckte snabba enkla actionen i spelet.
Försökt som söka en massa på youtube alien platform shooter retro etc etc men aldrig hittat just det spelet igen. Tänker det kanske är svårt att hitta då jag har för mig det bara var en mindre titel. Närmaste jag hittar är Aliens Infestation till nintendo DS. Men det spelet jag söker skulle i så fall vara Aliens Infestation på steroider och speed

Lite som Alien Shooter när där är mycket action fast i 2d.
Är ej hundra men tror det var ngt awkward med kontrollerna. Detta är jag osäker på men tror typ en av oss styrde gubben och den andre vart han skulle sikta och skjuta men är absolut inte säker på detta.