Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-22, 21:08
Medlem
Mosebys avatar
Behöver hjälp! Spelade ett underbart spel i yngre dagar. Jag har inte många ledtrådar. Jag vet att det har med djur, matematik & problemlösning inblandat. Det är på svenska och ofta tror jag det är lodjur/tiger liknande som går runt på "banorna" man spelar. Ganska säker på att man ska "rädda" djuren.
Jag har även för mig att det finns en tidsmaskin i detta spel av något slag. Har otroligt få bilder från spelet men ack sådan stor lust att hitta det.
Snälla!

MINNS HITTILS:
-Djungel
-Tempel
-Skatt (tror jag)
-Rädda djur via problemlösning och matematik och olika banor
-Har en svag fundering om det fanns en slags tidsmaskin eller dylikt
Senast redigerad av Moseby 2017-05-22 kl. 22:02.
Citera
2017-05-24, 10:45
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Behöver hjälp! Spelade ett underbart spel i yngre dagar. Jag har inte många ledtrådar. Jag vet att det har med djur, matematik & problemlösning inblandat. Det är på svenska och ofta tror jag det är lodjur/tiger liknande som går runt på "banorna" man spelar. Ganska säker på att man ska "rädda" djuren.
Jag har även för mig att det finns en tidsmaskin i detta spel av något slag. Har otroligt få bilder från spelet men ack sådan stor lust att hitta det.
Snälla!

MINNS HITTILS:
-Djungel
-Tempel
-Skatt (tror jag)
-Rädda djur via problemlösning och matematik och olika banor
-Har en svag fundering om det fanns en slags tidsmaskin eller dylikt

Möjligtvis "Makalös Matematik - Barnens räknepark". Minns inte så mycket om det själv mer än att det var djur och matte, minns dock inget om nån tidsmaskin.
Citera
2017-05-24, 11:02
Bannlyst
Spelade ett spel på gamla xbox (det innan 360) där man rejsade med bilar och kunde plocka upp vapen (typ laserspruta) och skjuta ner varandra, väldigt simpelt spel men skitkul.
Nånting med mash tror jag det var...
Citera
2017-05-24, 18:09
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komsevaduvill
Spelade ett spel på gamla xbox (det innan 360) där man rejsade med bilar och kunde plocka upp vapen (typ laserspruta) och skjuta ner varandra, väldigt simpelt spel men skitkul.
Nånting med mash tror jag det var...

Kom och tänka på Mashed, sjukt kul multiplayermode!! Var standard Fredagkvällarna med polarna och bira!!
Nostalgi!

https://www.youtube.com/watch?v=2I8i-tUhd-w&t=247s

Citat:
Ursprungligen postat av BrangBrulle
Detta är ett spel jag undrat över i en väldans massa år, och försökte idag återigen hitta det utan några resultat. Därför vänder jag mig nu till er flashback.

Jag söker ett spel som jag spelade på skolans fritids någon gång runt år 2000. Min minne är mycket vagt, och jag är inte säker på om mina minnen stämmer eller något jag själv muterat efter många år av funderande, men jag har i alla fall ett par starka minnesbilder av spelet.

Spelet var mattebaserat och riktat mot barn.!

Kanske detta?
https://www.youtube.com/watch?v=KI1wP-nh24s
Citera
2017-05-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Kanske detta?
https://www.youtube.com/watch?v=KI1wP-nh24s

Nej det är fel, jag tror inte att man styrde någon karaktär på det där sättet. Jag minns också att dom använde sig av fler färger. Men tack för försöket.
Citera
2017-06-04, 03:34
Medlem
hugTracersbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafo
Hej, letar efter ett spel som jag tror kommer från 90 talet på pc.

Tyvärr var jag liten och kunde inte engelska och minns inte så himla mycket detaljer.

Jag tror att man var ägare av någon form av pmc i framtidsformat. Spelet hade två olika delar. Den ena delen var i ett kontor tror jag där man huvudsakligen navigerade menyer för att utveckla vapen och utrustning, tillverka saker, köpa och sälja utrustning och köpa och sälja aktier. Man var väll typ ceo.

Den andra delen var att man tog kontrakt och det blev ett rts. Minns inget om vad det var för namn men sjukt sugen på att hitta detta spel igen.

Hittade du någonsin detta spel? Låter intressant. Var det något av Gangsterspelen? Eller Constructor. Låter dock inte som något av dem.
Citera
2017-06-11, 10:15
Medlem
jeppsss avatar
Fick med någon slags storsamling från nån tidning för väldigt många år sen, kanske 15-16 år sen. Förpackningen var lång och grön och innehöll 2 skivor, en grön skiva med 101 spel och en blå skiva med 102 program eller vad det var, tror hela förpackningen hette "203 spel och program" eller dylikt men är inte säker. Någon som minns detta?
Spelen som jag minns hette:
Halloween Harry 2 - man kunde välja mellan två karaktärer, Harry och Diane, och flyga jetpack och skjuta zombies om jag minns rätt.
PC Whisker's - nån kattspel simulator, liknande tamagotchi stil. När den sov minns jag att man alltid hörde Nutcracker låten.
Citera
2017-06-13, 20:28
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprayn
Svår nöt

Jag söker ett spel som jag spelade när jag var liten, man var på ett mörkt kontor och det handlade om ett spöke som inte hade några byxor. Inget jag kommer ihåg men min bror nämnde att man typ skjöt fåglar eller nått ut ur ett fönster, men i kontoret så skulle man gå runt och hitta saker.

The Haunting Starring Polterguy?

https://www.youtube.com/watch?v=vlLHmBUfPlM

Ett långskott egentligen, minns du vilken plattform det var till och vilket år du var liten?
Citera
2017-06-17, 21:52
Medlem
Neinzures avatar
Spel man lirade under sent 90-tal, tidigt 00-tal på Windows 98. Ett form av racingspel med flygplan. Arkad-liknande spelmekanik, third person. Har för mig att grafiken var någon blandning av arkad och realistiska flygfordon.

Minnen av själva banorna man flög runt i är mycket vaga, men jag minns att det bland annat fanns en bana i ett Grand Canyon-liknande scenario, där man t.ex. flög igenom en tunnel av ett bergsrum. Om man flög ner i marken kunde man studsa upp tillbaka i luften - men om man gjorde det för många gånger så exploderade planet.
Har också för mig att det fanns floder av syra, lava och liknande - om jag nu inte blandar ihop det med något annat spel.

Vet även att det fanns ett utställningsrum för planen i huvudmenyn, där jag även har för mig att man kunde tweaka statsen på fordonen.
Citera
2017-06-20, 01:01
Medlem
Quicksandts avatar
1)Söker ett urgammalt ''ping pong'' spel. Med ping pong menar jag denna typ:
https://goo.gl/ueWMW3
Där på olika nivåer mötte olika karaktärer. Jag minns att en karaktär var någon typ av alien med ett vinglas? Väldigt diffust jag vet, men skulle vara otroligt roligt om någon vet vilket spel jag menar.
Vad jag minns var även spelplanen vridne 90 grader jämfört med bilden. Spelet är säkerligen minst 18 år gammalt.

Edit: spelplanen såg ut så här om jag minns rätt: https://goo.gl/eDrfS7
Dock med helt annan grafik och med avatarer för varje nivå.

2)Sen söker jag även ett spel som var webbbaserat på någon spelsite där jag tror man spelade yatzy? och om man vann en omgång så försvann ett klädplagg på tjejen som var en avatar. Dvs om man vann alla rundor så blev tjejen av man alla kläderna.

3) Sista spelet jag söker är då man på tid plockade varor i butik för att hinna till kassan.
Senast redigerad av Quicksandt 2017-06-20 kl. 01:11.
Citera
2017-06-20, 03:03
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quicksandt

2)Sen söker jag även ett spel som var webbbaserat på någon spelsite där jag tror man spelade yatzy? och om man vann en omgång så försvann ett klädplagg på tjejen som var en avatar. Dvs om man vann alla rundor så blev tjejen av man alla kläderna.
Sexyaht? Google ger bara en massa ryska spelsidor men hittade iaf denna bild som du lär känna igen om du som jag slösade x antal timmar på detta i skolan istället för att göra något vettgt
https://games.mail.ru/pic/pc/gallery/a9/4e/sexyaht_screenshot_d6a2996c.png
Citera
2017-06-20, 03:38
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag nöjer mig med det! Letat i sisådär 18år.. Tack som fan!

Sorry för gammal citering, men du tänker inte på Die Hard Trilogy? I tredje delen (det är ett 3-i-1-spel) så kör man runt och just det du beskriver händer, vindrutetorkarna tar bort blodet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Die_Hard_Trilogy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in