2014-11-01, 18:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dels fanns det i så fall mer grafiska bilder, dels anklagar du nu polisen för att kreera bevis .. Har du något stöd för den anklagelsen?
Det fanns säkert fler bilder. Jag anklagar inte polisen för att skapa bevis. Bilden fanns säkert i cachen.
Citera
2014-11-01, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Behövs det åklagarbeslut för att släppa en avförd? Om åklagaren har avfört personen finns det ingen anledning att hålla honom kvar.
Gör du dig medvetet mer än lovligt stupid?

MB blev föremål för förhör som även du förhoppningsvis är medveten om? Han förhördes inte som misstänkt och utifrån det som kom fram i förhöret så är det åklagaren som beslutar om det framkomna ska leda till gripande eller att den förhörde kan vandra hem. Har du inte fattat att MB aldrig har varit misstänkt?
Ot:
Dina låtsaslekar och ditt ordvrängeri och din ovilja att aldrig kunna tillstå att du har fel, är milt uttryckt pinsamma, imbecilla och löjliga. Kom igen nu och för en saklig och mogen diskussion.
Citera
2014-11-01, 19:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Polisen valde ut bilden med handen för att VB:s händer saknades.

Sluta nu, du vet inte vad du pratar om. Du trodde t.o.m. att det hette catch.
Med vad du nu vet, efter ett års efterforskningar, tror du KJ är oskyldig, eller månar du mer om rättssäkerhetsaspekten i synnerhet? Om du skulle rangorndna rättssäkerheten framför faktisk skuld - vad väger tyngts för dig att reda ut?
Citera
2014-11-01, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Gör du dig medvetet mer än lovligt stupid?

MB blev föremål för förhör som även du förhoppningsvis är medveten om? Han förhördes inte som misstänkt och utifrån det som kom fram i förhöret så är det åklagaren som beslutar om det framkomna ska leda till gripande eller att den förhörde kan vandra hem. Har du inte fattat att MB aldrig har varit misstänkt?
Ot:
Dina låtsaslekar och ditt ordvrängeri och din ovilja att aldrig kunna tillstå att du har fel, är milt uttryckt pinsamma, imbecilla och löjliga. Kom igen nu och för en saklig och mogen diskussion.
MB kunde misstänkas. Därför spanades det på honom, även efter att han fått alibi. Det behövdes även ett åklagarbeslut att släppa honom efter ett förhör. Först därefter avfördes han, dvs han kunde inte längre misstänkas. Begriper du nu?
Citera
2014-11-01, 19:17
Medlem
Citat:
Vem som framstår som vad framgår tydligare och tydligare. När misstankarna stärktes mot någon annan avfördes MB, inte som resultat av utredningen mot honom. Det framgår också av vad du skrev.

Dagen efter att KJ delgavs misstanke måste det till ett åklagarbeslut för att MB skulle få gå. Han var alltså inte avförd då.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vore tacksam att få källa på mitt fetade och vad du stödjer detta på.

Svara korrekt och sanningsenligt.

Citat:
Läs gärna dagens diskussion, så slipper vi upprepa den.

Svara nu vad du har för källa och vad du grundar på att en person i utredningen inte är avförd.
Har du någon jämförelse dokumentation som säger att person X, person Y etc. är avförd i någon FUP av alla du läst.

Du får en ärlig möjlighet att svara korrekt utan smyga undan med trams.
Citera
2014-11-01, 19:31
Bannlyst
Citat:
MB kunde misstänkas. Därför spanades det på honom, även efter att han fått alibi. Det behövdes även ett åklagarbeslut att släppa honom efter ett förhör. Först därefter avfördes han, dvs han kunde inte längre misstänkas. Begriper du nu?
Var har du källa på att MB formellt varit misstänkt? Ange nu källa på det eller lägg ner bara! Det är fortfarande och har alltid varit åklagaren som tar beslut om en förhörd ska frihetsberövas eller gå fri. Du må nära hur många våta drömmar tillsammans med "Dagisbloggaren" och några få andra "raketforskare" om att styckmördaren Kristoffer Johansson ska beviljas resning.
Q!
Detta är inget rollspel. Det är ett bestialiskt styckmord. Kan du visa någon som helst respekt för VB, MB, AN och deras anhöriga?

Ot:
Jag har inga problem med förståelsen på något sätt, men ge nu fan i att trolla i tråden. Jag hoppas för din skull att du inte är seriös med dina inlägg.
Citera
2014-11-01, 19:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Var har du källa på att MB formellt varit misstänkt? Ange nu källa på det eller lägg ner bara! Det är fortfarande och har alltid varit åklagaren som tar beslut om en förhörd ska frihetsberövas eller gå fri. Du må nära hur många våta drömmar tillsammans med "Dagisbloggaren" och några få andra "raketforskare" om att styckmördaren Kristoffer Johansson ska beviljas resning.
Q!
Detta är inget rollspel. Det är ett bestialiskt styckmord. Kan du visa någon som helst respekt för VB, MB, AN och deras anhöriga?

Ot:
Jag har inga problem med förståelsen på något sätt, men ge nu fan i att trolla i tråden. Jag hoppas för din skull att du inte är seriös med dina inlägg.
Jag har aldrig påstått att MB varit formellt misstänkt, och det har jag sagt flera gånger. Det är uppenbart att du har problem med förståelsen.
Citera
2014-11-01, 19:40
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig påstått att MB varit formellt misstänkt, och det har jag sagt flera gånger. Det är uppenbart att du har problem med förståelsen.
Ge dig bara nu!
Du har förtalat både MB och AN ett otal gånger i tråden.

Kan du nu för att du inte ska negligera dig mer ange källa på var det som du påstår att MB "kan misstänkas"? Var i fu. finner du det?
Citera
2014-11-01, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ge dig bara nu!
Du har förtalat både MB och AN ett otal gånger i tråden.

Kan du nu för att du inte ska negligera dig mer ange källa på var det som du påstår att MB "kan misstänkas"? Var i fu. finner du det?
Han spanades på, och han behövde åklagarbeslut för att få gå. Det hade inte behövts om han inte hade kunnat misstänkas. Var har jag skrivit att han var misstänkt? När pekade jag ut någon som brottsling, och därmed förtalat?
Citera
2014-11-01, 20:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han spanades på, och han behövde åklagarbeslut för att få gå. Det hade inte behövts om han inte hade kunnat misstänkas. Var har jag skrivit att han var misstänkt? När pekade jag ut någon som brottsling, och därmed förtalat?
Du har pekat ut MB ganska många gånger nu ...
Citera
2014-11-01, 20:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det fanns säkert fler bilder. Jag anklagar inte polisen för att skapa bevis. Bilden fanns säkert i cachen.
Jo, eftersom du hävdar att polisen då skulle ha valt ut bilder i syfte att sätta dit KJ.
Citera
2014-11-01, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har pekat ut MB ganska många gånger nu ...
Jag har inte pekat ut MB som brottsling en enda gång. Ta tillbaka påståendet, eller visa mig var.
Citat:
Jo, eftersom du hävdar att polisen då skulle ha valt ut bilder i syfte att sätta dit KJ.
Polisen tog fram bilder som var intressanta för utredningen, hundanatomi, handskelett, mm. Men om du tittar på sökorden så ser du att han har sökt, och säkert funnit, mycket mer än vad som finns på polisens bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in