Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Men sluta nu att hitta på. Du vet inte hur många i utredningen som har hämtats till förhör men som framgått av artikeln har minst yttrrligare en person hämtats. Du har dessutom hittat på att MB kunde misstänkas och dörför hämtades, källa på det som du brukar säga. Hur förklarar du inledningen på förhöret där man upplyser MB om att han inte är det minsta misstänkt? Den aktuella dagen sitter dessutom KJ anhållen för mord så den som var misstänkt satt i tryggt förvar.
Det står i förhöret att han inte är det minsta misstänkt, det står "underrättas om att han ej är misstänkt i denna utredning". Håll dig till sanningen. Han kunde misstänkas, men var inte formellt misstänkt. Att han kunde misstänkas framgår av att han hämtades av polis, att det krävdes åklagarbeslut för att han skulle få gå, och att det var span på honom i en vecka. Varför ringde inte polisen, som de gjorde med andra som förhördes den dagen?
Det står också i artikeln att beslut om hämtning har fattats, inte att de har verkställts.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Även om jag nu matar er konspiratoriker så vet jag nästan med full säkerhet ytterligare en person som hämtades till förhör men jag är lite förvånad över att ni foliehattar eller bloggaren inte har snokat upp detta tidigare. Det är nämligen bara två personer som har förhörts på polisstationen den dagen och bägge förhören har påbörjats med några minuters mellanrum i olika delar på polishuset. Tror inte det är en slump att AN förhörs parallellt med MB, tror inte heller att hon fick en kallelse i förväg till förhöret, så jag utgår från att även AN hämtades till förhör. Det framgår även att förhöret var avslutat kl. 09.03 och att det hölls ett tilläggsförhör kl. 09.27. Varför så sker är en fråga som bara åklagarna och förhörsledarna kan svara på. Min gissning var att man en gång för alla ville stänga igen "karatespåret" och kunna fokusera på den verklige mördaren som då satt i tryggt förvar, VSV ske.
"Stänga igen karatespåret", alltså försäkra sig om att MB inte längre kunde misstänkas, menar du? Så länge karatespåret var öppet kunde MB misstänkas.
Det framgår inte att det fanns åklagarbeslut på att hämta AN. Hon kan ha följt med frivilligt. Däremot fanns det åklagarbeslut på hämtning av MB, och åklagarbeslut på att han fick gå.
Men det är naturligtvis inte omöjligt att AN också kunde misstänkas. Om någon av dem utförde mordet var den andre också inblandad. Hade MB gjort något medgivande hade säkert AN anhållits också, för t.ex. medhjälp eller skyddande av brottsling.