Citat:
Ursprungligen postat av
exade
även fast man har missbrukat oxy i några månader? det trodde jag ej
Det har inte bara med hur länge och i vilka doser du käkat oxy innan som spelar in i denna ekvation, det är också en viktig faktor i vilken typ av opiat/opioid du käkat eftersom halveringstiden är olika.
Oxikodon i "ren" form, är ute ur kroppen på cirka 6-8 timmar. Om du tagit det i depot-forum, och inte krossat, så finns det kvar längre i systemet.
Metadon har en jävligt lång halveringstid, och påverkar således tiden det tar innan du kan tex slänga i dig Buprenorfin.
Men, som tidigare debattör nämnt, så är Oxikodon i "ren" form ute ur kroppen ganska snabbt, så det borde inte vara några större problem att slänga i sig subben efter 24 timmar!
När jag käkade höga doser oxy så hade jag Targiniq som reserv-medicin, och iom att den innehåller Naloxon, som inte heller bör käkas sålänge man har en annan opiat/opioid i systemet, så brukade jag ha 24 timmar som gräns efter sista oxy-intag!
För att kortfatta. Om du käkat Oxycontin i krossad form (dvs utan depot effekt) eller på annat sätt "ren" Oxikodon, så bör du åtminstone låta det gå MINST 24 timmar efter sista intag, innan du slänger i dig Buprenorfinet!