Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-13, 19:33
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Det är säkert personligt, men jag tycker inte det är en bra kombination. Får massa jobbiga ryckningar och andra obehagliga bieffekter av att blanda preparaten! Dessutom blir jag ganska uppåt av tramadol, vilket gör att oxyn tappar mycket av sin charm.

Ska du blanda så ta det lugnt med tramadolen och prova dig fram. Märker du obehag vid lägre doser av tramadol kan du skita i det i fortsättningen...

Alright. Skippade att blanda med tram. Sparar dom till ett annat tillfälle istället. Blanda oxycontin med lyrica precis. Skön känsla faktiskt
Citera
2014-10-13, 20:48
Medlem
exades avatar
Jag tog ett uppehåll från oxyn för att jag inte hade några tillgängliga.. så det fick bli subutex, använde en och en halv sub innan jag hittade ny oxy, probemet som har uppstått efter det dock är att nu får jag ta mycket större doser oxy än vad jag gjorde förut och ändå får jag typ ingen eufori längre, det fick jag jämt förut.
Tog alltså t.ex 40mg oxy och sen blev jag skön och glad i några timmar, nu är jag tar 40mg så f¨åår jag ingen abs, lite skön..och ingen eufori. Vad kan detta beroe på? man tänker ju förhöjd tolerans men det gick på så kort tid.. Använde oxy allt var bra..bytte till subben i någon vecka, gick tillbaka till oxyn och därefter inte alls lika bra.
Har gått på oxyn nu en vecka typ så att subben fortfarande blockerar kan man ju utesluta. Tex idag har jag använt över dagen 90mg oxy 2.5mg temesta en öl och en spliff, känner mig ändå bara som jag gjorde på 40mg oxy för inte allt för längesen, knappt det:S fett tråkigt ju.. vad ska man göra`? hjälper ett uppehåll från allt i 3-4dagar för att få ned toleransen något.
Citera
2014-10-14, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Nej, nej,, Halveringstid (half-life) är hur lång tid det tar för 50% av den mängd substans du har i kroppen för att metaboliseras (försvinna).

Jag är osäker på vilket sätt man räknar, men jag tror det är något i stil med:

Ex1.
Stoppar i mig 80mg -> 4h = 40mg -> 4h = 20mg -> 4h = 10mg... eller
Stoppar i mig 80mg -> 4h = 50% -> 4h = 25% -> 4h = 12.5%

Ni som kan mer får rätta mig.

Det stämmer som jag fattar det. Men det förutsätter att du är mellan 20 och 30 år. Sen börjar njurarna jobba långsammare. När man är 80 år är halveringstiden 4ggr längre än vid 20 års ålder.

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&u act=8&ved=0CDEQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.landsting etsormland.se%2FPageFiles%2F2471%2FKinetik-Kick-off_121004%2520GL%2520 %255BKompatibilitetsl%25C3%25A4ge%255D.pdf&ei=2Rc9 VK7UOqGGywPT8oKoBA&usg=AFQjCNFqEiRLCOx1fi7pcnpxVkv doRTjug&sig2=MhrSaEQCZ3Nybmio8s6__g&bvm=bv.7741284 6,d.bGQ
Citera
2014-10-14, 18:32
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Jag tog ett uppehåll från oxyn för att jag inte hade några tillgängliga.. så det fick bli subutex, använde en och en halv sub innan jag hittade ny oxy, probemet som har uppstått efter det dock är att nu får jag ta mycket större doser oxy än vad jag gjorde förut och ändå får jag typ ingen eufori längre, det fick jag jämt förut.
Tog alltså t.ex 40mg oxy och sen blev jag skön och glad i några timmar, nu är jag tar 40mg så f¨åår jag ingen abs, lite skön..och ingen eufori. Vad kan detta beroe på? man tänker ju förhöjd tolerans men det gick på så kort tid.. Använde oxy allt var bra..bytte till subben i någon vecka, gick tillbaka till oxyn och därefter inte alls lika bra.
Har gått på oxyn nu en vecka typ så att subben fortfarande blockerar kan man ju utesluta. Tex idag har jag använt över dagen 90mg oxy 2.5mg temesta en öl och en spliff, känner mig ändå bara som jag gjorde på 40mg oxy för inte allt för längesen, knappt det:S fett tråkigt ju.. vad ska man göra`? hjälper ett uppehåll från allt i 3-4dagar för att få ned toleransen något.

Kan det vara så att endorfinerna är slut?
Citera
2014-10-14, 19:40
Bannlyst
Citat:

Citat:
Kan det vara så att endorfinerna är slut?

Buprenorfin är väl betydligt kraftfullare än oxykodon om jag inte minns fel, fastän den inte går att självt överdosera till döds med. Så du sabbar ju toleransen för ett bra tag, och halveringstiden är 72 timmar om jag minns rätt. Att hålla på att växla mellan oxykodon och buprenorfin är ingen bra idé.
Citera
2014-10-14, 20:02
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfsyssel
Buprenorfin är väl betydligt kraftfullare än oxykodon om jag inte minns fel, fastän den inte går att självt överdosera till döds med. Så du sabbar ju toleransen för ett bra tag, och halveringstiden är 72 timmar om jag minns rätt. Att hålla på att växla mellan oxykodon och buprenorfin är ingen bra idé.

Oxy är starkare än sub från mina erfarenheter och nej jag var tvungen att byta till subutex när oxyn var slut (för att förhindra avtädningen) vet att dom 2 inte går bra ihop normalt sett.. alltså den båten jag tog har gått ut efter en vecka det vet jag. Tror mer på ett tomt endorfinförråd :/
Citera
2014-10-15, 02:10
Bannlyst
Citat:
Oxy är starkare än sub från mina erfarenheter och nej jag var tvungen att byta till subutex när oxyn var slut (för att förhindra avtädningen) vet att dom 2 inte går bra ihop normalt sett.. alltså den båten jag tog har gått ut efter en vecka det vet jag. Tror mer på ett tomt endorfinförråd :/

Vi är olika. Men om man nollställer toleransen hos två personer så skulle jag nog säga att 4mg bup nasalt är lika kraftfullt som 40mg oxynorm nasalt. I båda fallen skulle det nog resultera i spyor, men också kraftig eufori. Enligt det exemplet så alltså bup 10ggr starkare, dvs 10ggr mer dospotent. Någonstans vid 4mg sub så börjar det att inte spela någon roll knappt ju mer bup man fyller på.

Det kan man inte säga om oxy - som inte har något övre tak.
Citera
2014-10-15, 11:28
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Hände samma för mig.

Hade låg tolerans och fick kraftigt välmående på doser från 15-25mg.
Levde så några dagar och fick sen en ide om att jag skulle byta till sub en period för att inte fastna.

Gick över till att ta 1mg sub i typ fyra dagar. Efter det så fick jag inte ut något alls av de 14 oxy jag hade kvar. Sista dagen hade det gått fyra dygn sedan sista sub och jag kände inte ens av 40mg, vilket är en hög dos, gav alltså noll effekt. Två veckor innan var det nästan orgasm på 15mg.

Så vänta minst en vecka efter sub är min slutsats, den sabbar toleransen eller om det fortfarande blockerar, möjligt.
Citera
2014-10-15, 13:13
Medlem
exades avatar
Citat:
Vi är olika. Men om man nollställer toleransen hos två personer så skulle jag nog säga att 4mg bup nasalt är lika kraftfullt som 40mg oxynorm nasalt. I båda fallen skulle det nog resultera i spyor, men också kraftig eufori. Enligt det exemplet så alltså bup 10ggr starkare, dvs 10ggr mer dospotent. Någonstans vid 4mg sub så börjar det att inte spela någon roll knappt ju mer bup man fyller på.

Det kan man inte säga om oxy - som inte har något övre tak.

det går ju fan inte jämföra så, när du köper en b8 får du 8mg om du köper oxy för samma pris får du ca 80-100mg oxy + att du kan inte jämföra nasalt heller.. då jag tar det oralt och oxy har 80-90% biotillgänglighet oralt tror sub kanske har 30% oralt.
Senast redigerad av exade 2014-10-15 kl. 13:17.
Citera
2014-10-15, 13:19
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Hände samma för mig.

Hade låg tolerans och fick kraftigt välmående på doser från 15-25mg.
Levde så några dagar och fick sen en ide om att jag skulle byta till sub en period för att inte fastna.

Gick över till att ta 1mg sub i typ fyra dagar. Efter det så fick jag inte ut något alls av de 14 oxy jag hade kvar. Sista dagen hade det gått fyra dygn sedan sista sub och jag kände inte ens av 40mg, vilket är en hög dos, gav alltså noll effekt. Två veckor innan var det nästan orgasm på 15mg.

Så vänta minst en vecka efter sub är min slutsats, den sabbar toleransen eller om det fortfarande blockerar, möjligt.

hmm okej, kanske ligger något i det då jävla fitt sub hatar skiten
Citera
2014-10-15, 13:58
Bannlyst
Citat:
det går ju fan inte jämföra så, när du köper en b8 får du 8mg om du köper oxy för samma pris får du ca 80-100mg oxy + att du kan inte jämföra nasalt heller.. då jag tar det oralt och oxy har 80-90% biotillgänglighet oralt tror sub kanske har 30% oralt.

Men nu jämför du prismässigt. Jag jämförde substansernas dospotens. Förresten så är det dumt att svälja bara subutex. De ska ligga under tungan enligt fass för bra biotillgänglighet.
Citera
2014-10-15, 14:57
Medlem
exades avatar
Citat:
Men nu jämför du prismässigt. Jag jämförde substansernas dospotens. Förresten så är det dumt att svälja bara subutex. De ska ligga under tungan enligt fass för bra biotillgänglighet.

klart jag jämför prismässigt det är ju det enda rätta om du ska jämföra det så tycker jag. Annars är ju subutex starkar eän heroin också? bara för att du tar subutex i mindre doser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in