2014-10-07, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jag har ätit voxra 150mg nu i 9 dar. Effekten jag fått hittills är att jag gladare oftare, kan bli extremt trött, även tvärtom, smått manisk ibland men annars inga större bekymmer. Inte alls liknande de horribla bieffekterna Ssri / snri. Det jag undrar är hur lång tid det tar innan man kan avgöra om det funkar bra? Har själv delade åsikter om dess effekter.. Dels hjälper den mot min depression men inte ångesten. Jag tar även Circadin (melatonin) till natten och fått Theralen mot själva ångesten.. Fast som de flesta vet så fungerar theralen bara som sömnmedel.. Vad är en bra medicin att kombinera med voxran just mot den generella ångesten?? Själv tror jag på lyrica men det är osäkert om jag får det utskrivet trots svår GAD.

Ska prova Gabapentin i kombo (inte utskrivet) nu i veckan i alla fall.. För nästa läkarbesök är en månad bort.

Mvh

Buspiron eller varför inte Mirtazapin.
Citera
2014-10-14, 12:37
Medlem
Har haft sömnproblem i hela mitt liv och fick precis voxra utskrivet mot depression och ångest. Glad över det då jag testat massa ssri utan bra effekt men är nu orolig över hur sömnen blirmed voxra .

Har tagit imovane innan men effekten slutade efter ett tag och blev lite beroende. Ni som kör voxra+mitra blir inte ni skitsega dagen efter? Ska fråga om jag får mitra till men den gången jag testade det var jag halvt förlamad dagen efter.
Citera
2014-10-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Har haft sömnproblem i hela mitt liv och fick precis voxra utskrivet mot depression och ångest. Glad över det då jag testat massa ssri utan bra effekt men är nu orolig över hur sömnen blirmed voxra .

Har tagit imovane innan men effekten slutade efter ett tag och blev lite beroende. Ni som kör voxra+mitra blir inte ni skitsega dagen efter? Ska fråga om jag får mitra till men den gången jag testade det var jag halvt förlamad dagen efter.
Jag tar voxra och circadin 4 mg. Ibland så delar jag tabletterna så depot effekten försvinner och sover bra utan mer än normal morgon trötthet.
Mirta blir jag en zombie på dagen efter och sover lätt fram till lunch. Hjälper inte att ställa klockan heller.
Kan vara värt att testa om du vill fungera normalt på dagen.

Edit: slänger in en fråga också. Är det nån mer än jag som får käk spänningar av voxra?
Senast redigerad av conny-kaka 2014-10-14 kl. 13:03.
Citera
2014-10-14, 18:56
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag tar voxra och circadin 4 mg. Ibland så delar jag tabletterna så depot effekten försvinner och sover bra utan mer än normal morgon trötthet.
Mirta blir jag en zombie på dagen efter och sover lätt fram till lunch. Hjälper inte att ställa klockan heller.

Edit: slänger in en fråga också. Är det nån mer än jag som får käk spänningar av voxra?

Delar du voxra? Hur blir effekten då?

Jag kan få lättare käkspänningar tror jag. borde i alla fall kunna uppstå av voxra. .Magnesium hjälper.
Citera
2014-10-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Delar du voxra? Hur blir effekten då?

Jag kan få lättare käkspänningar tror jag. borde i alla fall kunna uppstå av voxra. .Magnesium hjälper.
Nej jag delar på circadin. Jag har testat att tugga voxra utan att uppleva nån märkbar skillnad.
Har hört att man ska bli kass i magen av magnesium, stämmer det? Något speciellt märke du rekommenderar? Tack för tipset.
Citera
2014-10-14, 19:32
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Nej jag delar på circadin. Jag har testat att tugga voxra utan att uppleva nån märkbar skillnad.
Har hört att man ska bli kass i magen av magnesium, stämmer det? Något speciellt märke du rekommenderar? Tack för tipset.

Antar att man blir kass i magen om man käkar för mycket magnesium, men annars är det nog lugnt.
Jag har testat lite olika. Multivitamin för vegeterianer från hälsokostbutik (funkar bra, finns en massa annat nyttigt i dem, men är dyra) och magnesium från apoteket. Funkar det med.
Citera
2014-10-16, 17:45
Bannlyst
Citat:

Voxra är svagt anfetamin liknande substans ,har ni NÅGON tendens till att inte gilla gå upp i speed tex kaffe red bull avstå från denna direkt!!!!!!! rysningar ,samt liten penis svårt att få ulösning alla trevliga sexuella problem

mvh V
Citera
2014-10-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Voxra är svagt anfetamin liknande substans ,har ni NÅGON tendens till att inte gilla gå upp i speed tex kaffe red bull avstå från denna direkt!!!!!!! rysningar ,samt liten penis svårt att få ulösning alla trevliga sexuella problem

mvh V
Jag vet att det är amfetamin liknande men jag får inga såna biverkningar. Den enda biverkningen jag upplever som jobbig är käk spänningar men ska testa ta magnesium mot det som jag fick tips om.

Jag är nöjd med mina mediciner men tack för varningen.
Citera
2014-10-16, 18:52
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det är amfetamin liknande men jag får inga såna biverkningar. Den enda biverkningen jag upplever som jobbig är käk spänningar men ska testa ta magnesium mot det som jag fick tips om.

Jag är nöjd med mina mediciner men tack för varningen.

Hej Absolut vi fungerar alla olika! vill bara varna om man e känslig för lite uppåt känsla som jag är. En kopp kaffe sen e dagen en ångest terräng. Då är inte Voxra för dig!

lycka till
Citera
2014-10-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Hej Absolut vi fungerar alla olika! vill bara varna om man e känslig för lite uppåt känsla som jag är. En kopp kaffe sen e dagen en ångest terräng. Då är inte Voxra för dig!

lycka till
Jag frågade efter voxra för att jag ville ha uppåt effekten. Va lite rädd för att få ökad ångest men den har uteblivit och jag sover bra och är pigg på dagen
Min läkare va lite tveksam för att jag har social fobi och tvångstankar men jag fick övertala honom.
Citera
2014-10-19, 15:07
Medlem
Någon som blandat Voxra med Seroquel och blivit fruktansvärt trött av combon? (Såsom att somna vid skrivbordet på jobbet och sluddra vid tretiden på eftermiddagen?)

Och man ska ta tabletten samma tid varje morgon, men inte tusan går jag upp vid 7 på helgen hur gör man då?

Haft Voxra i lite mer än en vecka. Inga biverkningar mer än tröttheten.
Citera
2014-10-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindelat
Någon som blandat Voxra med Seroquel och blivit fruktansvärt trött av combon? (Såsom att somna vid skrivbordet på jobbet och sluddra vid tretiden på eftermiddagen?)

Och man ska ta tabletten samma tid varje morgon, men inte tusan går jag upp vid 7 på helgen hur gör man då?

Haft Voxra i lite mer än en vecka. Inga biverkningar mer än tröttheten.
Hur mycket seroquel tar du? Det är garanterat den som tar överhanden och orsakar tröttheten.
Att ta medicinen ungefär samma tid på morgonen innebär att inte ta den sent på förmiddagen enligt mig.
Du behöver inte följa fass slaviskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in