2009-12-28, 15:56
Medlem
...vad fick ni för effekt av medicinen. Jag har provat Citalopram och Fluoxetine men dessa gjorde mig ännu mer apatisk och omotiverad än innan. Kan Voxra, som påverkar dopaminet, bidra till större driv och motivation? Om inte, vad finns det för mediciner som kan hjälpa mot detta?
Citera
2009-12-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibulous
...vad fick ni för effekt av medicinen. Jag har provat Citalopram och Fluoxetine men dessa gjorde mig ännu mer apatisk och omotiverad än innan. Kan Voxra, som påverkar dopaminet, bidra till större driv och motivation? Om inte, vad finns det för mediciner som kan hjälpa mot detta?

Hej!

SSRI-mediciner är rävgift, som du kan spola ner på toaletten.
Jag är född trött, så jag har varit trött i 66 år.

Nu står jag på Voxra och mirtazapin sedan sju veckor.
Jag vet inget om dopamin, men tröttheten är som bortblåst.

Hälsningar
Stövel-Anders
Citera
2009-12-28, 18:01
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Hej!

Hälsningar
Stövel-Anders

Vilka doser tar du?
Citera
2009-12-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibulous

Jag har käkat Voxa men fick ingen effekt alls. Inga biverkningar heller dock, trots att jag låg på högsta dosen. Jag har däremot läst att väldigt många reagerar bra på Voxra eller liknande mediciner som har poppat upp på senare tid, som just påverkar bl a dopamin, som du skriver. Personer som inte har fått bra effekt på andra typer av antidepressiva. Så det är helt klart värt att testa. Vad jag har förstått så är det fler än jag som har klarat sig väldigt lindrigt undan med biverkningar. Lycka till.
Senast redigerad av neurotikern 2009-12-28 kl. 18:08.
Citera
2009-12-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Vilka doser tar du?

Voxra 150 mg
Mirtazapin 45 mg

Stövel-Anders
Citera
2009-12-28, 21:29
Medlem
Spookerss avatar
Voxra har varit en räddning för mig.
Men jag kombinerar den med Mirtazapin, som Stövel Anders.

Jag har provat många mediciner, några andra har fungerat bra men Voxra är den enda jag i stort sett inte får några biverkningar av alls.

Jag tar dem dock mot ångest och depression.

Har tagit dem i ca ett år nu,
Voxra 300mg
Mirtazapin 30mg.

Kan tillägga att jag provade både citalopram och fluoxetine innan under en period helt utan något positivt resultat. Jag vet inte om jag någonsin kommer
testa något annat än Voxra. Känns bra när man äntligen "hittat rätt".
Citera
2009-12-28, 21:43
Medlem
Jag kan bara instämma med det ni andra skrivit. Jag har ätit maxdos citalopram och en annan som jag inte kommer på namnet just nu (hjärnsläpp) men utan effekt, bara bieffekter som inte var roliga (fick inte upp kuken, humörsvängningar etc...). Jag äter nu voxra 300 mg och mirtazapin 30 mg vilket gett bra effekt med endast små obetydande biverkningar (muntorrhet, huvudvärk). Med bara voxra blev jag lite piggare men kunde inte sova på nätterna och hade konstiga okontrolerade smilningar, med mirtazapin kan jag sova och känner mig lugnare, mindre ångest. Ska eventuellt öka mirtazapin ännu mer.

Vad hade dosökningen av mirtazapin för effekter på er andra?
Senast redigerad av apanjapan 2009-12-28 kl. 22:28.
Citera
2010-01-23, 01:21
Medlem
Voxra är den bästa antidepressiva medicinen jag testat.

Jag känner mig piggare och har mer ork för att göra grejer. Tar 150 mg, men tror att jag skulle vilja höja dosen.

Har ätit Sertralin i 1½ år ungefär, och varje gång jag påpekat att jag bara blir tröttare har jag fått högre dos, vilket bara lett till ännu mer trötthet. Men som sagt, nu är jag piggare, tack vare Voxra.

Tar fortfarande Sertralin, 100 mg, men ska tjata på läkaren att sänka dosen. Fick även tjata mig till Voxra, enligt läkaren var det ett "andrahandsval" för de som fick mycket biverkningar med SSRI. Kul att läkare är så öppensinnade..

Tur att man själv kan kolla upp grejer, när läkarna är så inkompetenta.
Citera
2010-01-23, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Hej!

Hälsningar
Stövel-Anders
kan vara så att du har en underliggande sjukdom också, någon slags infektion i kroppen (iom du är född med det, man föds inte deprimerad) och att Voxran egentligen gör dig lite manisk och därför dämpar tröttheten. Trötthet tyder på infektion, kolla för xmrv-viruset.
Citera
2010-01-23, 12:32
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
kan vara så att du har en underliggande sjukdom också, någon slags infektion i kroppen (iom du är född med det, man föds inte deprimerad) och att Voxran egentligen gör dig lite manisk och därför dämpar tröttheten. Trötthet tyder på infektion, kolla för xmrv-viruset.
Hur menar du nu? Voxra är en NDRI (Återupptagningshämmare för noradrenalin och dopamin, dessa två signalsubstanser i ökad mån gör en fokuserad och vaken. Precis som med CN-stimulanter, likväl Voxran ökar de mängderna av noradrenalin och dopamin.
Citera
2010-01-25, 15:50
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookers

Har tagit dem i ca ett år nu,
Voxra 300mg
Mirtazapin 30mg.

)

Citat:
Ursprungligen postat av <br /> Stövel-Anders
Voxra 150 mg
Mirtazapin 45 mg

Stövel-Anders

Undrar hur det blir med tröttheten och aptiten med denna kombination?
Antar att ni tar Voxra på morgonen/remeron kvällen?
Citera
2010-01-25, 16:01
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Undrar hur det blir med tröttheten och aptiten med denna kombination?
Antar att ni tar Voxra på morgonen/remeron kvällen?
Tar man Voxra på kvällen blir definitivt sömnen utebliven.

Någon här som går/gått på Voxra och har fått något tinnitusliknande ljud??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in