Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-19, 15:39
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindelat
Någon som blandat Voxra med Seroquel och blivit fruktansvärt trött av combon? (Såsom att somna vid skrivbordet på jobbet och sluddra vid tretiden på eftermiddagen?)

Och man ska ta tabletten samma tid varje morgon, men inte tusan går jag upp vid 7 på helgen hur gör man då?

Haft Voxra i lite mer än en vecka. Inga biverkningar mer än tröttheten.

Jag blev trött på voxran första veckan men det vände sedan. Har dock aldrig riktigt upplevt någon uppåteffekt men en massa andra positiva effekter, som att kunna tänka och jag slipper ångest och depression.
Citera
2014-10-19, 15:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Haft Voxra i lite mer än en vecka. Inga biverkningar mer än tröttheten.

Det kan ta upp till två-tre månader innan Voxran kickat in helt. Du måste ha lite tålamod. Många läkemedel mot depression gör dessutom att det blir värre innan det blir bättre.
Citera
2014-10-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Hur mycket seroquel tar du? Det är garanterat den som tar överhanden och orsakar tröttheten.
Att ta medicinen ungefär samma tid på morgonen innebär att inte ta den sent på förmiddagen enligt mig.
Du behöver inte följa fass slaviskt.

300 mg morgon och 300 mg kväll.

Jag har stått på den länge (mer än två år) så det är nog combon tror jag. Men jag får dricka mina 10 koppar kaffe i timmen tills det slutar då.

Ang tiden så står det på flera siter att man ska ta doserna med 24 timmars mellanrum.
Citera
2014-10-19, 16:35
Medlem
Citat:
300 mg morgon och 300 mg kväll.

Jag har stått på den länge (mer än två år) så det är nog combon tror jag. Men jag får dricka mina 10 koppar kaffe i timmen tills det slutar då.

Ang tiden så står det på flera siter att man ska ta doserna med 24 timmars mellanrum.
Hur mycket senare tar du dom på helgen då? En timme eller två senare tror jag knappast gör nån större skillnad.
Tar dom själv ganska regelbundet men nån timme senare ibland och känner ingen skillnad. Tar dom mellan 5-9 på morgonen beroende på vilken dag det är.
Citera
2014-10-19, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Voxra är svagt anfetamin liknande substans ,har ni NÅGON tendens till att inte gilla gå upp i speed tex kaffe red bull avstå från denna direkt!!!!!!! rysningar ,samt liten penis svårt att få ulösning alla trevliga sexuella problem

mvh V

Att jämföra Voxra med amfetamin är väldigt missvisande och långt ifrån sanningen. Den underlättar snarare erektion och att få orgasm samt utlösning är verkligen inga problem på Voxra.
Citera
2014-10-19, 18:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Att jämföra Voxra med amfetamin är väldigt missvisande och långt ifrån sanningen. Den underlättar snarare erektion och att få orgasm samt utlösning är verkligen inga problem på Voxra.

Nja. Att jämföra det med amfetamin är nog rätt långsökt. Och ett av de föreskrivna användningsområdena är ju just att negligera de sexuella biverkningar SSRI kan ge.
Men att det skulle underlätta orgasm vetefan. I varjefall inte för alla. Det som annars kan räknas i minuter blir nu ofta timmar (inte för att nån direkt har klagat, men det är ju inte nödvändigtvis bara positivt).

EDIT: Kanske ska skriva det jag gick in i tråden för att skriva också

Har haft rätt mycket problem med att hitta apotek som har voxra inne.
Apoteket som ligger närmast mig mer eller mindre vägrade ta in det utan att man specialbeställde varje gång. Däremot så hade de 90-förpackningen inne eftersom den var vanligare att folk köpte.
Så nu senast bad jag min läkare om recept på 90 istället för 3 uttag a 30st.
Visade sig att 90-förpackningen var en kartong med 3x30. Jävla apoteksregler (antar jag) som hindrar dem från att öppna kartongen och ge mig en burk i taget.
Jag skulle kunna hämta ut tre burkar samtidigt men ändå kunde de inte ge mig en kartong med tre burkar i.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2014-10-19 kl. 18:39.
Citera
2014-10-19, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nja. Att jämföra det med amfetamin är nog rätt långsökt. Och ett av de föreskrivna användningsområdena är ju just att negligera de sexuella biverkningar SSRI kan ge.
Men att det skulle underlätta orgasm vetefan. I varjefall inte för alla. Det som annars kan räknas i minuter blir nu ofta timmar (inte för att nån direkt har klagat, men det är ju inte nödvändigtvis bara positivt).

EDIT: Kanske ska skriva det jag gick in i tråden för att skriva också

Har haft rätt mycket problem med att hitta apotek som har voxra inne.
Apoteket som ligger närmast mig mer eller mindre vägrade ta in det utan att man specialbeställde varje gång. Däremot så hade de 90-förpackningen inne eftersom den var vanligare att folk köpte.
Så nu senast bad jag min läkare om recept på 90 istället för 3 uttag a 30st.
Visade sig att 90-förpackningen var en kartong med 3x30. Jävla apoteksregler (antar jag) som hindrar dem från att öppna kartongen och ge mig en burk i taget.
Jag skulle kunna hämta ut tre burkar samtidigt men ändå kunde de inte ge mig en kartong med tre burkar i.

Är det inte 90 piller i en burk då? Den uppfattningen har jag fått.
Citera
2014-10-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Är det inte 90 piller i en burk då? Den uppfattningen har jag fått.

Nope, trodde det jag med. Men hämtade ut ett 90-pack idag (svindyrt när högkostnadsperioden precis gått ut) och det var en kartong med tre stycken 30-burkar.
Citera
2014-10-19, 19:57
Medlem
Citat:
Delar du voxra? Hur blir effekten då?

Jag kan få lättare käkspänningar tror jag. borde i alla fall kunna uppstå av voxra. .Magnesium hjälper.
Har börjat ta magnesium nu och dom värsta käkspänningarna har släppt. Käkarna är spända när jag vaknar på morgonen så antar att jag fortfarande spänner dom på natten.

Ingen mirakel kur men visst hjälpte det så tack för tipset
Har tagit 3x120 mg, Hur mycket tar du?
Citera
2014-10-19, 19:59
Medlem
Citat:
Har börjat ta magnesium nu och dom värsta käkspänningarna har släppt. Käkarna är spända när jag vaknar på morgonen så antar att jag fortfarande spänner dom på natten.

Ingen mirakel kur men visst hjälpte det så tack för tipset
Har tagit 3x120 mg, Hur mycket tar du?

Jag har inte tagit magnesium på länge. Oftast har jag tagit en multivitamin för vegeterianer som finns på hälsokostbutikerna och innehåller 240mg magnesium.

Ska dock börja med magnesium igen tror jag, men är varken vegeterian eller har råd med de tabletterna längre.
Vilka tar du?
Citera
2014-10-19, 20:03
Medlem
Citat:
Jag har inte tagit magnesium på länge. Oftast har jag tagit en multivitamin för vegeterianer som finns på hälsokostbutikerna och innehåller 240mg magnesium.

Ska dock börja med magnesium igen tror jag, men är varken vegeterian eller har råd med de tabletterna längre.
Vilka tar du?
Jag köpte magnesium recip på apoteket för 79 kr. Valde mellan den och en annan som hade 250 mg tabletter.
Dom hade bara 3 olika på apoteket här och en var slut.
Citera
2014-10-19, 20:08
Medlem
Citat:
Jag köpte magnesium recip på apoteket för 79 kr. Valde mellan den och en annan som hade 250 mg tabletter.
Dom hade bara 3 olika på apoteket här och en var slut.

Har inte längre koll på exakt hur det är, men som jag har förstått det så tar kroppen upp olika former av magnesium olika bra. Den billigaste som ofta används som bindemedel i medicin tar kroppen som jag förstått det knappt upp alls.
Men kommer inte ihåg vilken som är vilken nu. Men det går ju att googla sig till.

Men funkar det så funkar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in