2014-10-13, 17:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det kan ju vara så enkelt att jag inte kunde köra den ordentligt på den tiden. Det var en av de första åttorna jag skaffade mig och en av, eller t.o.m. den första, riktiga autoloadern (borträknat lighttjafs med tillhörande ärtbössor).

T-71 som man har innan är ju ta mig tusan den näst roligaste lighten i spelet (har inte kört de nya) tätt efter AMX 13 90. Älskar båda dessa vagnar.
Har T-69 upplåst och klar och har en helt ok crew från Chaffee sport kampanjen med nästan 3 skills på samtliga. Ska kanske testa den snart då.
Citera
2014-10-13, 18:14
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Japp, T54E1 är verkligen svinkul och rätt op egentligen med den skadan man kan peta ut. Förstår dock inte hur folk kan ogilla T69, den är mindre, smidigare och har en snabbare omladdning, även om skadan bara är dryga 1k i ett magasin.
T69 har alldeles för dålig burst DMG för att man ska kunna spela vettigt med den. Sannolikheten att du kan döda en vagn med 960dmg (4x240) är betydligt lägre än att du kan döda en vagn med AMX 50 100 burst på 1800dmg (6x300) eller AMX 13 90 med sina 1440 (6x240). Naturligtvis skiljer sig vagnarna ordentligt spelmässigt, men ska man ha en tier8 autoloader tycker jag 13 90 är bättre på alla sätt och vis, den är snabbare, har bättre camovärde, bättre burst i autoloadern, likvärdig pen som T69an men APCR istället för HEAT. (APCR är mycket bättre). Att den är snabb och smidig underlättar dessutom om man behöver gömma sig för att ladda nytt clip eller flanka för att kunna tömma hela sitt clip i en intet ont anande fiende.

Eftersom att T69an inte har någon pansar att tala om så har jag hellre en snabb och mobil vagn. Dessutom är de amerikanska autoloader-vagnarna mer benägna än de franska att bli ammorackade. och då försvinner fördelen de har i clip rld.

T69an är helt värdelös.
Citera
2014-10-13, 19:50
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
T69 har alldeles för dålig burst DMG för att man ska kunna spela vettigt med den. Sannolikheten att du kan döda en vagn med 960dmg (4x240) är betydligt lägre än att du kan döda en vagn med AMX 50 100 burst på 1800dmg (6x300) eller AMX 13 90 med sina 1440 (6x240). Naturligtvis skiljer sig vagnarna ordentligt spelmässigt, men ska man ha en tier8 autoloader tycker jag 13 90 är bättre på alla sätt och vis, den är snabbare, har bättre camovärde, bättre burst i autoloadern, likvärdig pen som T69an men APCR istället för HEAT. (APCR är mycket bättre). Att den är snabb och smidig underlättar dessutom om man behöver gömma sig för att ladda nytt clip eller flanka för att kunna tömma hela sitt clip i en intet ont anande fiende.

Eftersom att T69an inte har någon pansar att tala om så har jag hellre en snabb och mobil vagn. Dessutom är de amerikanska autoloader-vagnarna mer benägna än de franska att bli ammorackade. och då försvinner fördelen de har i clip rld.

T69an är helt värdelös.

Det är ganska orättvist och jämföra t69 med amx 13 90 eftersom de har olika MM, amx 13 90 får aldrig möta tier 6. Jag har inte t69 än (är på t71 i den linjen) men nog tycker jag att den kan vara riktigt jobbig att möta.
Citera
2014-10-13, 20:50
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är ganska orättvist och jämföra t69 med amx 13 90 eftersom de har olika MM, amx 13 90 får aldrig möta tier 6. Jag har inte t69 än (är på t71 i den linjen) men nog tycker jag att den kan vara riktigt jobbig att möta.
Njae. T69an är svår att bära matcher i även som top tier, den har inte en chans mot 10or. Tycker 1390 är betydligt bättre på alla sätt och vis, framförallt när det kommer till att möta vagnar av högre tier. Är man top tier ska man alltid vinna oavsett.
Citera
2014-10-13, 21:57
Medlem
Out-of-Steps avatar
Jaha, tredje varningen idag
Första gången fastnar jag mellan några cementblock, andra gången hänger sig spelet vid skrivbordet och tredje gången dör jag direkt vid starten...
Citera
2014-10-13, 22:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
I alla andra fall hade jag inhandlat M40/M43 för då kan du inmundiga den gyldene brygden medans du sitter med ena handen på musen och plinkar in fina träffar.

Fan, kanske är därför jag spelar arty.
Höra motståndarna klaga får mig på bra humör.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
IS-8 är en av få tanks jag har sålt av ren ilska. Den är verkligen skitkass, frustrerande och jobbig att spela med. Jag hade hellre kört med IS-3 med tier 9 mm om jag säger så, dessutom är IS-3 en bättre tank på allt utom skada/pen. Så efter att ha kört en av de bästa tier 8 tunga vagnarna, får man en av de sämsta i spelet för sin tier istället.
Har skitkass wr med den vagnen men minns den som ok med taskigt pansar.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Kan även använda 50k free (som jag redan har) för att låsa upp T29, har testat och gillar den skarpt
Den kan va rätt op med mussepiggtornet.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Njae. T69an är svår att bära matcher i även som top tier,
Har varit med och burit ett par matcher men alltid som sniper/support, ligga en bit bakom när dom stora pojkarna dundrar fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Jaha, tredje varningen idag
Första gången fastnar jag mellan några cementblock, andra gången hänger sig spelet vid skrivbordet och tredje gången dör jag direkt vid starten...
När det gäller varningar så kan du skita i dom flesta, när en spelare samlat på sig tillräckligt många varningar ska en "tekniker" titta på fallet och avgöra om varningarna är korrekta eller om varningarna har delats ut felaktigt innan disciplinära åtgärder sätts in, bla "ska" dom kunna se om klienten tappat kontakten.

Hur dog du direkt vid starten?
Citera
2014-10-14, 08:52
Medlem
different_trips avatar
Håller på att köra med VK3002M och är gråtfärdig, speciellt eftersom panthern är samma vagn i princip med högre mm. Är det värt att fri-xpa förbi? Vill ha både E50 och E75

Hur är T57 nu för tiden med nerfen? Med tanke på att de lägre tiersen diskuteras.
Citera
2014-10-14, 09:07
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Håller på att köra med VK3002M och är gråtfärdig, speciellt eftersom panthern är samma vagn i princip med högre mm. Är det värt att fri-xpa förbi? Vill ha både E50 och E75

Hur är T57 nu för tiden med nerfen? Med tanke på att de lägre tiersen diskuteras.
Panthern tycker jag var ganska bra med toppbössan. Du pennar allt och har rätt bra DPM.

T57ans nerf är märkbar på längre avstånd när kanonen inte hinner sikta mellan skotten. På korta avstånd är det ingen skillnad.
Citera
2014-10-14, 09:37
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Välkommen till WoT. Spelet som får vuxna män att bli tårögda. Fast just E50 och ffa E75 är faktiskt värda alla smärtor på vägen dit så det är bara att härda ut imo.

Apropå att gena. Fri-xp:ade mig fram till Bulldogen i förrgår. Har kört några matcher nu. Fantastiskt kul! Skriker insta-nerf om hela kärran (kör med autoloadern). Har faktiskt inte förlorat med den ännu. 100% wr borde vara en egen färg i XVM-skalan tycker jag.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-10-14 kl. 09:39.
Citera
2014-10-14, 13:42
Medlem
talgoxens avatar
De flesta som spelar wot spelar inte artilleri. Bolaget känner därav troligtvis mest pengar på stridsvagnspelarna.

Rundor där det inte är något artilleri med tycker jag helt klart är roligast. Tycker därför att de kunde ha någon ruta man kunde klicka i "artilleri kommer förkomma i mindre utsträckning", dvs. att det inte försvinner helt men blir mindre vanligt.

Vad tycker ni?
Citera
2014-10-14, 14:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
De flesta som spelar wot spelar inte artilleri. Bolaget känner därav troligtvis mest pengar på stridsvagnspelarna.

Rundor där det inte är något artilleri med tycker jag helt klart är roligast. Tycker därför att de kunde ha någon ruta man kunde klicka i "artilleri kommer förkomma i mindre utsträckning", dvs. att det inte försvinner helt men blir mindre vanligt.

Vad tycker ni?

Jag tycker att banor där det finns artilleri är de roligaste då man faktiskt behöver tänka innan man tjurrusar rakt in i fienden.

Varför tror du man tjänar mest pengar på de som inte spelar arty? Arty kostar fittmycket att expa sig upp med så med stor sannolikhet tjänar dom ungefär lika mycket på de som spelar arty för dessa spelar ( hör och häpna) även Lights, Meds, Heavies, TD's.
Så nästa gång du ser en GC, tänk på att den jävla vagnen kostade ~260k exp och var en av de jobbigaste climbsen i spelets historia.
Citera
2014-10-14, 14:46
Medlem
different_trips avatar
Arty är helt ok, men det bör finnas en gräns.

Ibland hamnar man med/emot en idiotpluton på tre arty och får ytterligare två från MM. Det är så jävla löjligt när det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in