2013-10-15, 02:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Du missar att WTF100 introduceras + resten av WaffenTrägers.
WTF100 är en TD på E-100 chassis med 2200 HP, autoloader med 6 skott, Jagdtigerns 128 mm, 2 s mellan skott, aimtime på 1.9 s, acc 0.29, och högre mobilitet än E-100, view range på 420 m (högst i spelet tillsammans med M48 Patton). Svagheten är att turret har 30 mm pansar och en reload på 60s.

Tanken kan med ett ammoklipp ta kål på vilken tank som helst i spelet på 10 s och med 2200 HP är det omöjligt att förhindra det. Russian Bias ni vet .
Om inte denna nerfas ner i marken innan release blir tier10 poänglöst att spela. Illa nog med Foch155 och 183.

Tror de kan bli en sån där vagn som är djävligt op i vissa händer men totalt värdelös i andra, den har inte ens ett torn med pansar hela vägen runt, baksidan är helt öppen och med 30mm pansar över resten så kommer i praktiken alla vagnar på kartan kunna skada den,.

Testat den ett par matcher och det är test-servern och alla kör med premiumammo men den känns rätt mjuk, fv...183 slår ut en med 1 skott lätt.
Citera
2013-10-15, 02:26
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Du missar att WTF100 introduceras + resten av WaffenTrägers.
WTF100 är en TD på E-100 chassis med 2200 HP, autoloader med 6 skott, Jagdtigerns 128 mm, 2 s mellan skott, aimtime på 1.9 s, acc 0.29, och högre mobilitet än E-100, view range på 420 m (högst i spelet tillsammans med M48 Patton). Svagheten är att turret har 30 mm pansar och en reload på 60s.

Tanken kan med ett ammoklipp ta kål på vilken tank som helst i spelet på 10 s och med 2200 HP är det omöjligt att förhindra det. Russian Bias ni vet .
Om inte denna nerfas ner i marken innan release blir tier10 poänglöst att spela. Illa nog med Foch155 och 183.

hade den haft maus armor i tornet så visst, men nu blir den 1 shottad av arty och slaktad så fort den syns
Citera
2013-10-15, 08:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
hade den haft maus armor i tornet så visst, men nu blir den 1 shottad av arty och slaktad så fort den syns

I princip är det bara arty och FV183 som är ett hot mot den. Och med tanke på att vi har haft en arty-nerf så är det jättemycket arty ute i matcherna. 2200 HP är dessutom tillräckligt mycket för att det enbart är Foch155 med tur, 183 eller arty som kan slå ut den innan den pumpat ut sitt klipp på 3k skada.
Den har även en view range på 420, högst i spelet, så med binos kommer den att se en först.
Citera
2013-10-15, 09:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
I princip är det bara arty och FV183 som är ett hot mot den. Och med tanke på att vi har haft en arty-nerf så är det jättemycket arty ute i matcherna. 2200 HP är dessutom tillräckligt mycket för att det enbart är Foch155 med tur, 183 eller arty som kan slå ut den innan den pumpat ut sitt klipp på 3k skada.
Den har även en view range på 420, högst i spelet, så med binos kommer den att se en först.

Har bara kört den en match och märkte att den enda jag inte pennade utan att sikta speciellt var en Maus, resten sköt den igenom som smör, utan premiumammo varav en var en T57 Heavy. Alltså, den är snabb och skjuter hårt som ett as, frågan är hur cammot är på den?
Lär ju inte heller vara värt att lägga på någonting som snabbar upp laddandet heller för det är fortfarande en evighet att vänta för omladdningen..
Citera
2013-10-15, 11:10
Moderator
T-80Us avatar
Skoj med testservern!

Hur länge ligger den uppe, är det någon som vet det? Jag hittar ingen info om saken... Eller så ser jag illa!
Citera
2013-10-15, 11:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Skoj med testservern!

Hur länge ligger den uppe, är det någon som vet det? Jag hittar ingen info om saken... Eller så ser jag illa!

Brukar väl vara uppe ca 2 veckor eller så, dock brukar det vara jävligt laggigt av och till och abnorma köer så när du väl är inne rekommenderar jag att göra det du vill och sen köra på ditt riktiga konto igen.. Man blir fan tokig på test utan sina moddar också.
Citera
2013-10-15, 12:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har bara kört den en match och märkte att den enda jag inte pennade utan att sikta speciellt var en Maus, resten sköt den igenom som smör, utan premiumammo varav en var en T57 Heavy. Alltså, den är snabb och skjuter hårt som ett as, frågan är hur cammot är på den?
Lär ju inte heller vara värt att lägga på någonting som snabbar upp laddandet heller för det är fortfarande en evighet att vänta för omladdningen..

Eftersom den är open top så kan du varken ha rammer eller vents, så BIA är nog enda saken som snabbar upp reload.
En JpzE100, som för övrigt lär vara obsolet efter denna patch, har 3%. Lägger man till camoskill+nät+guldcamo så borde den få OK camo, vilket tillsammans med binos borde göra att den är relativt svårupptäcktbar. Särskilt som den har en turret och inte förlorar camo när den rör på turret. Det verkar för övrigt vara bästa konfigurationen på den, eftersom rammer och vents inte går och GLD är onödigt på en tank med 1.9 i aim time.

För övrigt verkar tier8-9 vara rätt intressanta, Jagdtiger kanoner på ett relativt rörligt chassis med bra RoF och accuracy. De har dessutom väldigt bra camo för sin tier. Ingen armour visserligen, men det spelar mindre roll i tier8+.
Citera
2013-10-15, 13:54
Medlem
Citat:
Eftersom den är open top så kan du varken ha rammer eller vents, så BIA är nog enda saken som snabbar upp reload.
En JpzE100, som för övrigt lär vara obsolet efter denna patch, har 3%. Lägger man till camoskill+nät+guldcamo så borde den få OK camo, vilket tillsammans med binos borde göra att den är relativt svårupptäcktbar. Särskilt som den har en turret och inte förlorar camo när den rör på turret. Det verkar för övrigt vara bästa konfigurationen på den, eftersom rammer och vents inte går och GLD är onödigt på en tank med 1.9 i aim time.

För övrigt verkar tier8-9 vara rätt intressanta, Jagdtiger kanoner på ett relativt rörligt chassis med bra RoF och accuracy. De har dessutom väldigt bra camo för sin tier. Ingen armour visserligen, men det spelar mindre roll i tier8+.

kommer det nya trädet att starta med marder III direkt efter(nedstigande) från Marder II?, det verkar ju komma nya från tier 3 tom 10, eller har jag missuppfattat? kan någon ta en screenshot på tech tree i testklienten?

bra analys Cardiac... det låter som ett bra sätt att skilla/utrusta.
Citera
2013-10-15, 14:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
kommer det nya trädet att starta med marder III direkt efter(nedstigande) från Marder II?, det verkar ju komma nya från tier 3 tom 10, eller har jag missuppfattat? kan någon ta en screenshot på tech tree i testklienten?

Jag tog ingen screen på det, men ja, det delas upp efter tier 2 vilken Marder det nu är.
Citera
2013-10-15, 14:25
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

MarderIII kommer direkt efter MarderII.
FTR brukar ha det mesta.

En sak som är intressant med trädet är tydligen att väldigt få av modulerna delas med resten av tyska trädet, mao man måste researcha allt från grunden och får inget gratis från andra träd. Finns inga ihopkopplingar mellan träden heller.

Passande för övrigt att nästa XP tävling är arty, med tanke på dels introduktionen av opentop TDs och franska heavies. Kanske ska ta bort dammet från min T92a....
Senast redigerad av Cardiac 2013-10-15 kl. 14:27.
Citera
2013-10-15, 15:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Skoj med testservern!

Testservern brukar stängas ned strax efter att patchen släppts så ett par veckor bör den va uppe i allafall.
Citera
2013-10-15, 15:38
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

senaste 5 matcherna så hade vi 3-5!!!! arty i matcherna igår
men det behövs i world of td ;p

har du leopard?
fucking super miss kan ta 1400 i liv av en splash
och har denna nya td så lite armor i toppen så säkert samma sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in