2014-08-19, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
text text twxt

Som sagt kan typ inget om wn8. Men som du sa med t62 och e3. T62an är ju en medium vilket gör att man kan få mera spotting dmg och assist osv osv vilket självklart bidrar mkt. Ta tex 2k dmg och 5k spotting dmg och 8 spots"ANTAR" jag är bättre än en e3 som har 2k dmg etc när det kmr till wn8? Intressant det su säger iaf, kan som sagt inte hue det funkar riktigt. Men antar att dom har lagt in lite olika parametrar och sånt för att kompensera för vissa typer av vagnar?

Som jag sa så finns det obalanserade vagnar i t10. Den värsta av alla är fan woffenschnauser när den kom ut. Helt sjukt ju. Men man får inte glömma att vagnar som kan vara riktigt bra också kan vara väldigt dåliga för spelare som inte är bra spelare. Batchat är ett bra exempel. Schnauser är också ett ganska så bra exempel. Problemet är dock att den är för op. Man hade den varit mer balanserad så är det också en vagn sär såliga spelare spelae dåligt och bra, välsigt bra. Men det jag syftade på var lägre tier som är sjukt op. Ta tex när man kunde herpy derpa med hetzer, t82,t50, pziv osv. One shottar alöt och 10 kills utan problem..sen har vi ju hellcat och sånt osv. Sen får vi inte glömma att vis lägre tier ÄR folk sämre spelare. Dom är absolit inte bra på t10 heller men statistiskt sett så är det bättre folk på tier 10 än lägre.

Och overall wn8 avgör inte om man är top hit och dit. Bara för man startar ett nytt acc med 4800 wn8 så behövee man inte vaea bäst för det. Det är nuvarande prestationer som är avgörande. Och nej avg dmg är inte alöt. Men det finns inga folk som sitter med top avg dmg och har 50% win. Allt hänger ihop. Förutom om vi kollar på winratio vilket du kan ha högt av men fortfarande vara värdelös. Ett extremt men ändå roligt exempel HAMI
Citera
2014-08-19, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
fast du håller koll på dina stats

hur ska du ha det? du skulle aldrig lägga ett öre på guld skott eller consumables... men du gör det på E100. Du har inte cammo-målat dina vagnar heller?

Inte en enda CW match heller gissar jag?

Du låter som en masochist helt enkelt.

Jag free expar det jag behöver, att grinda upp 21 tier 10 vagnar hade helt enkelt inte gått utan det. Jag skjuter guld då jag behöver, har dock inte det med på alla vagnar men. Vagnar som brinner ofta eller lätt att bli trackad på har jag stora rep kittet på resp. automatic fire ext.

att göra något annat är rena dumheterna imho. Men vi är alla olika uppenbarligen.

Jag var kanske lite otydlig då. Det jag menar är att jag skulle aldrig lägga guld på sådana saker. Men nu när man kan köpa för creds så använder jag det på tez e100. Och auto fire exting också såklart. Camo har jag köpt yes det är sant. Dock har jag det på få vagnar och det tog flera hundra matcher på vissa vagnar innan jag köpte det. Väntade på 50% rea innan jag köpte det. Men eftersom att jag alltid kört cw så har jag ju fått guld därifrån också. Det enda jag använder rl cash för är premium. Och som sagt jo, cw kör jag såklart.
Citera
2014-08-19, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Jag var kanske lite otydlig då. Det jag menar är att jag skulle aldrig lägga guld på sådana saker. Men nu när man kan köpa för creds så använder jag det på tez e100. Och auto fire exting också såklart. Camo har jag köpt yes det är sant. Dock har jag det på få vagnar och det tog flera hundra matcher på vissa vagnar innan jag köpte det. Väntade på 50% rea innan jag köpte det. Men eftersom att jag alltid kört cw så har jag ju fått guld därifrån också. Det enda jag använder rl cash för är premium. Och som sagt jo, cw kör jag såklart.

nu börjar du låta mänsklig
Citera
2014-08-19, 08:53
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Frågar du WG snällt kan de ju återställa en såld premiumtank en gång per konto så länge man har krediter och plats i garaget.

NEJ VA?!?! Hur gör man det!

M4A2E4 Sherman är snart min igen!
Senast redigerad av teflonpannan69 2014-08-19 kl. 09:05.
Citera
2014-08-19, 10:00
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone

Du får räkna såhär, en match med 3k wn8 är värdelös om du inte följer upp den med likadana resultat, en bra match blir alltså till intet om du yoloar dig till döds direkt nästa match. 3k/2=1500 exempelvis, med en 2k match följt av en där du dör omgående är då bara värd 1k.

Det fetade undrar jag om det inte är snittskadan på något sätt. 1.0 betyder att du gör din tanks hp i skada och det är därför artys ofta har skyhöga lila stats i den kolumnen. Det är min teori i varje fall.

Om det nu är snittskadan så innebär det alltså att jag snittar runt 1500k skada i min Borsig så då borde jag alltså boosta min wn8 rating i den tycker jag, den ligger på 1.4 och den har 1100 hp vilket ju ger ganska exakt 1500 damage då. Average damage enligt targetdamage men ändå är jag "bad" fortfarande.

Är det verkligen så att den stora massan av spelare faktiskt är på nivån "average"? Det känns ju inte så när man spelar, om nu den stora massan ligger på nivå "bad" så är ju inte average just average.....utan ganska bra.....
Citera
2014-08-19, 10:09
Medlem
bambulansens avatar
Ok lirade lite igår kväll mest för att spela av 5x. Försökte analysera lite tekniker och så också och kan väl bara konstatera att det spretar.. Nu är det ju klarlagt redan att jag är noobernas noob med 1000 matcher dvs har inte ens 100% på besättningarnas färdigheter och dessutom är rätt jävla värdelös generellt. Vill ändå påstå att jag begriper lite om taktik och är medveten om vagnarnas egenskaper. I random matcher kan det bli hur som helst. Ibland åker alla och ställer sig i ett hörn, i andra ser man direkt att det finns en tanke bakom förflyttningarna och gör mitt bästa för att täcka luckor defensivt eller vara backup offensivt. Vad jag sett är att hur fan jag än gör så får jag oftast skit. Har blivit kallad "goldnoob" etc och igår vart någon så irriterad så han bad mig avinstallera.. Garvade lite åt det men för helvete?! Tar inte åt mig men det är sjukt taskig ton nästan jämt och tycker det är synd. Att det är krav när man är med i en klan förstår jag men i random? Vissa matcher åker ju alla runt som dårar och skjuter på allt, i andra så campar alla i båda lagen. Man måste ju få vara noob för att lära sig men det tuggas i chatten som en klubb för inbördes beundran. Ville bara skriva av mig lite och inser att det är helt omöjligt att dra några slutsatser av sin prestation i random matcher. Det enda som är säkert är att det är sjukt svårt att göra rätt för lagets bästa. Men kul är det!
PS. Borde finnas randoms som slumpas baserat på antal spelade matcher så kanske jag slipper få skit och ni rävar slipper få mig i vägen.
Senast redigerad av bambulansen 2014-08-19 kl. 10:15.
Citera
2014-08-19, 10:23
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Ok lirade lite igår kväll mest för att spela av 5x. Försökte analysera lite tekniker och så också och kan väl bara konstatera att det spretar.. Nu är det ju klarlagt redan att jag är noobernas noob med 1000 matcher dvs har inte ens 100% på besättningarnas färdigheter och dessutom är rätt jävla värdelös generellt. Vill ändå påstå att jag begriper lite om taktik och är medveten om vagnarnas egenskaper. I random matcher kan det bli hur som helst. Ibland åker alla och ställer sig i ett hörn, i andra ser man direkt att det finns en tanke bakom förflyttningarna och gör mitt bästa för att täcka luckor defensivt eller vara backup offensivt. Vad jag sett är att hur fan jag än gör så får jag oftast skit. Har blivit kallad "goldnoob" etc och igår vart någon så irriterad så han bad mig avinstallera.. Garvade lite åt det men för helvete?! Tar inte åt mig men det är sjukt taskig ton nästan jämt och tycker det är synd. Att det är krav när man är med i en klan förstår jag men i random? Vissa matcher åker ju alla runt som dårar och skjuter på allt, i andra så campar alla i båda lagen. Man måste ju få vara noob för att lära sig men det tuggas i chatten som en klubb för inbördes beundran. Ville bara skriva av mig lite och inser att det är helt omöjligt att dra några slutsatser av sin prestation i random matcher. Det enda som är säkert är att det är sjukt svårt att göra rätt för lagets bästa. Men kul är det!
PS. Borde finnas randoms som slumpas baserat på antal spelade matcher så kanske jag slipper få skit och ni rävar slipper få mig i vägen.

Du måste veta att det ALLTID är lättare att gnälla över någon annan än att ta till sig att man själv kunde ha gjort annorlunda, det är därför folk kräks över alla andra i spelet hela tiden. Det är ALLTID lagets fel att man förlorar - att man själv är en del av laget tycks man alltid bortse från.
De spelare som faktiskt är seriösa sitter knappast och gnäller över laget i ett random battle.

Krav i klaner? Jag har sett klanspelare med horribla stats som gör helt vrickade saker, dessutom verkar botanvändandet vara mest utbrett bland mer erfarna spelare så det är ingen garant för att dom vet vad dom håller på med.

Skit i dom och fokusera på ditt eget spelande och tänk över vad du kan göra för laget istället.
Citera
2014-08-19, 10:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Om det nu är snittskadan så innebär det alltså att jag snittar runt 1500k skada i min Borsig så då borde jag alltså boosta min wn8 rating i den tycker jag, den ligger på 1.4 och den har 1100 hp vilket ju ger ganska exakt 1500 damage då. Average damage enligt targetdamage men ändå är jag "bad" fortfarande.

Är det verkligen så att den stora massan av spelare faktiskt är på nivån "average"? Det känns ju inte så när man spelar, om nu den stora massan ligger på nivå "bad" så är ju inte average just average.....utan ganska bra.....

Snittar du 1500 så ligger du på normalt i RHM (tror jag), 1 kill och ca 2200+ skada så blir du blå
Citera
2014-08-19, 10:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Nu ska jag erkänna att jag inte varit inne där på länge, men joina FB-Tank kanalen ingame så brukar det finnas några därinne som kanske kan spela med dig.
Det blir dubbelt så roligt när man är fler.
Citera
2014-08-19, 10:49
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Snittar du 1500 så ligger du på normalt i RHM (tror jag), 1 kill och ca 2200+ skada så blir du blå

Enligt targetdamage så är 1475 damage grön, 2225 är blå och 2775 är lila. Kills har ingen effekt på det i spelet vad jag vet, bara damage räknas.
Citera
2014-08-19, 10:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Enligt targetdamage så är 1475 damage grön, 2225 är blå och 2775 är lila. Kills har ingen effekt på det i spelet vad jag vet, bara damage räknas.

Kollar du targetdamage så ser du att det är en etta framför damage i ett hålkors, betyder att du behöver en kill också.

edit: Iallafall som jag förstått det och märkt av när jag följt den.
Citera
2014-08-19, 11:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
En riktigt bra tank som de gav bort var ju Tetrachen. Visserligen en tier 2, men ändå. Ruskigt bra och rolig tycker jag att den är!

Nu finns det faktiskt en möjlighet att fiska upp Tetrarch igen! Det kostar på förvisso, men ändå...

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/premium/premshop-russia-love/

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Så du menar att M48A1, T110E5, Obj268 och WT100 inte alls behövde nerfas, T110E3/4 skulle behållt sin 850 alfa, E-100, Maus, Jpz100, Obj263, AMX50B, Leopard1 inte alls behövde buffas och att T57 Heavy och STB-1 inte alls kommer få välförtjänta nerfar?
Personligen tycker jag att det här jäkla utjämningshystering (där alla tanks alltid skall vara så likvärdiga som möjligt) är rejält tröttsamt. Vissa är bättre än andra. Vissa är mer svårspelade än andra. Punkt. Så är det i verkligheten. Så bör det även vara i WoT.

Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Jag har tretton miljoner
Du spelar inte CW va? Eller har du hittat något lönsamt extraknäck i spelet? T.ex. "jobbar ett gatuhörn" på Himmelsdorf?

Citat:
Ok lirade lite igår kväll mest för att spela av 5x. Försökte analysera lite tekniker och så också och kan väl bara konstatera att det spretar.. Nu är det ju klarlagt redan att jag är noobernas noob med 1000 matcher dvs har inte ens 100% på besättningarnas färdigheter och dessutom är rätt jävla värdelös generellt.
Det går naturligtvis att göra olika men de flesta jag känner (inkl jag själv) hade inte 100% på någon besättning förens man börjar komma upp mot tier VI-VII tidigast. Det är helt enkelt inte värt att skola om besättningar med guld tidigare än så. Så bry dig inte om det du. Däremot är min rekommendation att du ändå använder krediter och skolar om dem till 75% när du byter upp dig. Det brukar ge mer "bang for the buck" imo.

Citat:
Vill ändå påstå att jag begriper lite om taktik och är medveten om vagnarnas egenskaper. I random matcher kan det bli hur som helst. Ibland åker alla och ställer sig i ett hörn, i andra ser man direkt att det finns en tanke bakom förflyttningarna och gör mitt bästa för att täcka luckor defensivt eller vara backup offensivt. Vad jag sett är att hur fan jag än gör så får jag oftast skit. Har blivit kallad "goldnoob" etc och igår vart någon så irriterad så han bad mig avinstallera.. Garvade lite åt det men för helvete?! Tar inte åt mig men det är sjukt taskig ton nästan jämt och tycker det är synd.
Jag måste tyvärr erkänna att jag kan få rätt rejäla utbrott emellanåt och då slinker det ur en både det ena och det andra. Exempelvis körde jag en tier III match igår (på en kompis konto som tur är, så det blir inte jag som blir avstängd ). Vi hade 16% chans att vinna innan enl xvm men lyckades ändå ta matchen till 13-12 (encounter på Prokhorovka). Båda deras kvarvarande tanks + jag var på var sida om basen så jag behövde understöd från min lagkamrat för att ge mig på dem (hade inte mycket hp kvar). Men den jäveln stod BAKOM vårt arty och gömde sig. Och när jag höll på som mest att klicka och säga åt honom (snällt) i chatten att komma över på andra sidan spåret och hjälpa mig så blev jag lite ofokuserad och överrumplad, och naturligtvis till slut även utskjuten eftersom jag inte hann undan (och vårt arty sköt som en full sjöman).

Han var inte en bot för han svarade i chatten om att han ville vara försiktig och tänka på defensiven (wtf!??) - sen när jag dog irrade han fram ändå (och blev bortskjuten på 0,01 sekunder). Sån förbannad SOPA! Då blev det faktiskt rätt mycket svordomar i chatten + lite referenser till hur mycket roligare han skulle ha det om han avsintallerade WoT och Att My Little Pony nog är en lämpligare utmaning i hans gamertillvaro osv...

Men som sagt. Egentligen var jag mer förbannad på mig själv eftersom idioten fick mig ouppmärksam. Jag skulle ha skitit i honom och försökt ta motståndarna själv istället.

Vet inte om jag får ihop logiken här men det jag vill säga är 1. Bry dig inte. Ilskan är ofta riktad inåt hos de som får utbrott i chatten. (Censurera chatten om den stör dig, finns ett val i inställningarna). Och 2. Vet inte om du har xvm installerat men har du det och en rutinerad (klan)spelare (grön/blå/lila med många matcher) klickar på kartan och/eller ger order i chatten så kan det faktiskt vara en bra idé att göra som han säger. Rutin väger tung i WoT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in