Citat:
Ursprungligen postat av
teflonpannan69
En riktigt bra tank som de gav bort var ju Tetrachen. Visserligen en tier 2, men ändå. Ruskigt bra och rolig tycker jag att den är!
Nu finns det faktiskt en möjlighet att fiska upp Tetrarch igen! Det kostar på förvisso, men ändå...
http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/premium/premshop-russia-love/
Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Så du menar att M48A1, T110E5, Obj268 och WT100 inte alls behövde nerfas, T110E3/4 skulle behållt sin 850 alfa, E-100, Maus, Jpz100, Obj263, AMX50B, Leopard1 inte alls behövde buffas och att T57 Heavy och STB-1 inte alls kommer få välförtjänta nerfar?
Personligen tycker jag att det här jäkla utjämningshystering (där alla tanks alltid skall vara så likvärdiga som möjligt) är rejält tröttsamt. Vissa är bättre än andra. Vissa är mer svårspelade än andra. Punkt. Så är det i verkligheten. Så bör det även vara i WoT.
Citat:
Ursprungligen postat av
teflonpannan69
Jag har tretton miljoner
Du spelar inte CW va? Eller har du hittat något lönsamt extraknäck i spelet? T.ex. "jobbar ett gatuhörn" på Himmelsdorf?
Citat:
Ursprungligen postat av
bambulansen
Ok lirade lite igår kväll mest för att spela av 5x. Försökte analysera lite tekniker och så också och kan väl bara konstatera att det spretar.. Nu är det ju klarlagt redan att jag är noobernas noob med 1000 matcher dvs har inte ens 100% på besättningarnas färdigheter och dessutom är rätt jävla värdelös generellt.
Det går naturligtvis att göra olika men de flesta jag känner (inkl jag själv) hade inte 100% på någon besättning förens man börjar komma upp mot tier VI-VII tidigast. Det är helt enkelt inte värt att skola om besättningar med guld tidigare än så. Så bry dig inte om det du. Däremot är min rekommendation att du ändå använder krediter och skolar om dem till 75% när du byter upp dig. Det brukar ge mer "bang for the buck" imo.
Citat:
Ursprungligen postat av
bambulansen
Vill ändå påstå att jag begriper lite om taktik och är medveten om vagnarnas egenskaper. I random matcher kan det bli hur som helst. Ibland åker alla och ställer sig i ett hörn, i andra ser man direkt att det finns en tanke bakom förflyttningarna och gör mitt bästa för att täcka luckor defensivt eller vara backup offensivt. Vad jag sett är att hur fan jag än gör så får jag oftast skit. Har blivit kallad "goldnoob" etc och igår vart någon så irriterad så han bad mig avinstallera.. Garvade lite åt det men för helvete?! Tar inte åt mig men det är sjukt taskig ton nästan jämt och tycker det är synd.
Jag måste tyvärr erkänna att jag kan få rätt rejäla utbrott emellanåt och då slinker det ur en både det ena och det andra. Exempelvis körde jag en tier III match igår (på en kompis konto som tur är, så det blir inte jag som blir avstängd

). Vi hade 16% chans att vinna innan enl xvm men lyckades ändå ta matchen till 13-12 (encounter på Prokhorovka). Båda deras kvarvarande tanks + jag var på var sida om basen så jag behövde understöd från min lagkamrat för att ge mig på dem (hade inte mycket hp kvar). Men den jäveln stod BAKOM vårt arty och gömde sig. Och när jag höll på som mest att klicka och säga åt honom (snällt) i chatten att komma över på andra sidan spåret och hjälpa mig så blev jag lite ofokuserad och överrumplad, och naturligtvis till slut även utskjuten eftersom jag inte hann undan (och vårt arty sköt som en full sjöman).
Han var inte en bot för han svarade i chatten om att han ville vara försiktig och tänka på defensiven (wtf!??) - sen när jag dog irrade han fram ändå (och blev bortskjuten på 0,01 sekunder). Sån förbannad SOPA! Då blev det faktiskt rätt mycket svordomar i chatten + lite referenser till hur mycket roligare han skulle ha det om han avsintallerade WoT och Att My Little Pony nog är en lämpligare utmaning i hans gamertillvaro osv...
Men som sagt. Egentligen var jag mer förbannad på mig själv eftersom idioten fick mig ouppmärksam. Jag skulle ha skitit i honom och försökt ta motståndarna själv istället.
Vet inte om jag får ihop logiken här men det jag vill säga är 1. Bry dig inte. Ilskan är ofta riktad inåt hos de som får utbrott i chatten. (Censurera chatten om den stör dig, finns ett val i inställningarna). Och 2. Vet inte om du har xvm installerat men har du det och en rutinerad (klan)spelare (grön/blå/lila med många matcher) klickar på kartan och/eller ger order i chatten så kan det faktiskt vara en bra idé att göra som han säger. Rutin väger tung i WoT.