2014-10-11, 06:32
Medlem
VagDags avatar
Så till slut gjorde jag en för mig storinvestering i garaget först blev det E100, sen så köpte jag upp mig på lite guld och skaffade min första premium maskin, det blev en T26E4, måste säga att jag gillar den skarpt, den är tuff, hård och står pall för det mesta, dessutom kan den knyckla till andra maskiner ganska ordentligt.

Ska väl säga att jag pimpade bägge maskinerna med nya wunderbaums och raggartärningar för att få lite "extra allt" ut av maskinerna, ja laddningsmackapärer och lite annat skit, ja ni fattar.

Måste erkänna att dessa inköp har påverkat mitt spelande i positiv bemärkelse, det började bli lite slentrian faktiskt, det har nästan blivit så att jag börjat skrika åt mina idioter till medspelare, men bara nästan.

Härlig känsla att köra lite Kanadensiskt med E100, in med pucken i zon och sen nagla fast de jävlarna i sargen och brunka på!

Hade faktiskt en för mig episk omgång med E100, när jag en Maus och en JgPzE100 höll en hel flank själva på Redshire, ska säga att vi var fyra från början men en självmordsbenägen polack skulle absolut iväg och fronta motståndet, fast vi bad väldigt snällt att stanna hos oss andra, och det faktumet att motståndarna hade lagt in trycket på vår flank gjorde inte saken bättre, ja den segern smakade gott!
Citera
2014-10-11, 19:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
T69 elitad med 53% wr, tyckte inte om den mycket pga låg penetration så jag hade alltid 8 heat med mig och det kostade mycket krediter.

T54E1(tier9) har inte mycket bättre kanon, 210mm penetration med ap för toppkanonen men skaplig skada på 390, känns rätt meh...men hur bra är den i praktiken?
Citera
2014-10-11, 19:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
T69 elitad med 53% wr, tyckte inte om den mycket pga låg penetration så jag hade alltid 8 heat med mig och det kostade mycket krediter.

T54E1(tier9) har inte mycket bättre kanon, 210mm penetration med ap för toppkanonen men skaplig skada på 390, känns rätt meh...men hur bra är den i praktiken?

Öh, rätt bra.
Dumpa 1.5k damage på 7s är alltid en trevlig upplevelse (iaf för mig ) och jag har förstört matcher för tier7 tanks genom att dumpa ett clip i dem i början av matchen och slagit ut dem på 7s.
210 pen är helt hanterbar penetration, T54E1 är ingen frontline tank utan fungerar mer enligt principen att man följer med mediums, hittar en skadad tank med mindre är 1500 HP, flankar honom och slår ut honom. Som värst tar man en träff men slår ut en tank. Clip reload är ok med 35s. Svagheten är i matcher där du inte enkelt kan flanka och måste skjuta mot front armour.
En ok match i en T54E1 är 3k damage och du behöver göra 5-6k damage i tier10 matcher för ace.
Citera
2014-10-12, 19:18
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

En av de bästa och roligaste vagnar jag spelat! 210 pen räcker för egentligen allt och du kan faktiskt studsa en del skott med rätt vinkling. Bara klantar som inte kan sikta som enbart använder guld. Lägg där till en löjligt snabb omladdning för den höga skadan, så har du en fantastiskt rolig vagn. T57 heavy är inte alls lika kul, även om den är rejält op i rätt händer.

Älskade även T69, men T54E1 var snäppet bättre på allt helt enkelt, om jag ska säga något negativt om den, är det att den är lite väl stor och hög. Svårt att gömma sig bakom stenar och hus när tornet sticker ut överallt.
Citera
2014-10-12, 19:28
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Tagit en paus från random battles. Tappade från 55,36% winrate overall till 55,27% utan att vinna en enda match och med en snitt WN8 på ~2700. Jag kan köpa att man har dåliga dagar, men efter nästan en vecka av helt oförklarliga förluster känns det rätt omotiverat att spela.

Välkommen i klubben!
Citera
2014-10-12, 21:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
...
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
...
Ok, kommer nog provköra den på testservern.
Citera
2014-10-13, 12:48
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Älskade även T69, men T54E1 var snäppet bättre på allt helt enkelt, om jag ska säga något negativt om den, är det att den är lite väl stor och hög. Svårt att gömma sig bakom stenar och hus när tornet sticker ut överallt.
Jag kom aldrig överens med T69 utan tyckte den var mest skit. Solen gick däremot upp med T54E1. Den är grymt kul! (Elitad). Inte så snabb kanske men satan vad effektiv man kan vara 2-3 st i plutt med den. Ffa om man dammar på med lite guld också.
Citera
2014-10-13, 16:32
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vad tycker ni jag ska köpa först? Spara lite till så att jag kan köpa IS-8 eller köpa M40/M43?
Citera
2014-10-13, 16:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vad tycker ni jag ska köpa först? Spara lite till så att jag kan köpa IS-8 eller köpa M40/M43?

Om du vill komma till en kompetent CW tank (IS-7) så självklart behöver du straffas och pina dig igenom IS-8'an. I alla andra fall hade jag inhandlat M40/M43 för då kan du inmundiga den gyldene brygden medans du sitter med ena handen på musen och plinkar in fina träffar.

Fan, kanske är därför jag spelar arty.
Senast redigerad av Salorm 2014-10-13 kl. 16:38.
Citera
2014-10-13, 16:55
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag kom aldrig överens med T69 utan tyckte den var mest skit. Solen gick däremot upp med T54E1. Den är grymt kul! (Elitad). Inte så snabb kanske men satan vad effektiv man kan vara 2-3 st i plutt med den. Ffa om man dammar på med lite guld också.

Japp, T54E1 är verkligen svinkul och rätt op egentligen med den skadan man kan peta ut. Förstår dock inte hur folk kan ogilla T69, den är mindre, smidigare och har en snabbare omladdning, även om skadan bara är dryga 1k i ett magasin.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

IS-8 är en av få tanks jag har sålt av ren ilska. Den är verkligen skitkass, frustrerande och jobbig att spela med. Jag hade hellre kört med IS-3 med tier 9 mm om jag säger så, dessutom är IS-3 en bättre tank på allt utom skada/pen. Så efter att ha kört en av de bästa tier 8 tunga vagnarna, får man en av de sämsta i spelet för sin tier istället.
Citera
2014-10-13, 17:06
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om du vill komma till en kompetent CW tank (IS-7) så självklart behöver du straffas och pina dig igenom IS-8'an. I alla andra fall hade jag inhandlat M40/M43 för då kan du inmundiga den gyldene brygden medans du sitter med ena handen på musen och plinkar in fina träffar.

Fan, kanske är därför jag spelar arty.

Citat:
Japp, T54E1 är verkligen svinkul och rätt op egentligen med den skadan man kan peta ut. Förstår dock inte hur folk kan ogilla T69, den är mindre, smidigare och har en snabbare omladdning, även om skadan bara är dryga 1k i ett magasin.

IS-8 är en av få tanks jag har sålt av ren ilska. Den är verkligen skitkass, frustrerande och jobbig att spela med. Jag hade hellre kört med IS-3 med tier 9 mm om jag säger så, dessutom är IS-3 en bättre tank på allt utom skada/pen. Så efter att ha kört en av de bästa tier 8 tunga vagnarna, får man en av de sämsta i spelet för sin tier istället.

Så det betyder att jag borde köpa M40/M43 istället?
Kan även använda 50k free (som jag redan har) för att låsa upp T29, har testat och gillar den skarpt
Citera
2014-10-13, 17:08
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Förstår dock inte hur folk kan ogilla T69, den är mindre, smidigare och har en snabbare omladdning, även om skadan bara är dryga 1k i ett magasin.
Det kan ju vara så enkelt att jag inte kunde köra den ordentligt på den tiden. Det var en av de första åttorna jag skaffade mig och en av, eller t.o.m. den första, riktiga autoloadern (borträknat lighttjafs med tillhörande ärtbössor).
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-10-13 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in