2014-10-06, 12:23
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiann
nej inte alls jag undrar bara varför det är sån enorm skillnad? varför dessa utländska är mkt starkare o mer potent än svenska benso ?

Jag har märkt detsamma, såvida det inte gäller kassa kopior. Kanske kan det ha att göra med att många utländska tex diazepam och xanor är mycket renare i själva mängden aktiv substans vs bindningsmedel och andra tillsatser?

Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Hur länge sitter xanor i? ruslängden alltså.

Efter ca 4 timmar brukar jag få ta igen för att bli glad igen. Tar man dock vid ett tillfälle utan tolerans kan man vara glad mycket längre men börjar ändå dala mycket snabbare än tex temesta och stess.
Citera
2014-10-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag har märkt detsamma, såvida det inte gäller kassa kopior. Kanske kan det ha att göra med att många utländska tex diazepam och xanor är mycket renare i själva mängden aktiv substans vs bindningsmedel och andra tillsatser?

Efter ca 4 timmar brukar jag få ta igen för att bli glad igen. Tar man dock vid ett tillfälle utan tolerans kan man vara glad mycket längre men börjar ändå dala mycket snabbare än tex temesta och stess.

Ja kanske det är anledningen, för det är jätte konstigt i princip testat alla både svenska från apotek och dessa utländska som jag har, xanor, diazepam, clonazepam (ikto) o många fler och de utländska är mkt starkare o mer poten både när de gäller effekt, rus osv... som jag skrev 10mg utländska diazepam (blå) motsvarar ca 25-30mg svenska stesolid har ja märkt i både effekt, rus osv... alltså ungefär 2,5 gg starkare! o de gäller alla benzo, som du skriver så kanske det beror på att de är ''renare'' utan extra tillsatser
Citera
2014-10-06, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persiann
Har köpt Xanor från utlandet 1 och 2 mg, dessa är mycket starkare än svenska xanor som man får genom apoteket, har fått de utskriven förut men dessa som ja köpte är fan mycket mer potenta och starkare, vad beror det på ?? OBS gäller alla Benzo ja köpt utomlands de är alla starkare o mer potenta än Svenska benzo, nån som vet anledningen ? t,ex 10mg diazepam som ja köpt utomlands är lika stark o effektiv som ungefär 25-30 mg svenska stesolid.. o som sagt gäller alla benzon ja köpt och har... iktorivil clonazepam, xanor alprazolam, diazepam, flurazepam, nitrazepam, flunitrazepam, stilnoct osv. alla är starkare än svenska, o samma dos.. köpte massor av allt och så billigt

Du tror inte läkemedels bolagen hade blivit stämda och krossade om det kom fram att man fel doserar mediciner i olika länder????!......börjar likna Area 51 detta
Citera
2014-10-06, 19:24
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Hur länge sitter xanor i? ruslängden alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Ja om man har "tryckande" ångest, detta blir svårt men drar det kort.
Om jag te.x har ångest (Har GAD med tyvärr) när jag vaknar för en grej jag har gjort tidigare dagarna innan, och då tar 1-2mg xanor. Då vågar jag mig in i "tanken" och kan bearbeta lite på den iaf.
Så då kan det räcka med dom 2mg när man vaknar och är som en katt som ska badas.

Men oftast inte tyvärr. Äter dagligen, ser till att jag har kontroll över ångest/socialfobi/mm.
med mina ångestdämpande piller - fegt va... Vill knappt påstå att det räcker ändå.
Citera
2014-10-07, 07:42
Medlem
Någon som skrev tidigare att man blev helt bäng av xanor och inte kan hantera sina problem i samma omfattning som på ikto t.ex. Tar jag 2mg har jag fortfarande ångest och kan jobba med problemet. Håller med om att vissa doser gör en helt avslagen dock.

Ville bara få de ut mig om folk oroar sig kring terapi + xanor.
Citera
2014-10-08, 01:47
Medlem
Tänkte teste röka 1 mg xanor på folie, skulle bara behöva lite snabb hjälp, behöver jag mixtra ut det på något speciellt på foliet och hur länge kommer det hålla? Ska jobba kvälls skift imorn.. Ursäkta om det redan finns svar men hittar inte.
Mvh
Citera
2014-10-08, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaaaazi
Tänkte teste röka 1 mg xanor på folie, skulle bara behöva lite snabb hjälp, behöver jag mixtra ut det på något speciellt på foliet och hur länge kommer det hålla? Ska jobba kvälls skift imorn.. Ursäkta om det redan finns svar men hittar inte.
Mvh
Tror inte Xanor är speciellt lönt att röka på folie, det är mer Flunitrazepam isåfall.
Citera
2014-10-09, 19:56
Medlem
Sudden777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Det ska vara lugnt. Jag skulle kört på i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av surprised
Tror att dom flesta hade kunnat köra på samma kväll så det är nog lungt
Tack för svar! Blev dock 10 st och alkohol både fredag och lördag. Feta minnesluckor osv haha...
Citera
2014-10-11, 16:18
Medlem
Har tagit två st 1mg bulgariska rosa xanor. Jag kan nog säga att detta nog är det bästa preparat jag tagit. Jag är egentligen en användare som tar för att fungera i vardagen. Tagit xanor 3ggr tidigare och alltid med en bira. Det har slutat i arresten. Jag har alltid svårt i sociala sammanhang och har använt cannabis eller opiater mot liknande psykisk symptom. Det har alltifrån hjälp mig men på grund av ruset har det ibland blivit knas men med xanor fick jag inget rus. Känner mig mer som mig själv. Social, glad och positiv. Men inget annat. Och det är det jag tycker är perfekt.
Jag har nog en del psykiska problem som jag försökt lindra med droger. Detta är det bästa ≠ inget knasrus och ändå är mina jobbiga symtom borta

Jag ska föreslå detta för min psykolog.
Citera
2014-10-11, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaaaazi
Mvh

Tycker det är meningslöst att röka benso överhuvudtaget. Tycker det bästa är att äta dem, alternativt få det IV på sjukhus. Slöseri.
Citera
2014-10-12, 18:07
Medlem
Någon som vet en bra kombo för alpra och krogen? har i princip ingen tolerans. Körde sist 1mg lite öl och röka men vart riktigt oskön. Kommer nog skippa rökat i framtiden, men hur många mg ska jag ta med lite öl?
Citera
2014-10-13, 14:02
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Någon som vet en bra kombo för alpra och krogen? har i princip ingen tolerans. Körde sist 1mg lite öl och röka men vart riktigt oskön. Kommer nog skippa rökat i framtiden, men hur många mg ska jag ta med lite öl?
Krogen och Xanor brukar inte sluta så väl. Av egna erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in