2014-10-13, 15:56
Medlem
Tänkte försöka att trappa ner mitt xanor beroende men hjälp av Diazepam. Undrar om någon har några tipps. Brukar ta 4g på morgonen. Ska jag ta 3g X och 10g Diazepam? eller ska jag ta 40g Diazepam. Fråga 2 motsvara 1g xanor 10g Diazepam

/Osse
Citera
2014-10-13, 22:03
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossseosse
Tänkte försöka att trappa ner mitt xanor beroende men hjälp av Diazepam. Undrar om någon har några tipps. Brukar ta 4g på morgonen. Ska jag ta 3g X och 10g Diazepam? eller ska jag ta 40g Diazepam. Fråga 2 motsvara 1g xanor 10g Diazepam

/Osse

Hur länge har du käkat xanor? Man blir väldigt inkörd på en benso - och ekvivalenstabeller kan vara missvisande. Precis bytt ut min iktorivil 2mg efter ~6 års bruk mot 20mg Stesolid. Enligt ekvivalenstabeller på internet skall 2mg klonazepam motsvara 40mg stesolid - men 20mg funkar perfekt för mig. Testa 20 - diazepam är en fantastisk benso om man trappar ur / byter benso, och se sedan om du behöver gå upp i dos!

Lycka till!
Må bäst!
Citera
2014-10-14, 07:56
Medlem
Körde diazepam, lorazepam ikto samt xanor i helgen. Det enda som jag inte upplevt ökat tolerans på är xanor. Antar det beror på att det är så starkt.
Citera
2014-10-14, 20:36
Medlem
Prickss avatar
Om man skulle jämföra Tramadol 50mg med Xanor 1mg, vilket flummar man bäst på?
Citera
2014-10-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricks
Om man skulle jämföra Tramadol 50mg med Xanor 1mg, vilket flummar man bäst på?

Xanor. Om det blir flum beror på tolerans dock.
Citera
2014-10-15, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Någon som vet en bra kombo för alpra och krogen? har i princip ingen tolerans. Körde sist 1mg lite öl och röka men vart riktigt oskön. Kommer nog skippa rökat i framtiden, men hur många mg ska jag ta med lite öl?

Ja, jag blir helt sjuk i huvudet av denna kombo. Dricker knappt längre delvis p.g.a. detta. Blir våldsam och säger saker jag inte menar. Får minnesluckor. Tror många reagerar dåligt på benso och sprit. Välkänt fenomen.
Citera
2014-10-16, 17:53
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Hur kommer det sig att jag aldrig direkt får några psykiska utsättningssymptom under avtändningen på benzo? (förutom sömnproblem och orkeslöshet då) Nu 5 veckor efter jag slutade och utsättningssymptomen har lagt sig så kommer depressionen, nojjan och sömnproblemen tillbaka som en smäll på käften. Hur förklarar man detta? Sitter skiten kvar så länge i kroppen eller? Beror förstås på hur mycket och vad jag käkat:

Jag har i princip käkat xanor+imovane i 2 år men fram till Februari-Mars typ i år skötte jag medicineringen väl och åt endast 1mg xanor och 7,5mg imovane vid behov enligt läkarens ordination. Fick aldrig någon tolerans. Sen började jag höja dosen på imovane i år och har flera gånger varit uppe på 22,5mg och snuddat vid 30mg ett par gånger, slutat i 2-3 veckor och börjat igen osv. Xanor har jag aldrig käkat mer än 1mg åt gången. Har vid enstaka tillfällen käkat valium, stilnoct och fm1 också.

Kan drogen ligga kvar i kroppen länge om man käkar mycket? Nu har det snart gått 6 veckor utan ett piller ska ge det 8 veckor innan jag får ta vid behov, förhoppningsvis har toleransen gått ner då. Att nojjan börjar komma tillbaka är ju iaf ett tecken på att jag fått det ur kroppen eller att min kropp iaf gjort sig av med det så kan ju se det positivt.
Citera
2014-10-16, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Ja, jag blir helt sjuk i huvudet av denna kombo. Dricker knappt längre delvis p.g.a. detta. Blir våldsam och säger saker jag inte menar. Får minnesluckor. Tror många reagerar dåligt på benso och sprit. Välkänt fenomen.

Absolut ,man skall inte ta benzo om man ej kan hantera dem med alkohol alls.
Det 14:isar ungdomar som såg till att Rohypnol total försvann efter svt`s Kalla Fakta program om vilken mördardrog detta var.
Skit ungar som springer runt med detta i sig tror dom är gangsters pga av dessa roppar. Våga lite mera.

Nu är Flunitrazepam (Rohypnol) klassat i samma grad som kokain

Kan man hantera benzo med alkohol så är det ingen fara med detta.

Helt plötsligt är Xanor nr 1 ,det tar inte länge innan dom höjer straffen på dessa heller så som skit ungarna håller på.

B
Citera
2014-10-16, 23:42
Medlem
populopiduss avatar
Har läst att Xanor kan vara effektivt mot tinnitus. Någon med erfarenhet av detta?
Citera
2014-10-17, 00:06
Medlem
pl00jErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Har läst att Xanor kan vara effektivt mot tinnitus. Någon med erfarenhet av detta?
Har använt xanor dagligen i ca 1 månad. Har inte märkt någon skillnad varken på höga eller låga doser.

Nu vill jag ställa en fråga!

Har käkat mellan 3-8 mg alprazolam varje dag i 1 månad. Idag har jag tagit 8 mg utspritt tror jag. Tror ni jag klarar av att dricka 5-6 starköl i morgon kl 17-20 utan att bli helt mongo? Självklart ska jag inte äta några xanor i morgon. Har tillgång till ritalin ifall det skulle kunna få mig att uppträda mer nyktert.
Citera
2014-10-17, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr
Har använt xanor dagligen i ca 1 månad. Har inte märkt någon skillnad varken på höga eller låga doser.

Nu vill jag ställa en fråga!

Har käkat mellan 3-8 mg alprazolam varje dag i 1 månad. Idag har jag tagit 8 mg utspritt tror jag. Tror ni jag klarar av att dricka 5-6 starköl i morgon kl 17-20 utan att bli helt mongo? Självklart ska jag inte äta några xanor i morgon. Har tillgång till ritalin ifall det skulle kunna få mig att uppträda mer nyktert.

Ja det kan du. Halveringstiden är inte särskilt lång på alprazolam.

Edit. web4health.info/sv/answers/bio-benzo-overview.htm
Senast redigerad av i574n8u11 2014-10-17 kl. 11:28.
Citera
2014-10-18, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evion
Hur länge har du käkat xanor? Man blir väldigt inkörd på en benso - och ekvivalenstabeller kan vara missvisande. Precis bytt ut min iktorivil 2mg efter ~6 års bruk mot 20mg Stesolid. Enligt ekvivalenstabeller på internet skall 2mg klonazepam motsvara 40mg stesolid - men 20mg funkar perfekt för mig. Testa 20 - diazepam är en fantastisk benso om man trappar ur / byter benso, och se sedan om du behöver gå upp i dos!

Lycka till!
Må bäst!

Jag har ätit xanor +10år men har blivet lite för mycket på sista tiden. Tycker du att 20mg diazepam mostvarar 1mg exanor?

Osse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in