Citat:
Jag tycker att jag har rott mitt resonemang i hamn. Isaksson gör tabbar ganska ofta och håller allmänt låg nivå sedan flera år tillbaka, samtidigt som bättre alternativ finns. Anledningen till att jag pratar om media är för att det som kommer ur dig bara är konsensustrams. Isaksson försvaras för att folk följer den allmänna men försvagade föreställningen om Isaksson som en bra målvakt, där Nordfeldt inte är ett alternativ för att han enligt dem tabbade sig mot Danmark.Du har en poäng i det logiska resonerandet på den första punkten. Men okej, för att vara tydlig: Med ett bättre försvar skulle naturligtvis Isaksson släppa in färre mål. Okej?
Men sedan fallerar det. Vadå vindflöjel, slav och idiot? För att du inte lyckas ro ditt resonerande i hamn börjar du prata om "media" och sätta upp självsnickrade regler för vad som är acceptabelt att göra som landslagsmålvakt.
Nordfelt fick chansen. Han agerade som en överhettad U19-spelare i ett kritiskt skede av matchen. Det går inte att lita på honom. Då åker man ut. Det är inte standard att missbedöma utrusningar. Inte om man ska vara landslagsmålvakt.
Men sedan fallerar det. Vadå vindflöjel, slav och idiot? För att du inte lyckas ro ditt resonerande i hamn börjar du prata om "media" och sätta upp självsnickrade regler för vad som är acceptabelt att göra som landslagsmålvakt.
Nordfelt fick chansen. Han agerade som en överhettad U19-spelare i ett kritiskt skede av matchen. Det går inte att lita på honom. Då åker man ut. Det är inte standard att missbedöma utrusningar. Inte om man ska vara landslagsmålvakt.
Det är ganska uppenbart hur det ligger till med frilägen. En spelare kan komma fri antingen genom en försvarsmiss eller genom briljant offensivt spel. När en spelare väl är fri, så förväntas han göra mål. Andra standardutfall är att spelaren tabbar sig och missar, att målvakten gör en bra räddning eller att spelaren rivs ner. Här hände det sistnämnda. Det är inga konstigheter med det och ett sådant agerande av andramålvakten ska inte stärka en ordinarie målvakt, som kontinuerligt gör misstag.