2014-10-12, 13:45
  #19885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Du har en poäng i det logiska resonerandet på den första punkten. Men okej, för att vara tydlig: Med ett bättre försvar skulle naturligtvis Isaksson släppa in färre mål. Okej?
Men sedan fallerar det. Vadå vindflöjel, slav och idiot? För att du inte lyckas ro ditt resonerande i hamn börjar du prata om "media" och sätta upp självsnickrade regler för vad som är acceptabelt att göra som landslagsmålvakt.
Nordfelt fick chansen. Han agerade som en överhettad U19-spelare i ett kritiskt skede av matchen. Det går inte att lita på honom. Då åker man ut. Det är inte standard att missbedöma utrusningar. Inte om man ska vara landslagsmålvakt.
Jag tycker att jag har rott mitt resonemang i hamn. Isaksson gör tabbar ganska ofta och håller allmänt låg nivå sedan flera år tillbaka, samtidigt som bättre alternativ finns. Anledningen till att jag pratar om media är för att det som kommer ur dig bara är konsensustrams. Isaksson försvaras för att folk följer den allmänna men försvagade föreställningen om Isaksson som en bra målvakt, där Nordfeldt inte är ett alternativ för att han enligt dem tabbade sig mot Danmark.
Citera
2014-10-12, 14:35
  #19886
Medlem
ruckaalis avatar
Helt rätt med Elmander. Hrgota får hoppa in och bevisa att han är bättre, superstjärna som han blivit senaste veckan överallt på kommentarsfält och forum.
Citera
2014-10-12, 14:41
  #19887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja, bakom alla spelare finns det väl en tanke, att just dom ska bidra med nån specifik kvalité som gynnar det stora hela. Men Elmander? Jag har aldrig fattat storheten i den spelaren som verkar ha varit bofast i landslaget dom senaste tio åren. Han har inget målsinne, inget spelsinne, han är totalt värdelös på alla former av nick. Vad tillför han? Ska man ha någon som bara ska springa och jaga mittbackar så måste det ju vara mer vettigt att ha någon i alla fall som kan suga in en längre boll, hålla i den tills laget flyttat upp och sen fördela vidare. Elmander duger ju inte till det.

Har Hamrén presenterat sin fotbollsfilosofi som landslaget ska spela efter nån gång?

Elmander erbjuder ett stabilt slitjobb, man vet vad man får. Det är typ allt.
Sen gör han ett och annat mål men snittet är väl var 4:e match ungefär och det är likadant i klubblaget.
Citera
2014-10-12, 14:55
  #19888
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Svenska landslaget är dödsdömt. Det är ingen kontinuitet under Hamrén. Han har haft landslaget i flera år och han har fortfarande inte lyckats sätta en startelva med tydliga reserver.

Detta är och förblir en ökenvandring ända fram tills den inkompetente åsnan Hamrén fått sparken.
Citera
2014-10-12, 15:02
  #19889
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sult
Jag tycker att jag har rott mitt resonemang i hamn. Isaksson gör tabbar ganska ofta och håller allmänt låg nivå sedan flera år tillbaka, samtidigt som bättre alternativ finns. Anledningen till att jag pratar om media är för att det som kommer ur dig bara är konsensustrams. Isaksson försvaras för att folk följer den allmänna men försvagade föreställningen om Isaksson som en bra målvakt, där Nordfeldt inte är ett alternativ för att han enligt dem tabbade sig mot Danmark.
Fast gör han verkligen det? På vilket sätt har han hållit låg nivå? Vilka alternativ är bättre? Nordfeldt - nej, vi har ju sett hur det går. Wiland - nej, han har inte gjort någon glad med sina landslagsinsatser. Robin Olsen - ja, han är ett klart intressant namn som borde börja spelas in innan Danmark rycker honom (kändes väldigt mogen och säker i CL-matcherna), men han petar inte Isaksson i dagsläget.

Försvarsspelet har ju varit obefintligt sedan Hamrén tog över, jag skulle säga att nio av tio mål vi släpper in beror på utespelarna (mittfält/backlinje) i första hand och inte Isaksson. Jag kan på rak arm inte komma på några riktiga målvaktstavlor från Isaksson på senare år som lett till baklängesmål?

Han är absolut ingen världsmålvakt, men kritiken mot honom är löjlig. Han är INTE det största problemet det här landslaget har, långt ifrån.

------------------------------------------

Ang. kvällens startelva förstår jag inte varför man spelar Bengtsson istället för Lustig (förutsatt att den senare är 100% spelklar), samt varför Elmander inte petas till förmån för Hrgota. Allt annat än vinst ikväll är oacceptabelt, Liechtenstein är en blåbärsnation och det är ett bra läge att testa Hrgota. Synd att Hamrén inte inser det...
__________________
Senast redigerad av junaz 2014-10-12 kl. 15:07.
Citera
2014-10-12, 15:09
  #19890
Medlem
Signaturums avatar
Hamrén kan dra åt fanders, så trött på gubben.
Elmander är duktig och som ger 100% för sitt lag i varje match, tyvärr har han i min mening inte mer.
Varför matchar Hamrén inte yngre när hela svenska folket skriker efter det?
Killen har varit på plats under VM och fått bevittna hur många av lagen satsar på yngre spelare tidigt och ändå når framgång. Det var även något som poängterades gång på gång på gång under turneringen vilket lyckat koncept det var att satsa på yngre.
Inkompetenta nolla
Citera
2014-10-12, 15:13
  #19891
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Svenska landslaget är dödsdömt. Det är ingen kontinuitet under Hamrén. Han har haft landslaget i flera år och han har fortfarande inte lyckats sätta en startelva med tydliga reserver.

Detta är och förblir en ökenvandring ända fram tills den inkompetente åsnan Hamrén fått sparken.
Så man ska ha samma startelva i flera år med tydliga reserver? Är det framgångsreceptet? Noll generationsväxling? Intressant, med tanke på att Hamrén brukar få kritik för det absolut motsatta, att han är för dålig på att spela in nya spelare.
Citera
2014-10-12, 15:22
  #19892
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Så man ska ha samma startelva i flera år med tydliga reserver? Är det framgångsreceptet? Noll generationsväxling? Intressant, med tanke på att Hamrén brukar få kritik för det absolut motsatta, att han är för dålig på att spela in nya spelare.

Var i mitt inlägg skrev jag att han skall köra på en ålderstigen startelva? Han skall satsa ungt med ett par veteraner, sen måste han köra på det laget. Detta är ett landslag vi talar om, man måste spela ihop ett lag, man kan inte byta mittbackar, ytterbackar och anfallare stup i kvarten.

Hamrén är så värdelös att det blir skrattretande...
Citera
2014-10-12, 15:32
  #19893
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hamrén kan dra åt fanders, så trött på gubben.
Elmander är duktig och som ger 100% för sitt lag i varje match, tyvärr har han i min mening inte mer.
Varför matchar Hamrén inte yngre när hela svenska folket skriker efter det?
Killen har varit på plats under VM och fått bevittna hur många av lagen satsar på yngre spelare tidigt och ändå når framgång. Det var även något som poängterades gång på gång på gång under turneringen vilket lyckat koncept det var att satsa på yngre.
Inkompetenta nolla

Exakt så gick diskussionerna i Sverige när vi hade U21 EM(var det väl?) på hemmaplan för några år sedan. Åh alla som var med var så duktiga och skulle vinna över A- landslaget osv osv. Flera av de spelarna som var med är knappt med i diskussionen längre och de som ändå spelar i landslaget får bara skit hela tiden och borde bytas ut.

Så nu står vi här med er fotboll manager proffs som återigen gapar om föryngring, ni vill alltså slänga in folk som knappt gjort en landskamp i ett EM-kval. När de senare floppar vänder ni kappan ett tag och börjar sedan om igen med föryngringsargumenten.

Jag tycker att de som förbundskaptenen tycker är bäst vid tillfället som matchen är ska också spela. Om de råkar vara en 30-åring eller en 20-åring spelar ingen roll.
Citera
2014-10-12, 15:32
  #19894
Medlem
waikikiis avatar
Elmander är passé. Har alltid gillat honom men senaste tiden och speciellt nu senast mot Ryssland är det en spelare som inte ens ska vara i närheten av att trä på sig en svensk landslagströja. Han såg trött och och hade inte alls något klipp i steget, löpte dessutom osmart och såg smått ointresserad ut och det är de tre egenskaperna som gjort honom till en duglig forward tidigare i sin karriär. Säg vad du vill om Hrgota men han är 10 år yngre och gör mål för en av Tysklands bättre klubbar.
Citera
2014-10-12, 15:51
  #19895
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Elmander är passé. Har alltid gillat honom men senaste tiden och speciellt nu senast mot Ryssland är det en spelare som inte ens ska vara i närheten av att trä på sig en svensk landslagströja. Han såg trött och och hade inte alls något klipp i steget, löpte dessutom osmart och såg smått ointresserad ut och det är de tre egenskaperna som gjort honom till en duglig forward tidigare i sin karriär. Säg vad du vill om Hrgota men han är 10 år yngre och gör mål för en av Tysklands bättre klubbar.

Håller med om Elmander, det syns att han saknar något i sitt steg nu för tiden. Den där extra pushen, bara.

Har ingen koll på Hrgota men han borde få ett halvtimmeslångt inhopp idag. Är Toivonen skadad?
Citera
2014-10-12, 16:00
  #19896
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Var i mitt inlägg skrev jag att han skall köra på en ålderstigen startelva? Han skall satsa ungt med ett par veteraner, sen måste han köra på det laget. Detta är ett landslag vi talar om, man måste spela ihop ett lag, man kan inte byta mittbackar, ytterbackar och anfallare stup i kvarten.

Hamrén är så värdelös att det blir skrattretande...

Precis, stommen måste vara kontinuerlig. Vilka är givna i Hamréns landslag? Zlatan enbart?

Tyskland verkar ju ha ganska liten ruljans på stommen sin. Det resulterade i VM-pokal för dom. Nu kanske inte vi ska hoppas på nån pokal men man kan ju hoppas på att man slipper sitta och slita sitt hår över det slöa och oengagerade spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in