Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Han har ju dock ett par poänger. Det är väldigt trångt i spelschemat och en situation där man måste förlägga Allsvenskan samtidigt som landslagssamling är inte bra. Säsonger med mästerskapsuppehåll är rätt knepiga att få ihop. Därför är jag med på att förlänga tävlingssäsongen med en vecka i början och en i slutet. Det skulle underlätta rätt mycket. Det finns idag inte så mycket utrymme för hur man ska göra vid en inställd match.
Han är nog heller inte helt fel ute när han säger att vi måste förstärka våra resurser i träningsanläggningar och tränare. Det är absolut något att se över.
Däremot är han tveksam när han pratar om uttagningen av Krafth även om det så klart underlättar för honom om en spelare presterar mot annat motstånd än allsvenska lag. Jag förstår varför han först frågade Tinnerholm och inte Johan Larsson.
Höst-vår är ogenomförbart och det är fler än han som inte fattar det. Det finns användare här som har förespråkat det.
Att Förbundets planering behöver förbättras håller jag med om och att säga att klubbarna behöver investera i mycket infrastruktur är nästan som att sparka in öppna dörrar. Hur man ska få råd att investera när vi samtidigt byter till höst-vår är däremot en gåta. Överlag är hans förslag mest en partsinlaga som gränsar till pekoral, en dåres försvarstal till varför det har gått så dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Antar att du syftar på det här uttalandet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article19882585.ab
Blev lite nyfiken. Johan Larsson har väl rätt gott om internationell rutin för att vara allsvensk?
http://www.eliteprospects.com/football/player.php?player=3543
Under 2013 och 2014 har Larsson spelat sammanlagt 15 matcher på Europa-nivå. Det räcker gott och väl för att se kvalitén i spelaren i fråga. Därmed inte sagt att jag nödvändigtvis vill se honom i landslaget, men argumentationen håller inte.
Sen måste ju Bahoui verkligen ha storimponerat på sina ynka tre EL-kvalmatcher mot Linfield och Astana... Jävla pajastränare.
Blir spelare som exempelvis Helander så mycket bättre av att spela ett par matcher i CL? Erfarenhet är naturligtvis bra, men det sker inte någon förvandling över en natt bara för att man spelat i Europa. Det är inte som att förlora oskulden.
Dessutom kan man ju egentligen undra hur mycket bättre spelare blir genom att gå till turkiska, holländska, skotska och danska lag?