2012-10-17, 16:08
  #13885
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Tycker jag absolut. Att låta käften gå i ett är inte synonymt med goda ledaregenskaper. Finns ju drösvis av spelare genom historien som har varut ypperligare ledargestalter trots att dom inte pratat så mycket. Men när dom väl gjort det, får dom samtliga i rummet att lyssna. Hellre på det viset än att tjata stup i ett, som jag inbillar mig att en spelare som Ljungberg t.ex. gjorde på sin tid.

Sen finns det ju inga direkta kaptensmaterial i landslaget på det viset längre. Mellberg och Majstorovic är ju borta. Isaksson har inte den pondusen. Kimpa ligger väl närmast till hands men uppenbarligen har han inte den plats han borde prenumerera på som innermittfältare. Du ser, det faller sig naturligt att låta Zlatan ha kaptensbindeln. Dessutom är han ju på en nivå ingen annan svensk spelare befinner sig på.

Håller med. Zlatan är inte den perfekte lagkaptenen, inte alls, men han är just nu i princip det enda alternativet och han verkar sköta det bra. Hade dock Mellberg fortfarande spelat så hade mitt val varit honom.
Citera
2012-10-17, 16:09
  #13886
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda
Vilka U21 spelare tror ni förresten tar steget till A-landslaget i framtiden? Själv är jag övertygad om att Pontus Jansson och Oscar Hiljemark kommer spela i A-landslaget inom 5 år, de två är de största talangerna i U21 laget.

Alexander Milsosevic och Pontus Jansson som mittlås om 5 år kan ju vara något.

Hur länge räknas man som "ung supertalang" egentligen? Jansson fyller 22 och Sana är 23. Känns ju som de under 20 kan betecknas som "unga talanger", men vad vet jag.
Citera
2012-10-17, 16:12
  #13887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Jag tror hon var i Kalmar och jobbade på Sverige-Italien. Men jag skulle vilja veta va det var för brud han kramade om, såg riktigt fin ut!

Det var inte Helena då?
Citera
2012-10-17, 16:16
  #13888
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ren bullshit när det gäller Källström. Taco visar alltid att han borde vara ordinarie, men Källström är ju oftast snudd på usel.

Ta premiärmatchen mot Ukraina i somras som exempel. Varenda chans Ukraina får i första halvlek kommer som följd av att Källström gått bort sig på mitten. Elm slår två passningar som inte på något sätt är sämre än de Källström slog igår i den matchen, men eftersom det inte blev mål på dem får han skit för sin insats i den matchen, mer skit än Källström t.o.m.

Men i sak håller jag med om att det allra viktigaste är att han får in lite kontinuitet centralt i laget. Tyvärr tror jag inte det hjälper om tre av spelarna är Olsson, Granqvist och Källström. Såna klappmongon kommer ge bort segrar oavsett hur samspelta de är. Kolla igenom Tysklands mål igen och fokusera på Granqvists agerande. Du hade kunnat satt in en duktig korpenspelare där istället och han hade sett mindre vilsen ut.
Vet att du inte ville svara på det förut i tråden men jag frågar dig igen. Vill du fortfarande ta bort varenda offensivt bra spelare i landslagets offensiv(Källström, Larsson och Zlatan)? I och med att du vill bänka Källström, flytta ner Larsson till backposition och ta bort Zlatan från landslaget. Fattar du inte att Sveriges offensiv i så fall hade blivit värdelös? Sen undrar jag om du har ett personligt hat till Kongo? Om inte, varför tror du att du nästan ständigt är den enda som är negativ mot Källström?

Har förövrigt för mig att det var snillet_1 som förut ville ha bort Zlatan från landslaget. Vill du fortfarande detta eller har du insett att Sverige faktiskt också kan spela bra med Zlatan?
Citera
2012-10-17, 16:22
  #13889
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Har förövrigt för mig att det var snillet_1 som förut ville ha bort Zlatan från landslaget. Vill du fortfarande detta eller har du insett att Sverige faktiskt också kan spela bra med Zlatan?

Jag har aldrig velat ha bort honom från landslaget, jag har däremot ifrågasatt att han ska vara given oavsett hur dåligt han än spelar. Vissa matcher sprider han bara dålig stämning och är kass. Igår var han bra, dock.

Det är f ö inte bara jag som har uttryckt stöd för den uppfattningen.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2012-10-17 kl. 16:26.
Citera
2012-10-17, 16:23
  #13890
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ren bullshit när det gäller Källström. Taco visar alltid att han borde vara ordinarie, men Källström är ju oftast snudd på usel.

Ta premiärmatchen mot Ukraina i somras som exempel. Varenda chans Ukraina får i första halvlek kommer som följd av att Källström gått bort sig på mitten. Elm slår två passningar som inte på något sätt är sämre än de Källström slog igår i den matchen, men eftersom det inte blev mål på dem får han skit för sin insats i den matchen, mer skit än Källström t.o.m.

Men i sak håller jag med om att det allra viktigaste är att han får in lite kontinuitet centralt i laget. Tyvärr tror jag inte det hjälper om tre av spelarna är Olsson, Granqvist och Källström. Såna klappmongon kommer ge bort segrar oavsett hur samspelta de är. Kolla igenom Tysklands mål igen och fokusera på Granqvists agerande. Du hade kunnat satt in en duktig korpenspelare där istället och han hade sett mindre vilsen ut.
Ganska bra för en usel spelare att vinna assistligan i ett VM-kval. Hur kan man ens ifrågasätta Källström efter att ha varit vår bästa spelare i förra VM-kvalet och efter sina prestationer mot först Holland och nu Tyskland. Kim är given och det finns nog inte en enda fotbollstränare, expert, journalist eller whatever som inte håller med mig. Men du kanske har sett något som de inte har...
Citera
2012-10-17, 16:25
  #13891
Medlem
Ferry31s avatar
Något annat som känns väldigt skönt är att detta bevisar att Sverige dessutom kan göra stormatcher med Zlatan i laget. Många snackar om att segrarna mot lag som Spanien och Holland är ett bevis för att vi spelar bättre utan Zlatan.

Igår var han en av våra bästa spelare under upphämtningen tillsammans med Kacaniklic och Källström. Är delaktig i både första och sista målet Sverige gör. Blir dessutom ständigt uppvaktad av tyskarna, men gör bra ifrån sig ändå.

Härligt att se!

I övrigt skulle jag värdera detta som den största upphämtningen i fotboll någonsin, tillsammans med Liverpools otroliga comeback mot Milan i CL-finalen 2005.
Citera
2012-10-17, 16:31
  #13892
Bannlyst
De utländska kommentatorerna och allmänt folk från andra länder tokhyllar iaf Källström.

"Swedens Pirlo" etc.

Källström och Kacaniklic är dom som hyllas mest.

Källström och Kacaniklic är ju så givna som det bara går i kommande matcher.
Citera
2012-10-17, 16:31
  #13893
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har aldrig velat ha bort honom från landslaget, jag har däremot ifrågasatt att han ska vara given oavsett hur dåligt han än spelar. Vissa matcher sprider han bara dålig stämning och är kass. Igår var han bra, dock.

Det är f ö inte bara jag som har uttryckt stöd för den uppfattningen.
Det var väl främst du och Smerch om jag minns det rätt i denna tråden i alla fall. Jaha okej mindes det där lite fel då, ursäkta för det. Ja förr i tiden var han kanske egentligen inte alltid lika given. Speciellt när Allbäck och Larsson spelade. Men som vi alla vet kan han överraska när som helst och är relativt svårberäknad. Det här året tycker jag dock han har varit bra i nästan alla samtliga matcher.
Citera
2012-10-17, 16:34
  #13894
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ganska bra för en usel spelare att vinna assistligan i ett VM-kval. Hur kan man ens ifrågasätta Källström efter att ha varit vår bästa spelare i förra VM-kvalet och efter sina prestationer mot först Holland och nu Tyskland. Kim är given och det finns nog inte en enda fotbollstränare, expert, journalist eller whatever som inte håller med mig. Men du kanske har sett något som de inte har...
EM-kval, ska det stå...
Citera
2012-10-17, 16:39
  #13895
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jag unnar Erik Hamrén alla framgångar, det vore helt fantastiskt om han kunde lotsa oss långt i ett slutspel, ingen skulle bli gladare än jag! Men att som Zlatanmania och andra här på forumet lyfta fram gårdagens match som någon slags slutgiltigt bevis på Hamrén storhet har jag lite svårt att greppa. Han ska givetvis inte sparkas som vissa andra extremer vill, det vore ren idioti. Hur man än vänder och vrider på det har jag dock svårt att komma bort från tanken att vi tog en poäng igår TROTS Hamrén taktik INTE tack vare!
Nej nej, jag har alltid trott på Hamrén som tränare men att lyfta fram gårdagens match som något slutgiltigt bevis på hans storhet är inte en poäng jag vill framhäva, tycker att han är underskattad och har fått alldeles för mycket skit thats it, han är ingen José Mourinho men han ska vara kvar, inget snack om den saken. En sak som faktiskt inte skulle förvåna en är om det blir en förlust hemma mot Irland nu bara för att vi gjorde årets bragd igår.

Måste väl passa på att ösa beröm över Kim Källströms insats igår, nu är det väl någorlunda säkert att han spelar istället för Anders Svensson i framtiden
Citera
2012-10-17, 16:39
  #13896
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
fortfarande kritik för den matchen, medan folk som du förmodligen kommer lyfta fram den här matchen som ett bevis på Kims storhet.

Ålder spelar ingen roll i ett landslag, man kan vara mogen för det när man är 18 och man kan vara slut när man är 28. Taco är fortfarande vår bäste mittfältare och bör få spela.

Tjenare. Källström är Sveriges näst bäste fotbollsspelare och var huvudorsaken till den historiska vändningen mot Tyskland. Och du vill sätta in Taco?

Många konstiga inlägg från dig, men ovanstående var nog ett nytt bottenrekord. Försök göra en logisk, objektiv analys istället för att låtsas att dina förvirrade personliga åsikter är någon sorts korrekt bedömning av läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in