2014-10-12, 12:08
  #19873
Medlem
mishimas avatar
Isaksson, P Bengtsson, M Olsson, Granqvist, Antonsson, Zengin, Durmaz, Ekdal, Källström, E Forsberg, Elmander.

Från Fotbollskanalen, namnen står väl i lite konstig ordning.
Citera
2014-10-12, 12:10
  #19874
Medlem
Men inte elmander
Citera
2014-10-12, 12:20
  #19875
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Elmander är nya Kennet Andersson. Han kommer spela tills han sitter i rullstol. Kanske även då.

Orkar inte med Hamrén mer nu alltså.
Citera
2014-10-12, 12:26
  #19876
Medlem
svulles avatar
Blir det fullt hus ikväll? Ska på något trött företagsgig på NA kvällen till ära. På Ticnet ser det ju relativt slutsålt ut, förutom enstaka platser på några sektioner. Å andra sidan har ju Ticnet visat på slutsålt förut, och så kommer knappt över 30000.
Citera
2014-10-12, 12:29
  #19877
Medlem
HAZARD17s avatar
Startelvan:
Andreas Isaksson –

Pierre Bengtsson,
Mikael Antonsson,
Andreas Granqvist,
Martin Olsson –

Albin Ekdal,
Kim Källström,
Jimmy Durmaz –

Emil Forsberg,
Johan Elmander
Erkan Zengin



Riktigt dålig och trist elva In med Hrgota och ut med Elmander. Ser inte storheten med Pierre Bengtsson heller
Citera
2014-10-12, 12:34
  #19878
Medlem
Isaksson platsade inte ens i PSV medan Nordfeldt är en av de bästa målvakterna i holländska ligan. Isaksson var slut redan 2012, precis som Mellberg som hyllades av alla ärthjärnor. Titta bara på den pinsamma tabben Isaksson gör mot England i EM när Walcott kvitterar, står på hälarna och missar en lätt boll som egentligen går rakt mot honom. På samma sätt stod han på hälarna i träningsmatchen mot Belgien och försökte inte ens rädda. Det finns otaliga exempel. Straffar har han heller aldrig kunnat rädda och sällan har väl en sämre målvakt på fötterna skådats. Tydligen räcker det dessutom med att skjuta i ett hörn som i Rysslandsmatchen, även om skottet är extremt löst, för att det ska bli otagbart för Isaksson.
__________________
Senast redigerad av Sult 2014-10-12 kl. 12:49.
Citera
2014-10-12, 12:46
  #19879
Medlem
DjPuttes avatar
Jag hoppas INNERLIGT att Lichtenstein vinner iafton för att sätta in Elmander före Hrgota är tamejfan idioti!

Hamrén den minst kompetenta förbundskapten vi haft på år och dar ja sämre än Olle Nordin var ens det säger en hel del, En man utan visioner utan fingertoppskänsla vågar inte ens släppa fram våra talanger i en match som denna!

SvFF MÅSTE börja fatta det är alarmerade signaler då man inte vill - vågar - kan släppa fram yngre spelare som är betydligt bättre än dem vi har i dagsläget, Nej nu ska sopan Hamrén bort från landslaget han kan hålla till i Örgryte eller en lägre serie där hör han hemma!
Citera
2014-10-12, 13:02
  #19880
Medlem
Pastor Greens avatar
Tröttsamt med all kritik mot Isaksson.
Jaså, han har gjort ett par misstag på typ 100 landskamper. Tja, han har ju inte precis ett mittlås av världsklass framför sig.
Det finns ingen ersättare värd namnet i alla fall. Nordfeldt fick ju chansen mot Danmark i våras - och han lyckades ju skänka en straff till gröthalsarna på grund av en orutinerad utrusning.

Jag är konservativ. Elmander är på gång igen efter hans pappas bortfall och kommer nå sin peak under EM 2016. Jag sökte efter Hrgota på youtube igår, och den sedvanliga hyllningsvideon var inte ens två minuter lång och innehöll mest repriser på de få mål han lyckats göra. Hamrén har inte mycket att välja på, men i det här fallet väljer han rätt.
Citera
2014-10-12, 13:09
  #19881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Tröttsamt med all kritik mot Isaksson.
Jaså, han har gjort ett par misstag på typ 100 landskamper. Tja, han har ju inte precis ett mittlås av världsklass framför sig.
Det finns ingen ersättare värd namnet i alla fall. Nordfeldt fick ju chansen mot Danmark i våras - och han lyckades ju skänka en straff till gröthalsarna på grund av en orutinerad utrusning.

Jag är konservativ. Elmander är på gång igen efter hans pappas bortfall och kommer nå sin peak under EM 2016. Jag sökte efter Hrgota på youtube igår, och den sedvanliga hyllningsvideon var inte ens två minuter lång och innehöll mest repriser på de få mål han lyckats göra. Hamrén har inte mycket att välja på, men i det här fallet väljer han rätt.

Instämmer, Isaksson var briljant i senaste VM-kvalet. Han är ingen modern målvakt, och hans spel med fötterna är en svag punkt. Men som helhet är han bättre än Nordfeldt, Dahlin och gänget.
Citera
2014-10-12, 13:12
  #19882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Tröttsamt med all kritik mot Isaksson.
Jaså, han har gjort ett par misstag på typ 100 landskamper. Tja, han har ju inte precis ett mittlås av världsklass framför sig.
Det finns ingen ersättare värd namnet i alla fall. Nordfeldt fick ju chansen mot Danmark i våras - och han lyckades ju skänka en straff till gröthalsarna på grund av en orutinerad utrusning.

Jag är konservativ. Elmander är på gång igen efter hans pappas bortfall och kommer nå sin peak under EM 2016. Jag sökte efter Hrgota på youtube igår, och den sedvanliga hyllningsvideon var inte ens två minuter lång och innehöll mest repriser på de få mål han lyckats göra. Hamrén har inte mycket att välja på, men i det här fallet väljer han rätt.
Isakssons misstag är alltså försvarsstabbar medan Nordfeldts insläppta mål är hans eget fel. Isaksson är tydligen religion för många idioter här. Nordfeldt gjorde inget misstag mot Danmark. Han var stabil i hela matchen och sen får de ett friläge på övertid och han fäller dansken. Det är helt standard att det blir så när någon kommer fri, knappast någon målvaktstabbe.

Men är man en vindflöjel som följer allt medierna säger som en god slav så är man väl. Media fokuserade ju direkt på detta som någon slags tabbe, och hyllade så sent som förra året Isaksson som en världsmålvakt. Inför mötena mot Portugal framställdes Isaksson som topp 10-15 i världen. Så direkt när man hittade något förment negativt med Nordfeldt så var vi tillbaka med Isaksson.
Citera
2014-10-12, 13:26
  #19883
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sult
Isakssons misstag är alltså försvarsstabbar medan Nordfeldts insläppta mål är hans eget fel. Isaksson är tydligen religion för många idioter här. Nordfeldt gjorde inget misstag mot Danmark. Han var stabil i hela matchen och sen får de ett friläge på övertid och han fäller dansken. Det är helt standard att det blir så när någon kommer fri, knappast någon målvaktstabbe.

Men är man en vindflöjel som följer allt medierna säger som en god slav så är man väl. Media fokuserade ju direkt på detta som någon slags tabbe, och hyllade så sent som förra året Isaksson som en världsmålvakt. Inför mötena mot Portugal framställdes Isaksson som topp 10-15 i världen. Så direkt när man hittade något förment negativt med Nordfeldt så var vi tillbaka med Isaksson.

Du har en poäng i det logiska resonerandet på den första punkten. Men okej, för att vara tydlig: Med ett bättre försvar skulle naturligtvis Isaksson släppa in färre mål. Okej?
Men sedan fallerar det. Vadå vindflöjel, slav och idiot? För att du inte lyckas ro ditt resonerande i hamn börjar du prata om "media" och sätta upp självsnickrade regler för vad som är acceptabelt att göra som landslagsmålvakt.
Nordfelt fick chansen. Han agerade som en överhettad U19-spelare i ett kritiskt skede av matchen. Det går inte att lita på honom. Då åker man ut. Det är inte standard att missbedöma utrusningar. Inte om man ska vara landslagsmålvakt.
Citera
2014-10-12, 13:33
  #19884
Medlem
bax88s avatar
Ja, bakom alla spelare finns det väl en tanke, att just dom ska bidra med nån specifik kvalité som gynnar det stora hela. Men Elmander? Jag har aldrig fattat storheten i den spelaren som verkar ha varit bofast i landslaget dom senaste tio åren. Han har inget målsinne, inget spelsinne, han är totalt värdelös på alla former av nick. Vad tillför han? Ska man ha någon som bara ska springa och jaga mittbackar så måste det ju vara mer vettigt att ha någon i alla fall som kan suga in en längre boll, hålla i den tills laget flyttat upp och sen fördela vidare. Elmander duger ju inte till det.

Har Hamrén presenterat sin fotbollsfilosofi som landslaget ska spela efter nån gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in