2016-09-28, 02:08
  #25885
Medlem
Skönt att Ekdal är tillbaka, är han i form?
Kul att Samba-Sam är uttagen!
Anfallet blir intressant, vem startar?
Vilka möter vi(ja, mitt landslagsengagemang är inte på topp)?
Citera
2016-09-28, 05:05
  #25886
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skönt att Ekdal är tillbaka, är han i form?
Kul att Samba-Sam är uttagen!
Anfallet blir intressant, vem startar?
Vilka möter vi(ja, mitt landslagsengagemang är inte på topp)?
Luxemburg borta och sen Bulgarien hemma.
Citera
2016-09-28, 05:13
  #25887
Medlem
BarryHeros avatar
Vid narmare eftertanke tycker jag att Janne Andersson gjort helt ratt genom att ta ut Fransson, Augustinsson, och Krafth i A-truppen. Man maste gora allt for att ta sig till VM. Mot Luxemburg och Bulgarien kravs det 6 poang. Det finns ingen anledning att aventyra nagonting genom att skicka ned spelare som platsar i A-landslaget till U21 istallet. Hoppas verkligen att U21 tar sig till EM men A-landslaget maste ga i forsta hand.
Citera
2016-09-28, 06:01
  #25888
Medlem
Korders avatar
Hur är Krafth i Bologna? Någon som har koll?
Citera
2016-09-28, 07:01
  #25889
Medlem
mishimas avatar
Augustinsson var en planens bästa spelare mot Brügge igår, men det är ju bättre han hjälper U21 än tas ut i A-truppen.
Citera
2016-09-28, 07:56
  #25890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vid narmare eftertanke tycker jag att Janne Andersson gjort helt ratt genom att ta ut Fransson, Augustinsson, och Krafth i A-truppen. Man maste gora allt for att ta sig till VM. Mot Luxemburg och Bulgarien kravs det 6 poang. Det finns ingen anledning att aventyra nagonting genom att skicka ned spelare som platsar i A-landslaget till U21 istallet. Hoppas verkligen att U21 tar sig till EM men A-landslaget maste ga i forsta hand.
Det skulle inte äventyra någonting att strunta i att plocka med Augustinsson som tredje vänsterback (alternativt ta med Pierre Bengtsson), ha Mattias Johansson istället för Emil Krafth och Jakob Johansson istället Alexander Fransson. Däremot skulle det höja U21-landslaget enormt.
Citera
2016-09-28, 08:08
  #25891
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Det skulle inte äventyra någonting att strunta i att plocka med Augustinsson som tredje vänsterback (alternativt ta med Pierre Bengtsson), ha Mattias Johansson istället för Emil Krafth och Jakob Johansson istället Alexander Fransson. Däremot skulle det höja U21-landslaget enormt.

Det spelar inte någon roll. Vi ska inte chansa med att ha den näst (eller tredje) bäste spelaren i U21. En skada på uppvärmningen så har vi tredjealternativet på bänken och andraalternativet i U21. Osmart.
Citera
2016-09-28, 08:10
  #25892
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Yes! otrolig skillnad. Känns inte som samma sport de pratar om. Hur kunde Erik få så många år?

Måste ju ha varit för att han fort blev en nickedocka åt den stelbenta orörliga losern längst fram

Hamréns uppdrag var ju att få tillbaka Zlatan. Således tog man in Hamrén som sågs som rätt svag som ledare och kunde ge mer mandat till Zlatan.

Är vad jag hört samt förstått och känns rätt självklart.
Citera
2016-09-28, 10:21
  #25893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hamréns uppdrag var ju att få tillbaka Zlatan. Således tog man in Hamrén som sågs som rätt svag som ledare och kunde ge mer mandat till Zlatan.

Är vad jag hört samt förstått och känns rätt självklart.

Det skulle vara intressant att höra Lagerbäck prata helt fritt om tiden kring hans avgång, hoppas på memoarer så småningom.
Citera
2016-09-28, 14:34
  #25894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det spelar inte någon roll. Vi ska inte chansa med att ha den näst (eller tredje) bäste spelaren i U21. En skada på uppvärmningen så har vi tredjealternativet på bänken och andraalternativet i U21. Osmart.
Isf kallar man bara in de från U21? Ser inte problemet. Dessutom är det inte så stor skillnad i kvalité på de spelarna jag nämnde.
Citera
2016-09-28, 15:23
  #25895
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Isf kallar man bara in de från U21? Ser inte problemet. Dessutom är det inte så stor skillnad i kvalité på de spelarna jag nämnde.

Inte så lätt när de spelar samma dag eller dagen innan. Vi ska alltid ha bästa möjliga trupp i A-landslaget. Det säger sig självt.
Citera
2016-09-28, 17:58
  #25896
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Inte så lätt när de spelar samma dag eller dagen innan. Vi ska alltid ha bästa möjliga trupp i A-landslaget. Det säger sig självt.
Instämmer. Jag förstår inte ens hur det kan bli en diskussion. Har folk alltid resonerat så här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in